معرفی هواوی نوا ۱۲ در سه مدل متنوع و با طراحی ویژه به بازار

دسامبر 26, 2023 0 نظر 28

هواوی نوا ۱۲ در سه نسخه مختلف و با طراحی منحصر به فرد راهی بازار شد

هواوی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان، همواره به دنبال ارائه محصولاتی با کیفیت و قابلیت های برتر برای مصرف‌کنندگان است. در این راستا، معرفی نوا ۱۲ به عنوان آخرین مدل از خانواده گوشی های نوا توسط هواوی، یکی از حرکت‌های مهم و مورد انتظار این شرکت در بازار تلفن همراه است.

این گوشی هواوی نوا ۱۲ در سه نسخه مختلف، با امکانات و ویژگی‌های متنوع و منحصر به فرد به بازار عرضه شده است. این گوشی با دوربین های قدرتمند، پردازنده های سریع و طراحی زیبا و مدرن، توانسته است توجه بسیاری از علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب کند. همچنین، امکانات امنیتی و حفاظتی بالا نیز از دیگر ویژگی‌های جذاب این گوشی می‌باشد.

با معرفی این محصول، هواوی مجدداً نشان داده است که بهبود و ارتقاء تجربه مصرف‌کنندگان از تکنولوژی برای این شرکت در اولویت اول قرار دارد.

سری گوشی های هواوی نوا ۱۲– Huawei Nova 12 میانرده‌هایی قدرتمند و پرامکانات از هواوی هستند که پردازنده‌های سریع و باتری حجیم داشته و صفحه نمایش باکیفیتی دارند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، هواوی ظهر امروز از خانواده گوشی‌های نوا ۱۲ خود رسما رونمایی کرد. پیش‌تر اطلاعات فراوانی پیرامون این سری گوشی‌ها به بیرون درز کرده و مشخصات فنی و ظاهری هر سه مدل از این گوشی افشا شده بود. با این حال رونمایی رسمی از این گوشی‌ها صفحه مشخصات آن‌ها را تکمیل کرد و جزئیات کامل آن‌ها را در اختیارمان قرار داد.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی اعضای خانواده Nova 12 هواوی بپردازیم.

هواوی نوا ۱۲؛ میانرده‌ای آبرومند و پرقدرت چینی

گوشی Huawei Nova 12

Huawei Nova 12 از یک صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی ال ای دی تخت با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد. این صفحه نمایش رزولوشن ۲۴۱۲ در ۱۰۸۰ پیکسل داشته و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. هواوی بر خلاف پیش‌بینی‌های قبلی از تراشه نسل چهارمی (۴G) خود، Kirin 8000 در این گوشی استفاده کرده و آن را به حداکثر ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی مجهز کرده است. علاوه بر این، یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز در این گوشی به کار رفته که توانایی شارژ شدن با توان ۱۰۰ وات دارد.

در قسمت پشت این گوشی شاهد استفاده از یک ماژول دوربین سه‌گانه متشکل از یک حسگر اصلی ۵۰ شواپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۸ شواپیکسلی و یک حسگر ماکرو هستیم. بر خلاف مدل‌های پرو و اولترا، دوربین اصلی مدل پایه دیافراگم ثابت f/1.9 دارد؛ درحالیکه دوربین سلفی آن ۶۰ شواپیکسلی بوده و از حسگر فوق عریض بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های جالب توجه مدل استاندارد هم می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، قابلیت فیس آنلاک، ان اف سی، پشتیبانی از دو سیم کارت، فوکوس خودکار لیزری، بلوتوث ۵٫۲ و پشتیبانی از ژست‌های حرکتی در رابط کاربری اشاره کرد.

هواوی نوا ۱۲ پرو و اولترا؛ دیافراگم متغیر و اتصال ماهواره‌ای!

بر خلاف مدل استاندارد، در مدل‌های پرو و اولترا Nova 12 شاهد استفاده از یک صفحه نمایش خمیده و یک حفره کپسولی شکل در بالای نمایشگر هستیم. علاوه بر این، لبه‌های صفحه نمایش این گوشی‌ها نیز خمیده بوده و وزن آن‌ها به ترتیب برابر با ۱۹۸ و ۲۰۱ گرم در نسخه‌های پرو و اولتراست. از سوی دیگر، ضخامت هردو مدل یکسان و برابر با ۷٫۶۸ میلیمتر خواهد بود. صفحه نمایش مدل‌های Pro و Ultra اندازه‌ای ۶٫۷۶ اینچی داشته و از پانل‌های اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس (۲۷۷۶ در ۱۲۲۴ پیکسل) بهره می‌برد. همچنین در حفره بالای صفحه نمایش نیز دو دوربین تعبیه شده‌اند و برای محافظت از آن‌ها از لایه Kunlun Glass استفاده شده که هواوی آن را «غیرقابل شکستن» توصیف کرده است.

تقریبا تمامی مشخصات فنی مدل‌های پرو و اولترا هواوی نوا ۱۲ یکسان بوده و تنها اختلافشان در تراشه به کار رفته در آن‌هاست. به‌طور خاص، مدل پرو از تراشه Kirin 8000 بهره برده؛ درحالیکه در مدل اولترا شاهد به کار رفتن تراشه Kirin 9000SL هستیم. این تراشه‌ها البته از نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی (۵G) پشتیبانی کرده و در کنار آن‌ها نیز ۱۲ گیگ رم به کار رفته است. همچنین مدل پرو دارای حداکثر ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی است؛ درحالیکه در مدل اولترا شاهد حضور یک ترابایت حافظه داخلی خواهیم بود. بعلاوه در این گوشی‌ها شاهد استفاده از سیستم عامل HarmonyOS 4.0 هستیم که در کشور چین با نام HongMengOS شناخته می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:

هواوی با معرفی ۲ پردازنده جدید، به تحریم‌های آمریکا دهن کجی کرد

هر دو مدل پرو و اولترا از یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند و شارژ سریع آن‌ها با توان ۱۰۰ وات انجام می‌شود.

جنجالی‌ترین قابلیت هواوی نوا ۱۲ پرو و اولترا را باید پشتیبانی از اتصالات ماهواره‌ای دانست که تا قبل از این صرفا در اختیار گوشی‌های پریمیوم و پرچمدار قرار داشته‌اند. همچنین دیگر مشخصات فنی این گوشی‌ها نیز عبارتند از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، پشتیبانی از دو سیم کارت، امکان استفاده از ژست‌های حرکتی در رابط کاربری، فیس آنلاک، بلوتوث ۵٫۲ و پشتیبانی از کدک‌های AAC و SBC و LDAC.

مدل‌های پرو و اولترا همچنین از یک سنسور اصلی ۵۰ شواپیکسلی در پشت استفاده می‌کنند و در کنار آن به یک دوربین ۸ شواپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو مجهزند. در این میان، حسگر اصلی دوربین این مدل‌ها دیافراگمی متغیر بین f/1.4 تا f/4.0 دارد که امکان بزرگنمایی نوری دو برابری و زوم دیجیتال پنج برابری را برای آن فراهم می‌کند. همچنین دو دوربین سلفی به کار رفته در این گوشی‌ها نیز متشکل از یک حسگر اصلی ۶۰ شواپیکسلی فوق عریض و یک دوربین پرتره ۸ شواپیکسلی هستند. هر دو دوربین سلفی هواوی نوا ۱۲ پرو  واولترا از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برند؛ درحالیکه دیافراگم دوربین‌های فوق عریض و پرتره به ترتیب f/2.4 و f/2.2 خواهد بود.

رنگ‌بندی و قیمت مدل‌های مختلف Huawei Nova 12

مدل پایه نوا ۱۲ در رنگ‌های مختلفی از جمله آبی، خاکستری و مشکی روانه بازار شده است. علاوه بر این، هواوی دو ظرفیت مختلف ۲۵۶ گیگ و ۵۱۲ گیگ را برای حافظه داخلی این گوشی‌ها در نظر گرفته و قیمت ۴۲۰ دلار و ۵۶۰ دلار را نیز برای آن‌ها تعیین کرده است.

از سوی دیگر، مدل پرو نیز در رنگ‌های سفید، مشکی، صورتی و آبی و در دو ظرفیت ۲۵۶ گیگ و ۵۱۲ گیگ به بازار عرضه شده که به ترتیب قیمت‌هایی ۵۶۰ و ۶۱۵ دلاری دارند.

مدل اولترا Huawei Nova 12 نیز در سه رنگ مشکی، آبی و خاکستری به بازار عرضه شده و در نسخه پایه حافظه‌ای ۵۱۲ دلاری دارد. قیمت این نسخه برابر با ۶۵۸ دلار خواهد بود. با این وجود علاقمندان می‌توانند نمونه یک ترابایتی این گوشی را نیز با قیمت تقریبی ۷۶۹ دلار تهیه کنند.

همچنین بخوانید:

راهنمای خرید بهترین گوشی های میانرده اندرویدی بازار

هواوی همچنین اعلام کرده که فروش نسخه استاندارد Nova 12 از ۵ ژانویه آغاز خواهد شد و مدل‌های پرو و اولترا نیز در تاریخ ۱۲ ژانویه روانه بازار خواهند شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها