سامسونگ به معرفی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس با امکانات پیشرفته هوش مصنوعی پرداخت

ژانویه 17, 2024 0 نظر 35

سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه در جهان، اخیرا از مدل جدید گوشی های هوشمند خود یعنی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس رونمایی کرد. این دو گوشی با امکانات پیشرفته هوش مصنوعی، انتظارات کاربران را بالا برده و باعث تحولی در بازار تلفن همراه شده است.

گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس دارای دوربین‌های قدرتمندی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر با کیفیت بالا و رنگ‌های زیبا را ارائه می‌دهند. همچنین این گوشی‌ها با داشتن پردازنده‌های قدرتمند و حافظه‌های بزرگ، تجربه‌ی بهتری از استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های رایج را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

علاوه بر این، امکانات امنیتی پیشرفته، صفحه نمایش‌های با کیفیت فوق‌العاده و طراحی بسیار زیبا از دیگر ویژگی‌های گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس هستند. این محصولات به‌طور چشم‌گیری بهبود یافته‌اند و نقشه‌ی راهی برای آینده‌ی تلفن همراه‌ها را نشان می‌دهند.

سامسونگ از دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس با تمرکز روی قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد. پیشرفت‌های سخت افزاری، مشخصات و قیمت سری Galaxy S24 را در ادامه ببینید.

هوش مصنوعی دنیای ما را متحول کرده و درست مثل انقلاب گوشی‌های هوشمند که ما را وابسته به این کامپیوترهای جیبی قدرتمند کرد، این فناوری نیز برنامه‌های زیادی در سر دارد. و چه چیزی بهتر از گوشی‌های موبایل برای دسترسی سریع و آسان به هوش مصنوعی؟

همه‌چیز درباره سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس

این ایده‌ای است که در پشت توسعه نسل جدید گوشی‌های هوشمند گلکسی S سامسونگ قرار دارد. اما این تمام چیزی که گوشی‌های گلکسی اس ٢۴ و اس ٢۴ در اختیار شما می‌گذارند. در ادامه شما را با مشخصات فنی و امکانات این محصولات آشنا خواهیم کرد.

مشخصات سری گلکسی S24 سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس سامسونگ را در کنار هم و با جزئیات کامل ببینید. گوشی‌های سری Galaxy S24 سامسونگ چقدر ارتقا پیدا کرده‌اند؟

گوشی‌های Galaxy S24 و +S24 رونمایی شدند و ما در مطلبی جداگانه به‌صورت مفصل به آن‌ها پرداختیم. در اینجا می‌خواهیم مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس سامسونگ را درون جدولی کنار یکدیگر قرار دهیم و با جزئیات کامل به‌نمایش بگذاریم.

گوشیGalaxy S24+Galaxy S24 
 

 

نمایشگر  

۶٫۲ اینچ +FHD۶٫۷ اینچ +QHD
  • Dynamic AMOLED 2X Display
  • نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده روان ۱۲۰ هرتز (۴۸~۱۲۰Hz)
  • Vision booster
اندازه صفحه نمایش Galaxy S24 با اندازه گیری مورب، ۶٫۲ اینچ در مستطیل کامل و ۶٫۰ اینچ با احتساب گوشه های گرد، اندازه صفحه نمایش +Galaxy S24 در مستطیل کامل۶٫۷ اینچ و با احتساب گوشه های گرد ۶٫۵ اینچ است. سطح قابل مشاهده واقعی به دلیل گوشه های گرد بدنه و حفره دوربین کمتر از این مقادیر است.
ابعاد و وزن
  • ۷۰٫۶ در ۱۴۷ در ۷٫۶ میلی‌متر
  • ۱۶۸ گرم (mmWave) / 167 گرم (Sub6)
  • ۷۵٫۹ در ۱۵۸٫۵ در ۷٫۷ میلی‌متر
  • ۱۹۷ گرم (mmWave) / 196 گرم (Sub6)
 

 

 

 

دوربین

دوربین اصلی :

  • ۱۲MP Ultra-Wide Camera
  • F2.2, FOV 120˚

 

  • ۵۰MP Wide Camera
  • OIS F1.8, FOV 85˚

 

  • ۱۰MP Telephoto Camera
  • ۳x Optical Zoom, F2.4, FOV 36

 

دوربین سلفی :

  • ۱۲MP Front Camera
  • F2.2, FOV 80
 

حافظه

  • ۸ + ۵۱۲GB
  • ۸ + ۲۵۶GB
  • ۸ + ۱۲۸GB
گزینه‌های حافظه بسته به اپراتور مخابراتی، کشور یا منطقه بازار متفاوت است. حافظه واقعی قابل استفاده بسته به نرم‌افزار از پیش نصب‌شده متفاوت است.
 

باتری

۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت
مقدار معمولی تحت شرایط آزمایشگاهی شخص ثالث آزمایش شده است. مقدار متوسط تخمین زده شده با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری در بین نمونه‌های باتری تست شده تحت استاندارد IEC 61960 است. ظرفیت اسمی (حداقل) برای Galaxy S24  به میزان ۳۸۸۰ میلی آمپر بر ساعت و +Galaxy S24 نیز ۴۷۵۵ میلی‌آمپر ساعت است. عمر واقعی باتری ممکن است بسته به محیط شبکه، الگوهای استفاده و سایر عوامل متفاوت باشد.
 

 

 

 

 

 

شارژر

شارژ سیمی: تا ۵۰ درصد شارژ در  حدود ۳۰ دقیقه با آداپتور ۲۵ وات و کابل ۳A USB-C

شارژ سریع بی‌سیم ۲٫۰

Wireless PowerShare

شارژ سیمی: تا ۶۵ درصد شارژ در  حدود ۳۰ دقیقه با آداپتور ۴۵ وات و کابل ۵A USB-C

شارژ سریع بی‌سیم ۲٫۰

Wireless PowerShare

شارژ سیمی سازگار با PD

آداپتور برق و کابل داده به صورت جداگانه فروخته می‌شود. توصیه می‌شود برایGalaxy S24+  از آداپتور ۴۵ واتی و برای Galaxy S24 از آداپتور ۲۵ واتی به همراه کابل داده اصلی سامسونگ استفاده شود.
آزمایش‌های انجام شده آزمایشگاه‌های داخلی سامسونگ با آداپتور مسافرتی ۲۵ واتی متصل به نسخه در حال توسعهGalaxy S24  و با آداپتور مسافرتی ۴۵ واتی متصل به نسخه در حال توسعهGalaxy S24+  صورت گرفته است. این آزمایش‌ها در حالی که شارژ دستگاه صفر درصد بوده و با صفحه نمایش خاموش انجام شده است. سرعت واقعی شارژ ممکن است با توجه به شرایط استفاده واقعی، نوع شارژ و سایر عوامل متفاوت باشد.

شارژ بی‌سیم سازگار با WPC

سیستم عامل  
  • اندروید ۱۴
  • رابط کاربری One UI 6.1
 

 

 

شبکه و ارتباطات

۵G, LTE, Wi-Fi 6E, Wi-Fi Direct Bluetooth® v 5.3
استفاده از شبکه ۵G به اتصال بهینه نیاز دارد که در بازارهای منتخب در دسترس است. برای اطلاع از دسترس بودن آن با اپراتور مخابراتی خود تماس بگیرید. سرعت دانلود و استریم بسته به شرکت ارائه دهنده محتوا، اتصال به سرور و سایر عوامل می‌تواند متفاوت باشد.

در دسترس بودن مدل LTE بسته به کشور و شرکت مخابراتی متفاوت است. سرعت واقعی ممکن است بسته به بازار، شرکت مخابراتی و محیط کاربر متفاوت باشد.

در دسترس بودن شبکه Wi-Fi 6E ممکن است بسته به بازار، اپراتور شبکه و محیط کاربر متفاوت باشد. به اتصال بهینه و روتر Wi-Fi 6E نیاز دارد.

ضد آب    

IP68

مطابق با استاندارد IP68، دستگاه در برابر نفوذ آب شیرین تا عمق ۱٫۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است. همچنین دستگاه‌ در برابر نفوذ گرد‌ و غبار، خاک و شن و ماسه مقاوم است. در صورت خیس شدن آن را خشک کنید.  مقاومت S Pen در برابر آب و گرد و غبار دائمی نیست و ممکن است به مرور زمان بر اثر سایش و  پارگی‌های معمول کاهش یابد.

طراحی و نمایشگر

دو گوشی پرچمدار سامسونگ از یک قاب آلومینیومی Armor جدید بهره می‌برند که به‌لطف آن استحکام بالاتری نسبت به نسل قبلی پیدا می‌کنند. سامسونگ پنل پشتی و فریم جانبی این گوشی‌ها را به‌صورت یکپارچه طراحی کرده و برای در دست‌گیری آسان و بدون دردسر گوشی، حاشیه‌های دور صفحه نمایش را به حالت گرد درآورده است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس

یکی از تفاوت‌های بزرگ این دستگاه‌ها در مقایسه با سری گلکسی S23، استفاده سامسونگ از روکش مات روی بدنه آن‌ها است. اگر به‌خاطر داشته باشید قاب نسل قبلی براق بود. پیشرفت بعدی هرچند جزئی، اما امیدوارکننده است؛ سامسونگ ضخامت حاشیه‌های اضافی بالای نمایشگر را کمی کاسته تا گوشی ظاهر تمام صفحه‌تری به خودش بگیرد.

سامسونگ برای آنکه دین خودش را به طبیعت ادا کند، طیف وسیعی از مواد بازیافتی از تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس‌ها تا زباله‌های آلومینیوم، شیشه و پلاستیک بازیافت شده را در تولید گوشی‌های سری گلکسی S24 استفاده کرده است. همچنین برای اولین بار در گوشی‌های گلکسی، از مواد معدنی بازیافتی مثل کبالت و عناصر خاکی کمیاب هم در ساخت آن‌ها به‌کار رفته است. و البته مشابه نسل قبل، جعبه گوشی هم از کاغذهای بازیافتی ساخته شده است. ما سامسونگ را برای این تصمیم جسورانه و کمک به جلوگیری از تولید هزاران تن زباله الکترونیکی در سال تحسین می‌کنیم. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که هر دو گوشی به لطف گواهی IP68 در برابر آب و گردوخاک مقاوم هستند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاسسامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس

گوشی S24 به یک نمایشگر ۶.٢ اینچی با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی ١٢٠ هرتز مجهز است. این نمایشگر به‌نام Dynamic AMOLED 2X، از محتوای +HDR10 پشتیبانی می‌کند و دارای فناوری‌های نرم افزاری Always-On ،Eye Comfort Shield و Vision Booster است. اس ٢۴ با ابعادی که دارد، مناسب کاربرانی طراحی شده که به‌دنبال یک پرچمدار نسبتا جمع و جور و سبک هستند. ابعاد دقیق این دستگاه برابر با ۷۰٫۶ در ۱۴۷٫۰ در ۷٫۶ میلی‌متر و وزن آن هم فقط ١۶٧ گرم است تا یکی از سبک‌ترین گوشی‌های بازار نیز لقب بگیرد.

در آن سمت برادر بزرگترش گوشی +S24 به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با وضوح بالاتر +QHD مجهز است و از لحاظ نرم‌افزاری و امکانات سخت‌افزاری کاملاً مشابه برادرش است. بدیهی است که این دیوایس به‌خاطر نمایشگر بزرگ‌ترش، ابعاد بزرگ‌تر ۷۵٫۹ در ۱۵۸٫۵ ۷٫۷ میلی‌متر و وزن بالاتر ١٩۶ گرمی داشته باشد. با این وجود هنوز هم در مقایسه با گوشی‌های هم اندازه خود، خوش‌دست‌تر و سبک‌تر است. روشنایی این نمایشگرها با ٢،۶٠٠ نیت، از آن‌ها روشن‌ترین نمایشگرهای به‌کار رفته در گوشی‌های گلکسی را ساخته است تا حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم بتوانید محتوای روی صفحه گوشی را با کیفیت و واضح ببینید. ناگفته نماند که یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک هم در زیر نمایشگر این گوشی‌ها نهفته است.

ورود به عصر هوش مصنوعی با Galaxy AI

استقبال فوق‌العاده از چت بات‌های هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی و کوپایلوت نشان داد که فناوری هوش مصنوعی، انقلاب بزرگ بعدی حوزه تکنولوژی است. اکنون میلیون‌ها کاربر به‌صورت روزانه از هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر، پیدا کردن پاسخ سوال‌های سخت و آسان، کمک برای نوشتن پاسخ یک ایمیل، ترجمه متن‌ها و ده‌ها قابلیت دیگر استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید، این راهکارها مبتنی بر فضای ابری هستند و این یعنی اطلاعات کاربر باید از طریق یک واسط به سرورهای مستقر شده در جای دیگری منتقل شده، در آنجا پردازش شود و مجددا برای کاربر ارسال شود. سامسونگ آمده این مسیر را هموارتر کرده و با رونمایی از «هوش مصنوعی Galaxy AI» این فرآیند مبتنی بر فضای ابری را روی دستگاه آورده است.

ترجمه همزمان مکالمات و یک دستیار چت

خانواده گلکسی S24، هوشمندترین گوشی‌هایی هستند که تاکنون سامسونگ عرضه کرده است. موردانتظارترین قابلیت گوشی‌ها، مکالمه کردن با آن‌هاست. فرض کنید که به یک کشور خارجی مسافرت کرده‌اید و یا می‌خواهید با یک همکلاس خارجی‌زبان خود مکالمه کنید. سری گلکسی اس ۲۴ نخستین گوشی هوشمندی است که از طریق خود اپلیکیشن تماس، تجربه ترجمه همزمان با مکالمات را در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیتی به‌نام “Live Translate” که می‌تواند در حین مکالمه، ترجمه آن را به‌صورت متنی یا صوتی به شما ارائه کند. این قابلیت از طریق پردازنده خود دستگاه پردازش می‌شود و به‌همین خاطر هیچ نگرانی بابت افشای مکالمات نخواهد بود.

یک دستیار چت در این گوشی‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با لحن‌ها و زبان‌های مختلفی پیام‌های کوتاه و بلند نوشته و آن را برای هر کسی ارسال کنید. این دستیار چت هوش مصنوعی که داخل خود اپلیکیشن کیبورد سامسونگ تعبیه شده، می‌تواند پیام‌های شما را به ۱۳ زبان زنده دنیا ترجمه کند. اما کارایی آن فقط در ترجمه ساده نیست. به‌طور مثال اگر می‌خواهید پیام خاصی را با لحن خاصی بنویسید، آن به شما کمک خواهد کرد. این می‌تواند یک پیام اداری برای رئیس شما و یا یک پست تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی باشد. تمام چیزی که به آن احتیاج دارید، همان اپلیکیشن کیبورد نصب شده روی گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس است.

وقتی داخل خودرو هستید هم هوش مصنوعی گلکسی AI از طریق اندروید اتو کنار شما خواهد بود. این دستیار هوشمند می‌تواند خلاصه‌ای از پیام‌های دریافت شده روی گوشی‌تان را حین رانندگی برایتان بخواند. اگر در مسیر رسیدن به خانه عزیزانتان هستید، می‌توانید از این دستیار بخواهید که موقعیت مکانی زنده شما به‌همراه زمان تقریبی رسیدن به مقصد را برای شخصی که منتظرتان هست ارسال کند. سامسونگ رابط کاربری اندروید اتو را هم ارتقا داده و حالا صفحه نمایش آن بسیار شبیه به چیزی خواهد بود که روی گوشی‌تان وجود دارد؛ با این تفاوت که فونت‌ها و آیکون‌ها بزرگ‌تر می‌شوند.

دستیاران هوشمند برای کار با متن

قابلیت‌هایی مثل “Note Assist” (دستیار یادداشت) و “Transcript Assist” (دستیار رونویسی) مناسب کسانیست که دائما در حال کار با محتوای متنی هستند. به‌خصوص خبرنگارانی که با حضور در کنفرانس‌های خبری و رویدادهای مختلف، از قابلیت ضبط صدای گوشی خود استفاده می‌کنند تا بعدا آن‌ها را رونویسی کنند. هوش مصنوعی سامسونگ در اینجا وارد می‌شود تا به شما در یادداشت‌برداری و رونویسی از فایل‌های صوتی کمک کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاسسامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس

دستیار رونویسی با کمک گرفتن از فناوری تبدیل گفتار به متن، می‌تواند صداهای ضبط شده روی گوشی شما را رونویسی کند و به فایل متنی تبدیل کند. این قابلیت هوشمندانه حتی می‌تواند متن رونویسی شده را به‌صورت خلاصه نیز در اختیار شما بگذارد و یا آن را به‌صورت ترجمه شده تحویلتان دهد.

دستیار یادداشت هم به شما در یادداشت‌برداری از طریق اپلیکیشن Samsung Notes کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان یادداشت‌های خود را سازماندهی کرده و یا آن‌ها را خلاصه‌سازی کنید.

خلق تصاویر والپیپر

سامسونگ همچنین قابلیت فوق‌العاده‌ای را به گوشی‌هایش اضافه کرده که به آن‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی، یک تصویر پس زمینه برای گوشی خود بسازند. کار با این قابلیت که از مدل زبانی تبدیل متن به تصویر استفاده می‌کند، بسیار آسان است. فقط کافیست تصویری که می‌خواهید را توصیف کنید تا هوش مصنوعی برایتان آن را خلق کند. مشابه عکس خلق شده را در هیچ جای دیگری نخواهید دید و کاملا منحصربه‌فرد خود شما خواهد بود.

تمام این قابلیت‌های هوشمند از طریق رابط کاربری سفارشی One UI 6.1 سامسونگ که مبتنی بر اندروید ۱۴ گوگل است، در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. سامسونگ می‌گوید ۷ سال از این گوشی پشتیبانی نرم افزاری خواهد کرد.

دوربین های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس

دو گوشی S24 و +S24 در بخش دوربین‌ها مشابه یکدیگر هستند. این یعنی هر دو به سنسور دوربین اصلی ۵۰ شواپیکسلی عریض، یک دوربین تله فوتو ۱۰ شواپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری برای عکاسی پرتره و یک دوربین ۱۲ شواپیکسلی فوق عریض مجهز شده‌اند. سامسونگ فناوری زوم ۳۰ برابری دیجیتالی، فیلمبرداری در شب با Nightography، قابلیت Super HDR، فیلمبرداری با رزولوشن ۸K و چندین قابلیت دیگر را روی دوربین‌‌های سری S24 ارائه کرده است. همچنین حفره کوچکی روی نمایشگر گوشی طراحی شده که از یک دوربین سلفی ۱۲ شواپیکسلی عریض با قابلیت فوکوس خودکار Dual-pixel میزبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاسسامسونگ گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس

ویرایش تصاویر با طعم هوش مصنوعی

این روزها اکثر کاربران برای ثبت لحظات به‌یادماندنی زندگی خود و یا اشتراک‌گذاری تصاویر، از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند. دوربین سری گلکسی S24 اصلی‌ترین ویژگی این پرچمداران است و سامسونگ امسال پیشرفت‌های به‌یادماندنی را در آن‌ها ایجاد کرده است تا تصاویر بهتری را با دوربین گوشی‌تان ثبت کنید. این دوربین‌ها به موتور “Pro Visual” مجهز شده‌اند که مجموعه شگفت‌انگیزی از ابزارهای عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کاربران می‌گذارد. این فناوری بستری برای شکوفایی خلاقیت شما در هر مرحله از عکاسی، ویرایش و حتی اشتراک‌گذاری تصاویر است.

قابلیتی به‌نام “Generative Edit” در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که می‌تواند از هوش مصنوعی برای ویرایش خلاقانه تصاویر استفاده کند. به‌طور مثال اگر تصویری را گرفتید که کادربندی خوبی ندارد و یا کج و ماوج است، خیلی راحت با زدن یک دکمه عکس شما را صاف کرده و کادر از بین رفته را با هوش مصنوعی به تصویر شما برمی‌گرداند. یا آنکه سوژه شما در جایی از تصویر است که شما از بودنش راضی نیستید، با این ویژگی خیلی راحت می‌توانید سوژه را روی تصویر درگ کرده و در هر جای تصویر که خواستید آن را دراپ کنید. هوش مصنوعی جای خالی آن را به بهترین شکل ممکن پر خواهد کرد تا عکس شما کاملا بدون ایراد اصلاح شود.

قابلیت دیگری که سامسونگ در اختیار شما می‌گذارد، “Instant Slow-motion” نام دارد. این قابلیت مناسب کاربرانی است که در هر کاری شیفته خلاقیت هستند. به‌طور مثال اگر در حال تماشای یک فیلم اکشن و مهیج هستید، این قابلیت به شما اجازه خواهد داد صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم را به‌صورت صحنه آهسته دربیاورید. فقط کافیست دستتان را روی صفحه نمایش نگه دارید تا هوش مصنوعی کار خودش را بکند.

دوربین گوشی های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ از قابلیتی به‌نام “Super HDR” برخوردارند که تصاویری با جزئیات، نور و شفافیت خیره‌کننده را ثبت کرده و به‌نمایش می‌گذارند. این قابلیت طیف وسیعی از روشنایی رنگ و کنتراست طبیعی را در هر مرحله از ثبت تصویر ارائه می‌کند. پیش از زدن کلید شاتر دوربین، پیش‌نمایشی از آنچه در واقعیت است را نشان شما خواهد داد تا بدانید که نتیجه نهایی چگونه است. و یا وقتی در حال تماشای عکس‌ها در گالری گوشی‌تان هستید، قسمت‌های پرنور را آنالیز می‌کند و آن‌ها را با حالت سوپر اچ‌دی‌آر به‌نمایش می‌گذارد.

خبر خوب اینکه با یکپارچه شدن تمام فناوری‌ها و قابلیت‌های تصاویر سامسونگ با اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که تمام این تجربیات بصری شگفت‌انگیز را روی آن‌ها نیز خواهید داشت.

سخت افزار و گیمینگ

سخت افزار گوشی‌های جدید سامسونگ در تمامی بخش‌ها ارتقا پیدا کرده‌اند تا کاربران بتوانند برای ساعت‌ها بدون نگرانی از داغ شدن یا کُند شدن سرعت گوشی، با دستگاه خود سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کنند، ویدیوهای حجیم و سنگین را ویرایش کرده، به‌سرعت بین اپلیکیشن‌های مختلف جابجا شوند و کارهای مختلف را همزمان انجام دهند. بنابراین شما در سری S24 تلفیقی از سخت افزار توانمند و هوش مصنوعی را در اختیار خواهید داشت.

وقتی صحبت از گوشی‌های پرچمدار می‌شود، ما انتظار بهترین سخت افزار را داریم. اگزینوس ۲۴۰۰، نام چیپست ۶۴ بیتی، ۴ نانومتری به‌کار رفته در نسخه بین‌المللی دو گوشی S24 و +S24 است که سرعت کلاک ۳.۲ گیگاهرتزی را اجرا می‌کند. سامسونگ سیستم خنک‌کننده زیر قاب این دستگاه‌ها را نزدیک به ۲ برابر بزرگ‌تر کرده است. به‌کمک این سیستم ارتقا پیدا کرده، گوشی با سرعت بالاتری خودش را خنک می‌کند و نمی‌گذارد داغ شدن دستگاه جلوی تجربه بی‌پایان و پرسرعت استفاده از گوشی را بگیرد.

گیمینگ روی گوشی گلکسی اس ۲۳ سامسونگگیمینگ روی گوشی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ

یکی از تفاوت‌های سخت افزاری بین دو مدل معمولی و پلاس، در بخش حافظه است. سامسونگ گوشی گلکسی اس ۲۴ را در نسخه‌هایی با حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم عرضه می‌کند. این درحالیست که نسخه پلاس گلکسی اس ۲۴ با ٢۵۶/۵١٢ گیگابایت حافظه و ظرفیت رم بالاتر ۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد.

گیمرها با اصطلاح Ray Tracing یا رهگیری پرتو آشنایی دارند. این فناوری گرافیکی به تماشای جذاب جلوه‌های تصویری مثل نمایش جزئیات کامل سایه روشن‌های صحنه کمک خواهد کرد. قابلیت رهگیری پرتو پیشتر فقط در کنسول‌های بازی یا کامپیوترهای گیمینگ وجود داشت؛ اما به‌لطف سامسونگ شاهد حضور آن در بازی‌های موبایل نیز هستیم. سامسونگ با همکاری چند بازی‌ساز بزرگ، میخواهد گرافیک رده کنسولی را در گوشی‌های سری گلکسی S24 خودش ارائه کند.

نرخ بروزرسانی صفحه نمایش دو گوشی پرچمدار جدید سامسونگ بین ١ تا ١٢٠ هرتز متغیر است. این یعنی در صحنه‌های متحرک مثل بازی کردن، فیلم دیدن‌ یا پیمایش در صفحه، سرعت نمایشگر تا ١٢٠ هرتز ارتقا پیدا می‌کند تا لذت بیشتری ببرید. اما وقتی تصاویر ساکن و بی‌حرکت روی صفحه به‌نمایش در می‌آیند. به‌لطف این ویژگی دیگر نیازی نیست دائما نمایشگر با نرخ ۱۲۰Hz تصاویر را اجرا کند و همین روی افزایش شارژدهی گوشی تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

در بخش باتری، هیچ افزایشی در ظرفیت آن‌ها شاهد نیستیم. نسخه معمولی به یک باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و مدل پلاس هم به یک باتری ۴،۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. اولی با حداکثر توان ۲۵ وات شارژ می‌شود، در حالی که اس ۲۴ پلاس از شارژ سریع‌تر ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند. اما سرعت شارژ بی‌سیم ۱۵ وات در هر دو آن‌ها برابر است.

قیمت سری گلکسی اس ۲۴

از دیگر امکانات این گوشی‌ها باید به اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، وای فای ۶E، بلوتوث ۵.۳ و NFC اشاره کرد. رنگ‌بندی پرچمداران جدید سامسونگ را هم رنگ‌های بنفش Cobalt Violet، زرد Amber Yellow، مشکی Onyx Black و خاکستری Marble Gray تشکیل می‌دهند. قیمت پایه مدل S24 از ۸۹۹ یورو آغاز خواهد شد، در حالی که مدل +S24 با قیمت پایه ۹۵۹ یورو راهی بازار می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها