آیا تولید خودروی پژو پارس ادامه دارد؟

مارس 29, 2024 0 نظر 42

تولید پژو پارس، یکی از محصولات اصلی شرکت ایران خودرو و نماد اختصاصی صنعت خودروسازی ایران، از سال ۱۳۷۵ تاکنون در دستور کار این شرکت بوده است. اما با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌های بین المللی، زمانی که تولید این خودروها ادامه پیدا خواهد کرد مورد بحث قرار گرفته است.

در حال حاضر، شرکت ایران خودرو با مشکلات اقتصادی و تورم روزافزون روبه‌رو است و به همین دلیل تولید پژو پارس و سایر محصولات خودروسازی با مشکلاتی مواجه است. همچنین، تحریم‌ها نیز باعث محدود شدن فعالیت این شرکت شده است.

بنابراین، ادامه تولید پژو پارس و دیگر محصولات این شرکت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، به واکنش سیاستمداران، تحولات اقتصادی و رفتار بازار در آینده بستگی دارد. اما در هر صورت، می‌توان گفت که این موضوع به عامل‌های مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به راحتی انتخابی قطعی در این مورد داشت.

ارسال شده توسط: زهرا یاوری ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۳در شرایطی که سال گذشته، زمانی برای توقف تولید پژو پارس مقرر شده بود، اخیرا خبر از صدور مجوز جدیدی برای از سرگیری تولید این خودرو رسیده است.در مهم‌ترین اخبار خودرو در سال ۱۴۰۲، مقرر شده بود که تولید خودرو پژو پارس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو، تا پایان اسفندماه متوقف شود؛ اما با وجود اختلاف نظر استاندارد و ایران خودرو، تجمع و اعتراض حواله‌داران این خودرو نهایتا به صدور مجوز تولید مجدد آن منجر شد. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که پارس‌های تولیدی در سال ۱۴۰۳ قرار است به استانداردهای ۸۵گانه مجهز باشند؛ مسئله‌ای که می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن‌ها شود.از سرگیری تولید پژو پارس در سال ۱۴۰۳بنا بر اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، بر اساس مجوز صادره در ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، تولید پارس در سال ۱۴۰۳ برای آن دسته از متقاضیانی که از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، از سرگرفته خواهد شد. آن‌طور که این شرکت اعلام کرده، فراخوان این افراد آغاز شده و تا بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ نیز بر اساس اولویت متقاضیان ادامه خواهد داشت.ایران خودرو پیش از این نیز اعلام کرده بود که مجوز لازم از مراجع مربوطه برای تولید پژو پارس در بهار ۱۴۰۳ اخذ شده و با توجه به سفارش قطعات لازم، فرآیند تولید این خودرو با حداکثر ظرفیت ممکن در خطوط تولید این شرکت در نخستین روزهای ۱۴۰۳ از سر گرفته شده است.البته با توجه به آنچه ایران خودرو اعلام کرده، پژو پارس‌های تولید شده در بهار ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵گانه از راه می‌رسند. با این وصف، انتظار می‌رود پارس‌های جدید با برخورداری از سیستم کنترل پایداری و پایش فشار باد، حدودا ۱۵۰ میلیون گران‌تر از پارس‌های قبلی باشند. این یعنی متقاضیان باید خود را برای پرداخت مبلغ حدودا ۴۵۰ میلیون تومانی برای پژو پارس جدید آماده کنند. از دست ندهید: نسخه جدید دنا ایران خودرو امسال در بازار + قیمت اعلام قیمت سئات آتکا، گرانترین خودرو مونتاژی ایران مشخصات فنی و امکانات چانگان CS55 پلاس رسما توسط سایپا اعلام شد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها