نمایشگاه خودرو تهران، میزبان معرفی بهمن موتور و دیگر محصولات جذاب!

فوریه 1, 2024 0 نظر 32

بهمن موتور با تجربه‌ی بیش از ۳۰ سال در زمینه تولید و توزیع قطعات خودرو و موتورسیکلت، از جمله مهم‌ترین شرکت‌ها در صنعت خودروسازی ایران است. این شرکت با معرفی یک کراس اوور جدید و چندین محصول دیگر در نمایشگاه خودرو تهران، توانسته است جایگاه قوی‌ای در صنعت خودروسازی کشور خود را تثبیت کند.

کراس اوور جدید این شرکت با طراحی مدرن و ویژگی‌های فنی برتر، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه را به خود جلب کرده و از نظر فنی و ظاهری همه‌ی توقعات را برآورده کرده است. علاوه بر این، محصولات دیگری که بهمن موتور به نمایش گذاشته است نیز نشان از توانایی و حرفه‌ای بودن این شرکت دارد و به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا به تولیدات خود گام‌های بلندی بردارد و با ارائه محصولات با کیفیت و مدرن، در صنعت خودروسازی ایران رقابت پر سرعتی را به دست بگیرد. بهمن موتور با حضور قوی و محصولات متنوع، موفق به جلب توجه بسیاری از مخاطبان نمایشگاه شده و نشان داده است که قادر است با رقابت در بازار خودروسازی، جایگاه مناسبی را به‌اشتراک گذارد.

بهمن موتور کراس اوور جدید فیدلیتی XB1 و بقیه محصولات خود را در نمایشگاه خودرو تهران به‌نمایش گذاشت. در ادامه جزئیات آن‌ها را مطالعه کنید.

بهمن موتور به‌عنوان یکی از خودروسازان فعال بخش خصوصی در نمایشگاه خودرو تهران یا اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ حضور پیدا کرد. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، این شرکت در جریان این نمایشگاه از کراس اوور جدید فیدلیتی XB1 رونمایی کرد و همچنین محصولاتی آشنا از جمله دیگنیتی و فیدلیتی را در غرفه خود به نمایش گذاشت. در ادامه مروری بر این خودروها خواهیم داشت.

محصولات بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

دیگنیتی پرایم و پرستیژ

همان‌طور که انتظار می‌رود، بهمن موتور حتماً کراس اوور کوپه دیگنیتی را که نه تنها بین محصولات آن، بلکه در کل بازار جزو محبوب‌ترین‌ها به حساب می‌آید، به اتو اکسپو تهران آورده است.

در نمایشگاه خودرو تهران هر دو تیپ پرایم و پرستیژ دیگنیتی بهمن دیده می‌شد. دیگنیتی در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان نسخه ریبرند شده دانگ فنگ فنگون ix5 در تیپ پرایم داخل کشور به تولید رسید. پس از آن بهمن به دنبال استقبال مردم، عرضه تیپ جدید آن با نام پرستیژ را در دستور کار قرار داد و سال ۱۴۰۱ آن را عملی کرد.

بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

نسخه پرستیژ Dignity هم از لحاظ طراحی نمای بیرونی تغییراتی جزئی نسبت به نسخه پرایم را تجربه کرده و هم از پیشرانه و امکاناتی جدید برخوردار شده است. رینگ‌های بزرگ‌تر، صفحه آمپر دیجیتال، سیستم صوتی پایونیر با ۸ اسپیکر، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و نورپردازی داخلی با ۷ رنگ امکانات جدید این نسخه هستند.

مهم‌تر از این‌ها، دیگنیتی پرستیژ به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده است که می‌تواند ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته نیرو محرکه را به محور جلو هدایت می‌کند. تیپ پرایم دیگنیتی یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ زیر کاپوت خود داشت که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر تولید می‌کرد و برای انتقال نیرو محرکه به یک گیربکس اتوماتیک سی‌وی‌تی متکی بود.

فیدلیتی پرایم و پرستیژ

در کنار دیگنیتی، باید فیدلیتی به‌عنوان کراس اوور محبوب دیگر بهمن حضور داشته باشد. دو نسخه پرایم و پرستیژ فیدلیتی بهمن موتور هم به نمایشگاه خودرو تهران راه پیدا کرده‌اند.

فیدلیتی پرستیژ، بر خلاف نسخه پرستیژ دیگنیتی که تغییرات ظاهری چششویری را تجربه نکرده بود، دستخوش تغییراتی کاملاً محسوس شده است. جلوپنجره این نسخه جدید کاملاً با پرایم تفاوت دارد و شامل المان‌های کرومی عمودی در یک قاب بزرگ می‌شود. علاوه بر آن، شکل و شمایل چراغ‌های جلو تغییر پیدا کرده و حالتی تهاجمی‌تر به آن‌ها داده شده است. در ناحیه عقب هم چراغ‌های به هم پیوسته یا سرتاسری و دو خروجی اگزوز دوگانه به چشم می‌خورند.

نسخه پرستیز Fidelity مجموعه پر و پیمانی از امکانات دارد و عملاً با تیگو ۸ پرو رقابت می‌کند. از جمله امکانات شاخص این نسخه می‌توان به ۶ ایربگ، ترمز ABS، کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از عقب و جلو، تشخیص نقطه کور و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد.

فیدلیتی پرستیژ به‌جای موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ ۱۵۵ اسب بخاری قبلی، از یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با خروجی بیشتر بهره می‌برد. این موتور توان تولید قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن را دارد. مسئولیت انتقال نیرو محرکه این پیشرانه جدید در فیدلیتی هم بر عهده یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته تر است. اگر با تیگو ۸ پرو آشنایی داشته باشید، متوجه شده‌اید که فیدلیتی پرستیژ پیشرانه یکسانی با این محصول مدیران خودرو دارد؛ از آنجا که فیدلیتی هم در واقع یکی از خودروهای خودروساز چینی چری است.

فیدلیتی XB1 بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهرانبهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

نمایشگاه خودرو تهران یا اتو اکسپو تهران همچنین میزبان محصولی جدید از بهمن موتور با نام فیدلیتی XB1 بود. فیدلیتی XB1 نسخه ریبرند شده یکی از محصولات جدید برند «جتور» (Jetour) از چری با نام «داشینگ» (Dashing) بر شمرده می‌شود. داشینگ به‌عنوان یک کراس اوور کامپکت در سال ۲۰۲۲ وارد خط تولید چری شد و حالا راه آن به ایران رسیده است.

موتوری که ایکس بی وان را به حرکت در می‌آورد، همان موتور فیدلیتی پرستیژ است و از آنجایی که پیش‌تر در چندین خودرو عرضه شده در بازار ایران از جمله تیگو ۸ پرو و فونیکس FX به کار رفته، مشتریان می‌توانند به آن اعتماد کنند. این شاسی بلند با این موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ ۱۹۷ اسب بخاری به‌همراه گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته تر، می‌تواند در کمتر از ۸٫۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

فیدلیتی XB1 که بهمن موتور به نمایشگاه خودرو تهران آورده، علاوه بر مجموعه امکانات کمک‌راننده پیشرفته (ADAS)، با آپشن هایی مثل نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی مرکزی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال ۸ اینچی، تهویه خودکار، نمایشگر هدآپ، سقف پانورامیک، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و ۱۰ ایربگ عرضه خواهد شد.

ریسپکت آپشنال

از کراس اوورهای بهمن که بگذریم، نوبت به سدان شناخته‌شده این خودروساز بخش خصوصی می‌رسد. نسخه جدید آپشنال ریسپکت هم در غرفه بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش گذاشته شد.

ریسپکت آپشنال از امکاناتی جدید نظیر صفحه آمپر تمام دیجیتال و دسته دنده الکترونیکی الکترونیکی بهره‌مند شده است تا با سایر محصولات چینی امروزه هشوام‌تر شود. نمایشگر مرکزی ۱۰٫۲۵ اینچی سیستم مولتی مدیا، نورپردازی داخلی، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، تنظیم برقی و گرمکن صندلی راننده، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل شروع حرکت در سربالایی و دوربین ۳۶۰ درجه هم برخی از امکاناتی‌اند که پیش‌تر در این سدان چینی مونتاژی موجود بودند.

بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهرانبهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران

نهایتاً گفتنی است که بهمن ریسپکت جدید با اتکا به یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ می‌تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ضمن این‌که نیرو محرکه حاصل از این موتور را به‌واسطه یک گیربکس سی‌وی‌تی با ۹ دنده مصنوعی به محور جلو منتقل می‌کند.

بهمن G9

در نهایت، پیکاپ درشت‌هیکل دو دیفرانسیل بهمن G9 به اتو اکسپو امسال تهران آمد. فروش بهمن جی ۹ آذر ماه گذشته در نمایندگی‌ها با قیمت ۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان آغاز شده بود.

این پیکاپ یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم بنزین دارد که قادر به تولید قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر است. نیرو این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند.

کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، تنظیم حالت انتقال نیرو محرکه، نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی، صفحه آمپر دیجیتال، ۴ ایربگ و گرمکن صندلی‌های جلو تعدادی از امکانات شاخص این پیکاپ بهمن موتور هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها