ساخت نیروگاه هسته ای در ماه با همکاری روسیه و چین

مارس 8, 2024 0 نظر 23

ساخت نیروگاه هسته‌ای روسیه و چین روی کره ماه

ساخت نیروگاه هسته‌ای روی سطح کره ماه به عنوان یکی از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین گام‌های برای کلان‌شهری در فضا به نظر می‌رسد. روسیه و چین، دو کشور قدرتمند در زمینه فضا و فناوری هسته‌ای، تصمیم گرفته‌اند تا در این زمینه همکاری کنند و نخستین نیروگاه هسته‌ای را بر روی کره ماه ساخته و از آن استفاده کنند.

این نیروگاه، علاوه بر تأمین انرژی برای عملکرد تجهیزات مختلف در کره ماه، می‌تواند به عنوان یک پله مهم برای کاهش وابستگی انسان به منابع زمینی در مسافرت‌های فضایی و برنامه‌های فضایی آینده عمل کند. همچنین این نیروگاه، می‌تواند به نوآوری‌ها و شکوفایی فضایی و فناوری هسته‌ای کمک کند و برای مدت طولانی‌تری مکان مناسبی برای انسان‌ها در فضا فراهم کند.

با توجه به اهمیت این پروژه، منتظر مانید که روسیه و چین در آینده به همکاری با سایر کشورها نیز برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در فضا بپردازند و این زمینه را برای تمام انسان‌ها در فضا باز کنند.

ارسال شده توسط: حـسین مـرادی ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۹رئیس آژانس فدرال فضایی روسیه اعلام کرد این کشور به همراه کشور چین قصد دارند یک نیروگاه هسته ای را روی کره ماه بسازند. در حالی که آمریکا به دنبال ساخت پایگاه نظامی در ماه است، یوری بوریسوف، رئیس آژانس فدرال فضایی روسیه (روسکاسموس) اعلام کرد روسیه و چین بررسی طرح ساخت یک نیروگاه هسته ای روی کره ماه را در دستور کار خود قرار دادند تا به واسطه آن در سال‌های ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۵ میلادی شاهد راه‌اندازی این نیروگاه در ماه باشیم.روسیه و چین به دنبال ساخت نیروگاه هسته ای روی ماهرئیس آژانس فدرال فضایی روسیه در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در این ماموریت از فناوری رباتیک استفاده می‌شود تا از ایمن ماندن در برابر تشعشعات اطمینان حاصل کنیم. همچنین مشکلات فنی مربوط به ساخت چنین نیروگاهی نیز بطرف شده است.بوریسوف در ادامه افزود فقط از طریق انرژی هسته‌ای میتوانیم مطمئن شویم که تجهیزات ایستگاه فضایی آینده در سطح ماه عملکرد درستی خواهند داشت. یک روز قمری برابر با ۲۷ روز زمینی بوده و در نصف این مدت نیز نور خورشید رو سطح ماه نمی‌تابد، از این رو باتری‌های خورشیدی سنتی برای فضانوردان مناسب نخواهند بود.گفتنی است آژانس فدرال فضایی روسیه و اداره ملی فضایی چین در سال ۲۰۲۱ تفاهم نامه‌ای را برای ساخت یک ایستگاه مشترک با هدف انجام تحقیقات روی کره ماه به امضا رساندند. بیشتر بخوانید: چرا با این همه پیشرفت، باز هم فرود در ماه سخت است؟ چین می‌خواهد ماه را مستعمره خود کند!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها