دغدغه‌ی بزرگ مسافران اسنپ و تپسی بعد از حذف گزینه «عجله دارم»

مارس 13, 2024 0 نظر 95

دردسر بزرگ برای مسافران اسنپ و تپسی بعد از حذف گزینه «عجله دارم»

با حذف گزینه “عجله دارم” در اپلیکیشن‌های اسنپ و تپسی، استفاده از خدمات این دو اپلیکیشن برای مسافران دچار دشواری‌های جدیدی شده است. از آنجایی که این گزینه به عنوان یک ابزار مهم برای افرادی که در وضعیت اضطراری هستند یا نیاز فوری به حمل و نقل دارند، شناخته شده بود، حذف آن باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی برای مسافران شده است.

مسافران معمولا زمانی که در شرایط ناگهانی به یک خودروی تاکسی نیاز دارند، از این گزینه استفاده کرده و تاکسی را به سرعت برای خود فراخوانی می‌کنند. حذف این گزینه به معنای این است که مسافران نمی‌توانند وقتی در شرایط فوری به یک تاکسی نیاز دارند، از این امکان بهره ببرند و در مواقع اضطراری به سرعت حمل و نقل مناسب را فراهم کنند.

با توجه به اهمیت و ضرورت این امکان برای بسیاری از مسافران، امیدواریم که شرکت‌های اسنپ و تپسی راهکارهای مناسبی برای حل این مشکل ارائه دهند تا امکان دسترسی سریع‌تر به حمل و نقل عمومی برای همه فراهم شود.

ارسال شده توسط: معین کریمی ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۳بعد از حذف گزینه عجله دارم از اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اسنپ، هم مسافران و هم رانندگان این برنامه با دردسرهای بزرگی مواجه شده‌اند.هفته گذشته، رئیس سازمان تعزیرات به تاکسی های اینترنتی دستور داد تا گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن‌های خود حذف کنند. در پی این دستور، اسنپ در روز پنجشنبه ۱۷ اسفند، این گزینه را از اپلیکیشن خود حذف کرد. این درحالیست که تپسی هنوز اقدام به حذف این گزینه نکرده است.حذف گزینه عجله دارم که پیش از این راهکاری برای بالا بردن شانس پیدا کردن راننده بود، حالا چالش‌های جدیدی را برای مسافران و رانندگان ایجاد کرده است.معطلی مسافران و اعتراض رانندگان با تصمیم سازمان تعزیراتحذف این گزینه، مسافران را با مشکلاتی مانند معطلی بیشتر برای پیدا کردن راننده مواجه کرده است. از طرف دیگر، بسیاری از رانندگان نیز از حذف این گزینه ناراضی هستند، چرا که معتقدند این گزینه باعث افزایش درآمد آنها می‌شد.دردسر مسافران اسنپ بعد از حذف گزینه عجله دارمبا حذف این گزینه در اپلیکیشن اسنپ، مسافران و رانندگان به‌دنبال راهکارهای جایگزینی برای افزایش شانس پیدا کردن راننده و یا افزایش قیمت هستند. برخی از مسافران از گزینه‌های دیگر مانند مسیر اشتراکی یا انتخاب نوع خودرو برای افزایش احتمال قبول درخواست خود توسط رانندگان استفاده می‌کنند. اما آنچه که مشخص است، کاهش میل رانندگان به قبول مسیرها با هزینه‌ای کم و اجبار مسافران به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای سفر در مسیرهایی است که روزانه با مبلغ پایین‌تری طی می‌کردند. پیشینه خبر: اسنپ با انتشار بیانیه رسمی درباره حذف گزینه «عجله دارم» شفاف‌سازی کرد گزینه عجله دارم از اسنپ و تپسی حذف شد خط و نشان تعزیرات برای اسنپ و تپسی؛ گزینه عجله دارم فورا حذف شود گزینه عجله دارم تاکسی های اینترنتی مصداق بارز گران فروشی و تخلف است!در این مدت، اتفاقات جدیدی رخ داده و چالش‌هایی را به‌وجود آورده که به‌نظر می‌رسد به این راحتی قابل حل نیست.حذف شدن این گزینه باعث ایجاد نوساناتی در قیمت سفرها با اسنپ شده است. در روز اول پس از حذف این گزینه، شاهد کاهش قابل توجه قیمت‌ها بودیم. به‌طور مثال، قیمت مسیری که پیش از این ۸۰ هزار تومان بود، به ۵۶ هزار تومان کاهش یافت. اما این کاهش قیمت دیری نپایید و روز گذشته، کاربران مسافر در شبکه‌های اجتماعی از افزایش شدید قیمت‌ها خبر دادند. به گفته آنها، قیمت‌ها به حدی بالا رفته که عملاً تفاوتی با زمان فعال بودن گزینه عجله دارم ندارد.اسنپ بعد از حذف دکمه محبوب عجله دارم، در تلاش است تا دوباره آن را به اپلیکیشن خود بازگرداند. اسنپ با وجود پذیرش دستور تعزیرات، اما به‌دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه از طریق مذاکرات مدیرانش است. اسنپ معتقد است که گزینه عجله دارم کاربردی و به نفع هر دو گروه کاربران مسافر و راننده است. این شرکت به چند دلیل برای اثبات این ادعا اشاره می‌کند:درصد کمی از سفرها با این گزینه انجام می‌شد: اسنپ می‌گوید که فقط تعداد کمی از سفرها با استفاده از گزینه عجله دارم انجام می‌شد. به این ترتیب، حذف این گزینه تاثیر چندانی روی تمام سفرها نخواهد داشت.انتخابی برای مسافران: اسنپ معتقد است که این گزینه حق انتخابی را به مسافران می‌دهد تا در صورت نیاز، با پرداخت هزینه بیشتر، سریع‌تر به مقصد خود برسند.انگیزه‌ای برای رانندگان: قیمت بالاتر سفرهای “عجله دارم” انگیزه‌ای برای رانندگان است تا زودتر درخواست‌های سفر را قبول کنند.نظرسنجی جنجالی تپسی از کاربران برای حذف گزینه عجله دارمدر حالی که سازمان تعزیرات حکومتی، دکمه عجله دارم در تاکسی‌های اینترنتی را مصداق گران‌فروشی و تخلف می‌داند، تپسی با نظرسنجی از کاربران خود، تصمیم‌گیری نهایی در این باره را به آنها واگذار کرده است. تا این لحظه تپسی هنوز این گزینه را فعال نگه داشته است. این شرکت که به‌تازگی به یکی از زیرمجموعه‌های گلرنگ تبدیل شده، به نظر می‌رسد امیدوار است که هشدارهای تعزیرات تاثیری روی آنها نداشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها