تیارا پرایم: موتور کراس اوور با امنیت ۵ ستاره در نمایشگاه اتومبیل تهران

ژانویه 30, 2024 0 نظر 26

تیارا پرایم یک خودروی کراس اوور با ۵ ستاره ایمنی است که در اتو اکسپو تهران معرفی شده است. این خودرو با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته، طراحی مدرن و امکانات برتر، تجربه رانندگی ایمن و لذت بخش را فراهم می کند.

تیارا پرایم با داشتن ۵ ستاره ایمنی، از نظر استانداردهای بین المللی، یکی از ایمن ترین خودروهای روز دنیا است. سیستم های هوشمند ایمنی مانند ترمزهای ضد قفل (ABS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و هوش مصنوعی برای تشخیص خطرات احتمالی، به راننده اطمینان می دهند که همیشه در کنترل و امان خواهد بود.
علاوه بر این، خودروی تیارا پرایم با طراحی زیبا و جذاب خود، نشان دهنده از یک انتخاب شیک و ارگانیک برای رانندگی در شهر و خارج از شهر است. موتور قدرتمند و مصرف کم سوخت، از دیگر ویژگی های بارز این خودرو است که آن را به یک گزینه عالی برای افرادی که به دنبال ترکیبی از ایمنی، زیبایی و کارایی هستند تبدیل می کند.

شاسی بلند تیارا پرایم مکث موتور به اتو اکسپو تهران آمد. کراس اوور چینی Tiara Prime مجموعه‌ای گسترده از امکانات ایمنی و کمک‌راننده دارد.

تا به اینجا در نمایشگاه خودرو تهران یا اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ محصولاتی نظیر جتا VS5، جتا VS7 و رنو QM6 یا همان کولئوس وارداتی سروش دیزل به نمایش گذاشته شده‌اند. جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور هم حکایت از این دارند که علاوه بر این‌ها تیارا پرایم از مکث موتور به اتو اکسپو تهران امسال راه پیدا کرده است. در ادامه مروری بر مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی این کراس اوور چینی خواهیم داشت.

تیارا پرایم در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲

تیارا پرایم مکث موتور در اتو اکسپو تهران 1402

مکث موتور، یکی از زیرمجموعه‌های گروه ماموت اوایل سال ۱۴۰۱ از کراس اوور تیارا رونمایی کرد و در انتهای سال گذشته هم اولین دستگاه‌ها از آن را به مشتریان تحویل داد. تیارا کراس اووری سایز متوسط با گنجایش ۷ نفر است که در بازار چین شرکت «بایک» (BAIC) آن را تحت عنوان «روژیانگ ایکس ۵» (Ruixiang X5) عرضه می‌کند. حالا در حالی که زمان زیادی از عرضه تیارا در بازار ایران نمی‌گذرد، مکث موتور تصمیم به عرضه نسخه جدید این خودرو با نام تیارا پرایم گرفته است.

البته تیارا پرایم از لحاظ فنی نسخه جدید روژیانگ ایکس ۵ نیست. تیارا پرایم در واقع نسخه فیس لیفت «بیجینگ ایکس ۷» (Beijing X7)، محصول دیگر بایک به حساب می‌آید. ایکس ۷ در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار روی خط تولید بایک قرار گرفت و در سال ۲۰۲۳ فیس لیفت آن به نمایش گذاشته شد. این نسخه با طراحی جدید در نمای جلو و عقب هشوام با کراس اوورهای روز بازار چین شده و گذشته از طراحی به‌روز، از کابینی مجهز با دو نمایشگر به هم پیوسته برخوردار است.

مشخصات فنی تیارا پرایم مکث موتور

تیارا Prime برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که به رسم همیشگی کراس اوورهای چینی، مجهز به توربوشارژر است. این موتور می‌تواند ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیرو محرکه را به‌واسطه یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته به محور جلو هدایت می‌کند.

این شاسی بلند چینی با استفاده از موتور ۱۸۵ اسب بخاری مذکور، برای شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷٫۸ ثانیه زمان نیاز دارد و سقف سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مهم‌تر از این‌ها برای یک کراس اوور شهری، مصرف سوخت است و تیارا جدید در یک سیکل ترکیبی ۷٫۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی Tiara جدید

در لیست امکانات تیارا پرایم مکث موتور امکانات ایمنی و کمک‌راننده متعددی به چشم می‌خورند. این خودرو حتی در تست‌های موسسه C-NCAP، معادل چینی Euro-NCAP موفق ظاهر شده و ۵ ستاره ایمنی کسب کرده است؛ هرچند همیشه نتایج تست‌های این موسسه چینی کاملاً قابل اتکا نیست. در ادامه امکانات ایمنی و کمک راننده این خودرو را مشاهده می‌کنید:

  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • توزیع الکترونیکی نیرو ترمز
  • ترمز کمکی
  • کنترل پایداری الکترونیکی
  • کنترل کشش
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم جلوگیری از تصادف در ناحیه جلو
  • هشدار نقطه کور
  • سیستم کمکی حرکت بین خطوط
  • سیستم رصد باد تایر
  • ترمز پارک برقی

از جمله امکانات رفاهی تیارا پرایم مکث موتور می‌توان به نمایشگر مرکزی ۱۰٫۲۵ اینچی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال ۱۰٫۱ اینچی، تهویه خودکار دوکاناله، گرمایش، سرمایش و ماساژ صندلی‌های جلو و سانروف پانورامیک اشاره کرد.

قیمت نسخه جدید تیارا

تیارا پرایم مکث موتور در اتو اکسپو تهران 1402تیارا پرایم مکث موتور در اتو اکسپو تهران 1402

در مقطع کنونی قیمت تیارا پرایم مشخص نیست و کماکان باید منتظر ارائه جزئیات بیشتر از سوی مکث موتور بود. با وجود این، از آنجا که بیجینگ X7 در بازار چین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار یوان برابر با ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است، انتظار می‌رود تیارا پرایم هم در بازار ایران در محدوده قیمت ۱٫۵ میلیارد تومان یا بالاتر جا بگیرد. ضمناً باید ذکر کرد که تیارا در حال حاضر درب کارخانه حدود ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها