معامله نجومی خودروهای قدیمی در ایران؛ ژیان و فولکس واگن قورباغه ای
معامله نجومی ژیان و فولکس قورباغه ای در ایران؛ قیمت ماشین های قدیمی سر به فلک کشید
در حال حاضر بازار خودروهای قدیمی و کلاسیک در ایران به یکی از سرای خودرویی تبدیل شده است که معاملات نجومی بر روی خودروها صورت میگیرد. یکی از ماشینهای محبوب در این بازار، ژیان و فولکس واگن قورباغه ای میباشند که قیمت های چشم گیری برای خود دیدهاند.
قیمت ماشینهای قدیمی معمولاً بر اساس وضعیت فنی، سال تولید و تاریخچه استفاده آنها تعیین میشود. با این حال، بعضی از خودروهای کلاسیک نظیر ژیان و فولکس قورباغه ای به دلیل چهارچوب منحصر به فرد و طراحی زیبا، قیمتهای بالایی را به خود اختصاص میدهند.
اخیراً در بازار ایران، قیمتهای این دو مدل از ماشینهای قدیمی به اندازه ای افزایش یافته است که معاملات آنها به یک حد نجومی رسیده است. علاقمندان به خودروهای قدیمی و کلاسیک باید موارد فنی و استفاده از این خودروها را به دقت بررسی کنند و تصمیم خرید خود را بر اساس ارزش واقعی خودرو تصمیم بگیرند.
ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵با آغاز سال ۱۴۰۳ خورشیدی، قیمت ماشین های قدیمی مثل ژیان و فولکس واگن قورباغه ای نیز با افزایش همراه بوده و آگهیهای فروش متفاوتی از این خودروها منتشر شده است.طبق رسم نانوشته، هر سال با ورود به سال جدید شاهد افزایش قیمتها در حوزههای مختلف بودهایم. اما انگار این تورم بیش از همه روی ماشین های قدیمی تاثیر گذاشته و طبق آخرین اخبار خودرو شاهد قیمتگذاری عجیب و غریب این دسته از خودروها هستیم.قیمت گذاری عجیب مالکان ماشین های قدیمیطبق آگهیهای منتشر شده در سایت دیوار و سایر پلتفرمها، دو خودرو قدیمی جمع و جور و پرطرفدار کلاسیک یعنی ژیان و فولکس واگن قورباغه ای با رشد قیمت زیادی همراه بودهاند و برخی مالکان برای فروش آنها بهای یکسان با یک خودرو صفرکیلومتر ایرانی مانند ساینا، کوییک و حتی پژو ۲۰۶ را طلب کردهاند. بهعنوان مثال در یک آگهی، فروشنده برای خودرو ژیان مدل ۱۳۵۹، قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است. در آگهی دیگری شاهد قیمتگذاری ژیان با همین مدل، اما با قیمت ۳۷۰ میلیون تومانی هستیم.در سوی دیگر مالکان فولکس واگن قورباغه ای یا همان بیتل کلاسیک نیز برای مدل ۱۹۷۳ این خودرو بسته به تمیزی یا کارکرد، قیمت نجومی ۶۱۰ الی ۶۴۰ میلیون تومان در نظر گرفتهاند که رقم بسیار بالایی محسوب میشود.البته این نکته را نیز یادآور میشویم که ماشین های قدیمی و کلاسیک بیشتر جنبه کلکسیونی یا نمایشگاهی دارند و حتی اگر از نظر فنی سالم باشند تواناییهای یک خودرو هم قیمت یا صفر کیلومتر ایرانی را نیز ندارند؛ اما شاید روزی نیاز به استفاده از آنها توسط مالکان باشد. پس باز هم دلیل قانعکنندهای برای این نوع قیمتگذاری وجود ندارد. همچنین بخوانید: مروری بر تغییرات قیمت خودرو در سال ۱۴۰۲ ایران خودرو با افزایش قیمت ۶ محصول خود، سال ۱۴۰۳ را آغاز کرد
- قیمت شگفتانگیز آتکا، نخستین اتومبیل مونتاژی ایران
- قیمت جدید و جذاب پیکاپ رپچر برای واردات به بازار ایران افشا شد
- ایران خودرو با افزایش قیمت ۶ محصول، ورود به سال ۱۴۰۳ را شروع کرد
- تخفیف شگفت انگیز برای محصولات دیزل بهمن در کارخانه، فروردین ۱۴۰۳
- خودروی فوق العاده لوکس، لوکانو ۷، با بهای ویژه در ایران
- تعیین قیمت آریزو ۶ جی تی؛ سدان شیک برای مدیران خودرو
- قیمت شورشتون X3 پرو، رخت خرد جدید بم با آشنایی بازار اعلام شد
- قیمت جدید دنا پلاس اتومات با ویژگیهای اختیاری در بازار اعلام شد
- معرفی قیمت جذاب خودروهای جدید توسط مدیران کارخانه – اسفند ۱۴۰۲
- قیمت شگفتانگیز اطلس G، خودروی نوآورانه سایپا در واقعیت اعلام شد