مراسم یادبود سید ابوالحسن مختاباد: یادی از یک هنرمند بزرگ

ژانویه 29, 2024 0 نظر 27

به مناسبت یادبود سید ابوالحسن مختاباد، هنرمند و روزنامه نگار برجسته، یک مراسم بزرگ در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. این مراسم برای گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت او برپا می‌شود، و در سالن استاد جلیل شهناز در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

سید ابوالحسن مختاباد در سال ۱۳۴۸ متولد شد و بهمن ۱۴۰۱ دارایی را وداع گفت. او به عنوان یک روزنامه نگار فعال در روزنامه همشهری فعالیت می‌کرد و در حوزه‌های نقد کتاب و موسیقی به عنوان یک پژوهشگر و هنرمند برجسته شناخته می‌شد.

همچنین، او فعالیت‌های بسیاری در صنف روزنامه نگاران و حوزه موسیقی داشت و در سال ۸۱ به عنوان بازرس کانون پژوهشگران خانه موسیقی فعالیت خود را شروع کرد. این تلاش‌ها به نام عضویت در هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره این کانون انجامید.

همچنین، او به عنوان بازرس اصلی خانه موسیقی انتخاب شد و به نهادینه کردن و برگزاری چند دوره کتاب و آلبوم سال خانه موسیقی برای این نهاد صنفی کمک کرد.

۱۲:۳۴آیین یادبود سید ابوالحسن مختاباد (نجوا) همزمان با نخستین سالگرد درگذشت او در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، این مراسم در بدرقه نخستین سالگرد درگذشت سید ابوالحسن مختاباد، عصر چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲، از ساعت ۱۸ در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.سید ابوالحسن مختاباد، روزنامه‌نگار، هنرمند و پژوهشگر فرهنگ و هنر بود که سال ۱۳۴۸ متولد شد و بهمن ۱۴۰۱ چشم از جهان فروبست. او فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان روزنامه‌نگار در روزنامه همشهری آغاز کرد و در دو حوزه نقد کتاب و موسیقی فعال بود.مختاباد فعالیت صنفی را علاوه بر صنف روزنامه‌نگاران، در حوزه موسیقی با انتخاب به عنوان بازرس کانون پژوهشگران خانه موسیقی در سال ۸۱ آغاز کرد و سپس در کنار سردبیری نشریه خبری این نهاد، در دوره‌های بعد به عنوان عضو (۱۳۸۳-۱۳۸۵) نایب رئیس (۱۳۸۵-۱۳۸۷) و رئیس هیئت مدیره (۱۳۸۷-۱۳۸۹) این کانون انتخاب شد.او همچنین دو دوره متوالی از سوی مجمع عمومی خانه موسیقی به عنوان بازرس اصلی این نهاد صنفی انتخاب شد و نیز نهادینه کردن و برگزاری چند دوره کتاب و آلبوم سال خانه موسیقی از ابتکارات صنفی او به‌شمار می‌رود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها