معرفی همزاد برقی کی ام سی T8 با گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر + تصویر جذاب
همزاد برقی کی ام سی T8 با ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور معرفی شد
شرکت کی ام سی به عنوان یکی از پیشگامان تولید کنندگان خودروهای الکتریکی، به تازگی از محصول جدید خود با نام T8 رونمایی کرده است. این خودرو با عملکرد منحصر به فرد و موتور قدرتمند خود، توانسته است توجه بسیاری از علاقهمندان به خودروهای الکتریکی را جلب کند.
یکی از ویژگیهای برجسته این خودرو، گشتاور بالای آن است که به میزان ۵۲۰ نیوتن متر میباشد. این مقدار گشتاور باعث میشود که خودرو بتواند به سرعت بالا و به شکل روان حرکت کند و تجربهٔ رانندگی مطلوبی را به ارمغان بیاورد.
علاوه بر این، طراحی زیبا و مدرن خودرو، از دیگر ویژگیهایی است که مخاطبان را به خود جلب میکند. با داشتن این خودرو، به راحتی میتوانید به همراه خانواده و دوستانتان سفرهایی لذت بخش داشته باشید.
در کل، معرفی همزاد برقی کی ام سی T8 با ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور یک گام مهم در راستای توسعهٔ خودروهای الکتریکی است که بهبود حمل و نقل شهری و کاهش آلودگی هوا را دنبال میکند.
نسخه برقی پیکاپ جک هانتر به زودی راهی خیابانهای چین میشود که این وانت الکتریکی به نوعی همزاد کی ام سی T8 است و نسخه بنزینی آن با نام کی ام سی تی ۹ راهی ایران خواهد شد.
پیکاپ جک تی ۸، تجربه فروش متفاوتی را برای چینیها رقم زد. همین تجربه باعث شد تا نسخه اتوماتیک آن تحت نام جک تی ۸ پرو اتوماتیک و مدل جدیدتر آن با نام جک هانتر T9 هم راهی خط تولید چینیها شود؛ اما مدل برقی چطور؟ در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز راجع به مشخصات فنی و قیمت احتمالی این پیکاپ که به همزاد برقی کی ام سی T8 معروف است صحبت خواهیم کرد.
فهرست عناوین:
مشخصات فنی جک هانتر EV؛ همزاد برقی کی ام سی T8
پیکاپ های برقی چینی در نسخه اولیه، معمولا ظاهر معمولی و شبیه به نسخه بنزینی دارند. این نکته در پیکاپ کلوت برقی هم به شدت مشخص بود. پیکاپ برقی جک هانتر یا همان هانتر EV هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر به سال گذشته بازگردیم و به نسخه اولیه آن نگاه کنیم، انگار که با کی ام سی T9 بنزینی طرف هستیم؛ اما اکنون، این پیکاپ برقی به تکامل رسیده و شکل نهایی خود را پیدا کرده است. در تصویر پایین به خوبی میتوانید تفاوت نسخه اولیه پیکاپ برقی جک هانتر و مدل نهایی آن را ببینید.
وانت برقی با حالت رانندگی AWD
دقیقا به مانند کی ام سی T8 و هانتر T9، نسخه برقی هم میزبان سیستم حرکت تمام چرخ محرک یا همان AWD است. در محور جلویی شاهد حضور یک موتور الکتریکی با توان ۷۰ کیلو وات و ۱۷۶ نیوتن متر گشتاور هستیم و محور عقبی هم موتور ۱۶۰ کیلو واتی و ۳۴۲ نیوتن متری دارد.
به صورت خلاصه میتوان گفت که توان همزاد برقی پیکاپ کی ام سی T8 به ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور میرسد. پکیج باتری های ۸۸ کیلو وات ساعتی هم وظیفه تامین نیروی پیکاپ برقی جک هانتر را دارند و در هر بار شارژ شدن میتوانند تا ۵۰۰ کیلومتر مسیر را یک نفس طی کنند.
تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن
در ادامه میتوانید لیست کاملی از امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و آپشن های پیکاپ برقی کی ام سی را مشاهده کنید:
- فرمان دی کات با غربیلک ۲ پره و مولتی فانکشن
- استارت کی لس
- سانروف برقی
- اتوهلد و ترمز پارک برقی
- مولتی مدیا ۱۰ اینچی با فرمت عمودی
- کلاستر دیجیتال ۷ اینچی
- صندلی برقی راننده با تنظیم ۶ نقطهای
- ۴ ایربگ
- کفی لاینر پلاستیکی
- سنسور نور و باران
- دی لایت
- سیستم چراغ های ال ای دی
- تودوزی طرح چرم
- استارت ریموتی
- قابلیت ورود بدون کلید به کابین
طراحی ظاهری و ابعاد
اندازه و ابعاد پیکاپ برقی جک که همزاد الکتریکی کی ام سی T8 هم محسوب میشود شامل ۵۶۲۰ میلی متر طول، ۱۹۶۵ میلی متر عرض و ۱۹۲۰ میلی متر ارتفاع میشود. همچنین به لطف رینگهای ۱۸ اینچی جدید، ارتفاع کف خودرو از سطح زمین به ۲۰۵ میلی متر میرسد.
نمای جلویی این محصول نسبت به مدل بنزینی، کامل تغییر کرده و اکنون به یک بلوغ نسبی رسیده است. قسمت جلوپنجره، اکنون از طراحی یکپارچه و اصطلاحا «سیل شده» بهره میبرد و طراحی چراغها هم به صورت باریک و کشیده است. دی لایتها و چراغهای مه شکن هم در دو قاب زیبا و به صورت مربعی طراحی شدهاند. طراحی دو رنگ و استفاده از پلاستیکهای مشکی هم نمای زیبایی را در این قسمت خلق کرده است.
در نمای کناری شاهد آینه بغلهای دو رنگ، دستگیرههای کرومی و رینگهای ۱۸ اینچی با طراحی آیرودینامیکی هستیم. نمای عقبی هم واقعا هیچ تفاوتی با نسخههای قبلی ندارد؛ چرا که تغییر طراحی در این قسمت، روی پارامترهای آیرودینامیکی هیچ تاثیری نمیگذارد.
طراحی کابین و داشبورد
کابین و داشبورد نسخه برقی پیکاپ کی ام سی T8 هم چه در نسخه اولیه و چه در نسخه نهایی، در کاملترین حالت خود قرار داشت و دارد و به همین دلیل، طراحان در اتاق پیکاپ برقی جک هانتر هیچ تغییری را اعمال نکردهاند.
در این قسمت باز هم شاهد مولتی مدیا لمسی ۱۰ اینچی و کلاستر دیجیتال ۷ اینچی هستیم که به کمک آرایش و ارگونومی داشبورد، طرح درشتتری را پیدا کردهاند.
فرمان هم از طراحی دی کات و غربیلک ۲ پره بهره میبرد که در نوع خود، جزو مدرنترین نوع از طراحی به حساب میآید. کنسول وسطی هم میزبان سلکتور دنده، اتوهلد و ترمز پارک برقی و کلیدهای تعویض حالت رانندگی است. همچنین دکمههای گرمکن شیشهها را هم میتوانید در این قسمت پیدا کنید و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک هم کمی جلوتر نصب شده است.
قیمت پیکاپ برقی کی ام سی و شانس واردات به ایران
شرکت جک احتمالا قیمت همزاد برقی پیکاپ کی ام سی T8 یا همان جک هانتر EV را زیر ۲۰ هزار دلار اعلام کند. با توجه به این قیمت گذاری، میتوانیم از همین الان، منتظر ورود نسخه برقی کی ام سی T8 به ایران باشیم؛ هرچند که به نظر میرسد سلیقه مردم ایران با پیکاپ های برقی چینی، زیاد جور نباشد. به هر حال در صورت واردات پیکاپ برقی کی ام سی به ایران، قیمت این محصول احتمالا نزدیک به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود. این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر، قیمت کارخانه کی ام سی T8 کرمان موتور نزدیک به ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.
- آیا انتخاب رنگ مایع شیشه شور خودرو مهم است؟
- چگونه بفهمیم زمان مناسب برای تعویض فیلتر هوای خودرو است؟
- تفاوت خودروهای خیابانی غول پیکر با پشت تانک نشستن + ویدیو
- شگفتی بزرگ: هیوندای با تکنولوژی جدید، خودرو را به سرعت حرکت میدهد!
- شروع پیش فروش وانت پراید ۱۵۱ در دی ماه ۱۴۰۲
- شش راهکار مقرون به صرفه برای بهبود عملکرد خودروی شما
- بستیون T77 2023: بهای خارق العاده در بازار ایران!