بهترین جاهای دیدنی شیراز به همراه عکس + آدرس و توضیحات کامل

اکتبر 6, 2023 0 نظر 259

معرفی جاهای دیدنی شیراز

شیراز، شهری با آثار تاریخی و فرهنگی متعدد، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به تاریخ، هنر، و فرهنگ ایران است. در زیر به معرفی چند مکان معروف و دیدنی در شیراز با توضیحات مربوطه می‌پردازیم:

۱٫ باغ ارم:

باغ ارم یکی از زیباترین و معروف‌ترین باغ‌های ایران است. این باغ با درختان نخل، آب‌نماها، و کاخ قدیمی در دل آن، جلوه‌ای فوق‌العاده دارد. کاخ قوام السلطنه نیز در این باغ واقع شده است.

۲٫ مسجد نصیر الملک:

این مسجد به دلیل استفاده از موزاییک‌های رنگی در ساختمان‌سازی و نورپردازی فوق‌العاده‌اش به نام “مسجد رنگی” نیز شناخته می‌شود. وقتی نور خورشید از پنجره‌های رنگی وارد می‌شود، منظره‌ای فوق‌العاده به وجود می‌آید.

۳٫ خانه زینت الملوک:

خانه‌ای تاریخی با معماری قرن نوزدهم میلادی است که با نقوش برجسته و معماری زیبایی برخوردار است. این مکان هم‌اکنون به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته است.

۴٫ حافظیه:

مکانی است که در آن آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی، حافظ، قرار دارد. این محل به دلیل وجود باغ‌های زیبا، آب‌نماها و معماری خاص خود، جایی آرام برای مراجعه به معنویت و فلسفه شعر حافظ است.

۵٫ ارگ کریم‌خانی:

قلعه‌ای است که در قلب شیراز قرار دارد و یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر محسوب می‌شود. این ارگ، در زمان کریم‌خان زند ساخته شده و دارای اتاق‌ها، حیاط‌ها، و برج‌های زیبایی است.

۶٫ باغ دلگشا:

یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز است. این باغ با درختان میوه و آب‌نماهای زیبا، جایی استثنایی برای گذراندن چند ساعت آرامش در میان طبیعت است.

آدرس بهترین جاهای دیدنی شیراز

۷٫ گورکوه سعدی:

در این مکان، آرامگاه شاعر بزرگ سعدی قرار دارد. معماری ویژه‌ای دارد و مکانی است که علاقه‌مندان به شعر و ادبیات باید حتما مراجعه کنند.

۸٫ بازار وکیل:

بازار تاریخی که شاهد فرهنگ و تاریخ تجارت در ایران است. می‌توانید از مغازه‌های مختلف بازار، انواع اجناس محلی و سوغاتی‌های شیراز را خریداری کنید.

۹٫ دروازه قرآن:

یکی از نمادهای شیراز است که در ورودی شهر قرار دارد. معتقد بوده‌اند که گذر از زیر این دروازه، موجب برکت می‌شود.

۱۰٫ موزه فرش فارس:

در این موزه، انواع مختلف فرش‌های دستباف ایرانی به نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه فرصت خوبی است تا با هنر قالی‌بافی ایران آشنا شوید.

شیراز پر از جاذبه‌های دیگری نیز می‌باشد و تنها به چند مکان معروف اشاره شده است. اگر به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌شود که به طور کامل از آثار و جاذبه‌های مختلف آن بازدید کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها