بازار گوشی های پرچمدار در حال افزایش قابل توجه است؛ اپل، با پیشتازی برجسته

ژانویه 3, 2024 0 نظر 22

بازار گوشی های پرچمدار در حال رشد است؛ اپل، با اختلاف در رتبه نخست

با گسترش فناوری و توسعه صنعت گوشی های هوشمند، بازار گوشی های پرچمدار به سرعت در حال رشد است. از جمله شرکت های پیشرو در این بازار، اپل با محصولاتی چون آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو می‌تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای خرید گوشی هوشمند در دنیا مطرح شود.

در حالی که شرکت های دیگر نیز در این بازار حضور دارند، اپل با توانایی های خاص خود به عنوان یکی از پیشتازان این صنعت شناخته می‌شود. از دیگر رقبای اپل به شرکت هایی چون سامسونگ، هواوی و شیائومی اشاره می‌شود که هرکدام توانسته اند با محصولات متفاوت خود در این بازار جای خود را پیدا کنند.

با این وجود، اپل با اختلاف از رقبای خود پیشترین جایگاه را در بازار گوشی های پرچمدار به دست آورده است و به نظر می‌رسد که این رتبه برای مدت طولانی تغییر نخواهد کرد.

در سال ۲۰۲۳، فروش گوشی های پرچمدار افزایش یافته است. این نشان می‌دهد مشتریان حاضرند برای خرید گوشی هوشمند پیشرفته، پول بیشتری خرج کنند.

آنطور که مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research در مورد بازار گوشی های پرچمدار در سال ۲۰۲۳ گزارش می‌دهد، فروش تلفن‌های هوشمند با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار در مقایسه با سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است. این درحالیست که پیش‌بینی می‌شود بازار کلی تلفن‌های هوشمند با کاهش فروش مواجه شده باشند. تحلیلگران معتقدند که ۲۴ درصد از تمام تلفن‌های هوشمند فروخته شده در حال حاضر در دسته پرچمداران قرار دارند و این بخش در بازارهای نوظهور رو به گسترش است.

وارون میشرا، تحلیلگر ارشد این مؤسسه می‌گوید مصرف‌کنندگان در حال حاضر قادر به پرداخت هزینه بیشتر برای خرید یک دستگاه با کیفیت بالا هستند که برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد.

اپل رهبر بلامنازع بازار گوشی های پرچمدار

اپل همچنان رهبر بلامنازع بازار در این بخش بوده و ۴ برابر بیشتر از سامسونگ فروش داشته است. گرچه سامسونگ همچنان در رتبه دوم است، اما توانسته فاصله را به مقدار کمی کاهش دهد که این را هم مدیون فروش موفقیت آمیز گوشی‌های سری گلکسی S23 و محصولات تاشو خودش است. همچنین آمار و ارقام نشان می‌دهد که هواوی با گوشی‌های سری Mate 60 خود در چین عملکرد خوبی داشت.

رشد بازار گوشی های پرچمدار در سال ۲۰۲۳

رشد بازار گوشی های پرچمدار به‌واسطه افزایش فروش در بازار چین، اروپای غربی، هند و مناطق منا (که ایران هم شاملش می‌شود) رقم خورده است. مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ اعلام کرده است که چین، هند و آمریکای لاتین احتمالاً شاهد رکورد جدیدی در فروش بازار گوشی‌های گران قیمت خواهند بود و هند با بیشترین رشد بازار در سراسر جهان روبرو است.

این رشد در اصل به‌واسطه افزایش فروش گوشی‌های گران قیمت بالای ۱۰۰۰ دلاری رقم خورده است. محققان انتظار دارند که این رویه همچنان ادامه پیدا کند و دستگاه‌های پرچمدار بتوانند بازار کلی گوشی‌های هوشمند را هم از روند کاهشی نجات دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها