آشنایی نزدیک با گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس + همراه با تصاویر و ویدیو

ژانویه 20, 2024 0 نظر 26

نگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

همواره یکی از موضوعات مورد توجه در دنیای تکنولوژی، معرفی و بررسی محصولات جدید گوشی‌های هوشمند است. یکی از محصولات اخیری که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس از شرکت سامسونگ می‌باشد. این دو گوشی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار پیشرفته، امکانات برتر و طراحی زیبا، تجربه‌ی بی‌نظیری را به کاربران ارائه می‌دهند.

گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس با دوربین‌های بی‌نظیر، صفحه‌نمایش با کیفیت ۴K، پردازنده‌ی قدرتمند، ظرفیت باتری بالا و امکانات امنیتی پیشرفته خود، در بین گوشی‌های هوشمند جایگاه ویژه‌ای داشته و تاکنون مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی قرار گرفته‌اند.

استفاده از تصاویر و ویدیو‌های مرتبط با گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس، می‌تواند به خوانندگان کمک زیادی کند تا نگاهی نزدیکتر به این محصولات بیندازند و تصمیم به خرید یا عدم خرید آنها را بهتر و هوشمندانه‌تر بگیرند.

به‌بهانه رونمایی از گوشی‌های جدید سامسونگ، در اینجا نگاهی نزدیک به دو مدل گلکسی S24 و S24 پلاس و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌ها خواهیم انداخت.

هیچ‌وقت به سامسونگ به‌چشم یک شرکت نرم افزاری نگاه نکرده بودیم. حتی تصور هم نمی‌کردیم که این شرکت بخواهد در دنیای هوش مصنوعی به‌رقابت بپردازد. اما با رونمایی از گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۴، غول کره‌ای نشان داد که می‌خواهد به ما کمک کند تا با گوشی داخل جیبمان و بدون دسترسی به اینترنت هم بتوانیم از امکانات بی‌نظیر هوش مصنوعی بهره‌مند شویم. در واقع شاید ظاهر این گوشی‌ها تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نکرده باشد، اما از درون، تغییرات زیادی انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ با هوش مصنوعی و دوربین شگفت‌انگیز از راه رسید

نگاه نزدیک به گوشی‌های گلکسی S24 و +S24

به‌لطف چیپست‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در نسخه آمریکایی و اگزینوس ۲۴۰۰ در نسخه جهانی، گوشی‌های سری Galaxy S24 قادر به انجام کارهای جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. البته اگر از Copilot مایکروسافت، Bard AI گوگل یا ChatGPT استفاده کرده باشید، این ابزارها برای شما تازگی نخواهند داشت. آنچه که در این گوشی‌ها تازگی دارد، پردازش اکثر موارد مستقیما روی خود گوشی به‌لطف مدل مولد هوش مصنوعی جدید Samsung Gauss است.

هوش مصنوعی، برگ برنده سامسونگ

در سری گلکسی اس ۲۴، هوش مصنوعی مولد در پنج حوزه اصلی جستجو، ترجمه، یادداشت‌برداری، کار با پیام‌ها و همینطور ویرایش و پردازش تصاویر فعالیت می‌کند. به‌جز یادداشت‌برداری و کار با پیام‌ها، ظاهرا دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی روی این گوشی‌ها نسخه ارتقا یافته از قابلیت‌هایی هستند که گوگل در گوشی‌های سری پیکسل ۸ خودش ارائه می‌کند. به‌طور مثال قابلیت جستجوی “Circle to Search” یکی از خدمات گوگل است که علاوه بر سری S24، در گوشی‌های Pixel 8 نیز ارائه می‌شود.

با قابلیت Circle to Search اساسا شما می‌توانید یک دایره دور هر چیزی که روی نمایشگرتان هست بکشید تا در مورد آن جستجو کنید. این سریع‌ترین روش جستجویی هست که تاکنون تجربه کرده‌اید. البته به‌خاطر داشته باشید که استفاده از این قابلیت در اپلیکیشن‌هایی که اسکرین شات گرفتن در آن‌ها ممنوع است (مثل برخی اپ‌های بانکی)، امکان‌پذیر نیست.

نگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

نگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

بعد از کشیدن دایره، می‌توانید به پایین صفحه بروید تا تصاویر، متن یا وب‌سایت‌های مرتبط با جستجوی خود را ببینید. به‌طور مثال ما یک ساعت هوشمند را جستجو کردیم و نتایج نسبتا دقیقی را ارائه داد. یکی از نکات جالب توجه این قابلیت، سرعت بالایی است که این قابلیت در نمایش نتایج جستجو در اختیار کاربران می‌گذارد.

این قابلیت اساسا از سرویس گوگل لنز استفاده می‌کند، با این تفاوت که دیگر نیازی به اجرای اپلیکیشن‌های دیگری برای دسترسی به آن نیست و حتی نمی‌خواهد شما اسکرین شات بگیرید. بلکه همه چیز از طریق لایه‌های درون سیستمی انجام می‌شود. شما می‌توانید از این قابلیت حتی در ویدیوهای یوتیوب و استوری‌های دوستانتان در اینستاگرام هم استفاده کنید. سوال بی‌جوابی که اینجا وجود دارد، این است که ما نمی‌دانیم آیا سامسونگ این قابلیت هوش مصنوعی را به گوشی‌های قدیمی‌تر خودش هم خواهد برد یا آنکه یک قابلیت انحصاری در گوشی‌های سری گلکسی ای ٢۴ خواهد بود.

دستیار چت برای کمک به مکالمات متنی شما

بخش دیگری از ویژگی‌های هوش مصنوعی سامسونگ در واقع از مدل‌های زبانی خود این شرکت (و نه مدل‌های زبانی گوگل) قدرت می‌گیرند. از قضا آن‌ها ویژگی‌هایی هستند که ارزش بسیار زیادی برای یک تجربه کاربری عالی دارند. به‌طور مثال وقتی از S24 برای ترجمه پیامی از زبان به فارسی استفاده می‌کنید، از پایگاه داده‌های خود سامسونگ استفاده می‌شود و گوگل هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد.

نگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاسنگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

دستیار چت سامسونگ یا همان Chat Assist از مولد هوش مصنوعی برای تغییر لحن پیام شما استفاده می‌کند. به‌طور مثال وقتی با عجله پیامی را برای شخصی ارسال می‌کنید ممکن است لحن شما آنطور که منظورتات هست نباشد. در اینجا هوش مصنوعی وارد خواهد شد و لحن پیام  شما را تصحیح می‌کند. از بین گزینه‌های موجود برای انتخاب لحن می‌توان به رسمی، استفاده از شکلک‌ها، مودب، حرفه‌ای و اجتماعی اشاره کرد.

به‌طور مثال ما در پیامی نوشتیم که احوال شما چطور است. سپس از هوش مصنوعی خواستیم آن را تغییر دهد و آن به ما چندین لحن مختلف را پیشنهاد داد.

مترجم سامسونگ

شما همچنین می‌توانید از مترجم سامسونگ برای ترجمه همزمان پیام‌های خود به ١٣ زبان مختلف استفاده کنید. ابن قابلیت شباهت زیادی با آن چیزی دارد که گوگل چند سال پیش با گوشی پبکسل ۶ خودش رونمایی کرده بود. حتی رابط کاربری این مترجم‌ها نیز شبیه به هم است. شما یک فیلد ورود متن در بالای زبان انتخابی‌تان خواهید داشت؛ گرچه خود سیستم به‌صورت خودکار می‌تواند زبان در حال نگارش شما را تشخیص دهد.

نگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاسنگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

موتور ترجمه سامسونگ همچنین برای قابلیت دیگری به‌نام “Live Translate” نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در واقع یک مترجم همزمان برای تماس‌های صوتی شما بدون نیاز به برنامه‌ای جداگانه است. این قابلیت از زمان تماس گرفتن شما فعال می‌شود. در واقع وقتی تماسی می‌گیرید، گزینه‌ای روی صفحه ظاهر می‌شود که با فشار دادن آن و انتخاب زبان مقصد، صحبت‌های شما به آن زبان برای فرد پشت خط پخش می‌شود. شما هم می‌توانید صحبت‌های آن فرد را با زبان خودتان گوش کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد این مترجم هنوز جای کار دارد. تاخیر چند ثانیه‌ای بین گفتگوی شما و ترجمه کردن آن وجود دارد که سامسونگ باید آن را بهتر کند.

گلکسی AI، دست‌خط شما را تشخیص می‌دهد

بخش عمده‌ای از هوس مصنوعی سامسنگ با قابلیت‌های تشخیص یادداشت و فهرست‌بندی خودکار در یادداشت‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با کمک هوش مصنوعی می‌توانید متون بلند خود را خلاصه‌سازی کرده و با عنوان‌بندی آن‌ها را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید. علاوه بر این می‌توانید با یک لمس ساده فونت و رنگ متن‌ها را هم تغییر دهید.

نگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاسنگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

سامسونگ در گوشی‌های گلکسی S24 و +S24 یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پیکسل‌های گوگل را هم قرض گرفته که آن تبدیل گفتار به متن است. این گوشی‌ها هک می‌توانند از فایل‌های صوتی رونویسی کنند و هم از متن‌های شما، فایل‌های صوتی بسازند.

بروزرسانی‌های سخت افزاری گلکسی اس ٢۴ و اس ٢۴ پلاس

روی گوشی‌های گلکسی S24 و S24 پلاس از یک دوربین اصلی ۵٠ شواپیکسلی استفاده شده که یک دوربین فوق عریض ١٢ شواپیکسلی و یک دوربین ١٠ شواپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ٣ برابری آن را همراهی می‌کنند. دوربین جلوی این دو هم ١٢ شواپیکسلی است. بنابراین دوربین‌ها حداقل از نظر سخت‌افزاری پیشرفتی نکرده‌اند.

نگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاسنگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

مدل معمولی از یک نمایشگر ۶.٢ اینچی +FHD استفاده می‌کند و مدل پلاس به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.٧ اینچی +QHD بهره‌مند هستند. هر دو این نمایشگرها به نرخ تازه‌سازی صفحه متغیر ١ تا ١٢٠ هرتز مجهز شده‌اند. نسخه آمریکایی این گوشی‌ها به چیپست اسنپدراگون ٨ نسل ٣ کوالکام و نسخه بین‌المللی آن‌ها که در ایران هم قرار است عرضه شود، از اگزینوس ٢۴٠٠ ساخت خود سامسونگ استفاده می‌کنند. حافظه در نسخه پایه این دو گوشی نیز شامل ٨ گیگابایت رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود. ظرفیت باتری باتری این دو نیز کمی افزایس پیدا کرده است. مدل معمولی با ١٠٠ میلی‌آمپر ساعت بیشتر به ۴۰۰۰mAh و مدل پلاس با افزایش ٢٠٠ میلی‌آمپر ساعت به ۴۹۰۰mAh رسیده است.

نگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاسنگاهی نزدیک به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس

ظاهر این دو گوشی مشابه نسل قبلی خودشان است و وقتی آن‌ها را در دست بگیرید، متوجه شباهت زیادی که با آیفون‌های اپل دارند خواهید شد. اینطور به‌نظر می‌رسد که امسال تمرکز اصلی سامسونگ روی ارتقا نرم افزاری و توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی بوده و توجه کمتری به بخش طراحی و سخت افزار گوشی‌هایش داشته است. البته به‌نظر ما نیازی هم نیست هر سال شاهد تغییرات گسترده‌ای باشیم وقتی کار خودشان را به‌درستی انجام می‌دهند و از قدرت کافی برخوردارند. اما شاید بهتر بود سامسونگ پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi2 را هم به گوشی‌های گلکسی S24 و +S24 اضافه می‌کرد. این فناوری، پشتیبانی از شارژرهای بی‌سیم مغناطیسی مثل شو سیف آیفون‌های اپل را فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

گوشی‌های خانواده گلکسی اس ٢۴ سامسونگ با انبوهی از امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی راهی بازار خواهند شد. اما  در سمتی دیگر کمترین تغییرات سخت افزاری و ظاهری به‌خصوص در مدل‌های گلکسی S24 و +S24 صورت گرفته است. با تمام این تفاسیر آیا باز هم پرچمداران جدید سامسونگ ارزش خرید دارند؟ جوابش به ژودی مشخص خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها