گلکسی S24: قربانی اولین چیپست سامسونگ بدون وای فای ۷

ژانویه 17, 2024 0 نظر 42

نسخه اگزینوس گلکسی S24 به وای فای ۷ مجهز نیست؛ اولین قربانی چیپست سامسونگ اینجاست

سامسونگ به تازگی اعلام کرده است که چیپست Exynos برای گوشی هوشمند Galaxy S24 از وای فای ۷ پشتیبانی نمی‌کند. این امر نشان می‌دهد که سامسونگ احتمالاً به دلایل فنی یا اقتصادی تصمیم گرفته است که از نسخه WiFi 6 به جای WiFi 7 استفاده کند.

این اقدام ممکن است به معنای این باشد که سامسونگ در حال حاضر از قدرت پردازشی و سرعت وای فای ۷ برای تلفن همراه خود استفاده نمی‌کند یا ممکن است این تصمیم به دلیل محدودیت‌های فنی یا مالی گرفته شده باشد.

با این حال، این تصمیم ممکن است منجر به این باشد که گوشی هوشمند Galaxy S24 در مقایسه با رقبای خود که از وای فای ۷ پشتیبانی می‌کنند، سرعت و کارایی وای فای کمتری داشته باشد. این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که برای خرید گوشی هوشمند جدید خود تصمیم گیری می‌کنند، مسئله‌ای مهم باشد.

عرضه برخی از نسخه‌های Galaxy S24 با اگزینوس واکنش منفی به دنبال داشته. حالا حتی مشخص شده است که این چیپست گلکسی S24 با وای فای ۷ سازگار نیست.

سامسونگ طی رویداد آنپکد ۲۰۲۴ گلکسی S24 استاندارد و پلاس و همچنین گلکسی S24 اولترا را با ویژگی‌های هیجان‌انگیز از جمله قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بالاخره معرفی کرد. با این حال، یکی از تصمیمات سامسونگ برای این گوشی به هیچ وجه به مذاق طرفداران خوش نیامده است. نسخه‌های استاندارد و پلاس S24 در اکثر مناطق با چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ عرضه می‌شوند، در حالی که نسخه اولترا به‌طور انحصاری از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برد. گذشته از هرگونه قضاوت دیگر درباره اگزینوس ۲۴۰۰، اطلاع پیدا کرده‌ایم که این چیپست گلکسی S24 از وای فای ۷ هم پشتیبانی نمی‌کند.

عرضه گلکسی S24 استاندارد و پلاس بدون وای فای ۷

عدم پشتیبانی سامسونگ گلکسی S24 از وای فای 7

چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ از وای فای ۷ پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل، پشتیبانی نسخه‌های استاندارد و پلاس S24 از این استاندارد منتفی است. البته اس ۲۴ استاندارد و پلاس در برخی از مناطق شامل ایالات متحده، کانادا، چین و احتمالاً ژاپن با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در دسترس قرار می‌گیرند، ولی سامسونگ برای این‌که همه کاربران از قابلیت‌های یکسان برخوردار باشند، به‌صورت کامل وای فای ۷ را از قابلیت‌های این دو نسخه خط زده است.

وای فای ۷ نسخه تکامل یافته وای فای ۶E است که از باندهای ۲٫۴، ۵ و ۶ گیگاهرتزی بهره می‌برد؛ منتها با ۴٫۷ برابر سرعت بیشتر. حداقل روی کاغذ، سرعت این فناوری به ۴۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و پهنای باند آن برای دستگاه‌های شخصی هم حداکثر ۳۲۰ شواهرتز است که به‌جز افزایش سرعت، امکان پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتر توسط روترها را فراهم می‌کند. وای فای ۷ حتی بازدهی بالاتری هم دارد و در نتیجه، کمتر باتری گوشی را مصرف می‌کند.

Wi-Fi 7 کماکان نوپا است و زمان می‌برد تا بین گوشی‌های هوشمند مختلف فراگیر شود. در واقع گلکسی S24 اولترا یکی از اولین گوشی‌های سازگار با این استاندارد به حساب می‌آید. با وجود این، عدم برخورداری نسخه‌های معمولی و پلاس اس ۲۴ از وای فای ۷ کاربرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که قصد دارند سال‌ها از این گوشی‌ها استفاده کنند؛ وقتی تا ۷ سال آینده برای گلکسی S24 آپدیت منتشر می‌شود، نبود چنین قابلیتی شاید جزو نقاط ضعف دو نسخه استاندارد و پلاس در نظر گرفته شود.

سری پرچمدار گلکسی S24 سامسونگ روز ۳۱ ژانویه مصادف با ۱۱ بهمن روانه بازار خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها