آیا انسان‌ها در سال ۲۰۲۴ به دنبال موجودات فضایی خواهند رفت؟

ژانویه 10, 2024 0 نظر 25

آیا بشر در سال ۲۰۲۴ موجودات فضایی را پیدا خواهد کرد؟

خوشبختانه، پیدا کردن موجودات فضایی یکی از بزرگترین توانایی های انسان در عصر حاضر است. از گسترش تکنولوژی تا ارسال مأموریت های فضایی به سیاره های دیگر، بشر همیشه به دنبال پیدا کردن علایق دیگر در کهکشان بوده است. به همین دلیل، امیدواریم که در سال ۲۰۲۴، ما به عنوان یک جامعه جهانی بتوانیم موفق شویم.

اما این سؤال هنوز هم با چالش های فراوانی روبرو است. از جمله چالش های مهم، تکنولوژی برای ارتباط با موجودات فضایی، تدابیر امنیتی برای مقابله با پتانسیل های خطرناک آنها و تأمین منابع برای دستیابی به این اهداف است.

با این حال، با پیشرفت های زیادی که در حوزه هوافضا و فضانوردی صورت گرفته است، و ادامه به تحقیقات علمی و فناوری، امیدواریم که بتوانیم در سال ۲۰۲۴ به هدفمان دست یابیم و موجودات فضایی را پیدا کنیم.

موجودات فضایی در سال ۲۰۲۳ به یکی از موضوعات پربحث در فضای مجازی تبدیل شدند، اما آیا بشر در سال ۲۰۲۴ می‌تواند موجودات بیگانه را پیدا کند؟

افشاگری تعدادی از افسران اطلاعات آمریکا در خصوص موجودات فضایی باعث شد تا بار دیگر طی سال ۲۰۲۳ موجودات بیگانه به یک موضوع پربحث در فضای مجازی تبدیل شوند، اما با این وجود هنوز بشر نتوانسته مدرکی را برای تایید وجود بیگانگان پیدا کند. در همین راستا کارشناسان ناسا با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌های متعددی برای کشف موجودات فضایی در نظر گرفتند، اعلام کردند به کشف موجودات فضایی نزدیک شده‌اند.

بشر به کشف موجودات فضایی نزدیک است

موجودات فضایی

دکتر میشل تالر، دانشمند مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا با اعلام اینکه ما به کشف موجودات فضایی نزدیک هستیم، گفت در واقع حتی در این منظومه شمسی نیز می‌توانیم سیاره‌ای حاوی حیات را کشف کنیم؛ زیرا در مریخ نیز شاهد یک شیمی خاصی هستیم که اگر در زمین بود، آن را ناشی از حیات می‌دانستیم.

الن استوفان، دانشمند ارشد قبلی ناسا نیز مدعی است انسان‌ها تا سال ۲۰۲۵ میلادی می‌توانند نشانه‌های قوی از بیگانگان را کشف کنند. البته او در سال ۲۰۱۵ این پیش‌بینی را انجام داد و در آن زمان تاکید کرد در یک دهه آینده نشانه‌های قوی از حیات فرازمینی را کشف خواهیم کرد.

پروژه‌های کشف موجودات بیگانه در سال ۲۰۲۴

موجودات فضاییموجودات فضایی

برای کشف موجودات فرازمینی در سال ۲۰۲۴ یک پروژه بزرگ به نام Breakthrough Listen در نظر گرفته شده که آن را با نام بزرگترین برنامه تحقیقاتی علمی برای کشف نشانه‌هایی از تمدن‌های فرازمینی نیز می‌شناسند. این پروژه تحقیقاتی در سال ۲۰۲۴ کار خود را با استفاده از داده‌های رصدخانه Vera Rubin در شمال شیلی آغاز خواهد کرد. طبق پیش‌بینی کارشناسان، دانشمندان با این پروژه می‌توانند تا ۲۰ میلیون کهکشان و ستاره‌ها را کشف کنند.

ضمن اینکه آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن نیز در سال ۲۰۲۴ پروژه اکتشافات ماه/مریخ خود را آغاز خواهد کرد. ناسا ماموریت آرتیمس ۲ را نیز در دستور کار خود قرار داده که تا پایان سال ۲۰۲۴ فضانوردان را به اطراف ماه خواهد فرستاد. همچنین ناسا فضاپیمای Europa Clipper را نیز در سال ۲۰۲۴ به فضا پرتاب می‌کند تا به بررسی یکی از بزرگترین قمرهای مشتری بپردازد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها