سریال سنجرخان: فروش خانه و ماشین برای تهیه عنوان

فوریه 28, 2024 0 نظر 57

تهیه‌کننده سریال “سنجرخان”، حسین جلالی، در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد که در مراحل پس‌تولید این سریال، به دلیل مشکلات مالی مجبور شد خانه و ماشین خود را بفروشد. او افزود که ساخت این سریال بین مسائل مالی و وضعیت کرونایی دو بار متوقف شده بود و ۱۱ ماه زمان برای فیلمبرداری صرف شد. در مرحله پس تولید نیز با وقفه‌های یک ساله مواجه شدند، زیرا منابع مالی برای تامین هزینه‌ها فراهم نشد و دوستانی که در این زمینه فعالیت می‌کردند کار را قبول نکردند. او اظهار کرد که برای ادامه کار تنها با کمک اسپانسرها و هزینه‌های شخصی توانستند سریال را به اتمام برسانند. جلالی همچنین به این نکته اشاره کرد که داستان سنجرخان به قدیمی ترین دوره‌ها و احوالات احمدشاه قاجار باز می‌گردد و تاکید کرد که او یک قهرمان ملی کرد و اهدافش این بود که این شخصیت را به عنوان یک قهرمان ملی معرفی کنند. او همچنین به اهمیت لوکیشن‌های سریال و اقتصادی بودن ساخت آن نسبت به کارهای سینمایی امروزی اشاره کرد.

۱۵:۲۲تهیه‌کننده سریال «سنجرخان» گفت: در مرحله پس‌تولید این سریال منابع مالی رانتوانستیم تامین کنیم و من مجبور شدم خانه و ماشینم را بفروشم.
حسین جلالی، تهیه‌کننده سریال ۲۲ قسمتی سنجرخان در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره بهاین‌که ساخت این اثر به خاطر مسائل مالی و کرونا دو بار متوقف شده اظهار کرد: اینکار سنگین بود و ۱۱ ماه فیلمبرداری را پشت سر گذاشتیم. در مرحله پس تولید یک وقفه یک ساله داشتیم. چون منابع مالی را نتوانستیم تامین کنیم، دوستانی که کار پس تولیدرا انجام می دادند شروع به کار نکردند. من مجبور شدم برای تامین هزینه‌ها خانه وماشینم را بفروشم.
وی با تاکید بر این که به ما قول دادند مساله مالی ما را حل کنند توضیح داد: بودجه‌ایکه برای این سریال گرفتیم از منابع دیگر بود که از کانال تلویزیون به ما رسید. مااسپانسر آوردیم و با کمک هزینه‌های شخصی ساخت سریال را ادامه دادیم.

*نمایی از سریال «سنجرخان»
جلالی که ۲۳سال در سیمای کردستان سابقه تهیه‌کنندگی دارد و ۸۰ هزار دقیقه برنامهساخته است درباره فرایند تهیه سنجرخان گفت: سریال را با آقای ضیاالدین دری شروعکردم که قرار بود کارگردانی‌اش را انجام بدهد. او در زمانی که فیلمنامه این کار رانوشته بود فوت شد. پس از آن در سال ۸۹ با آقای محمدحسین لطیفی به توافقرسیدیم.
داستان میرزا کوچک خان جنگلی چون زیاد روایت شده همه او را می‌شناسند. اماسنجرخان را نمی‌شناسند چون روایت نشده است
این تهیه کننده با یادآوری این که قصه سنجرخان به صد سال پیش و دوران احمدشاهقاجار می‌پردازد گفت: سنجرخان مال همان نسل است. او یک قهرمان ملی کُرد همعصر با میرزاکوچک خان جنگلی است که روس ها را تا منجیل عقب راند. پس از آنادامه راه با میرزا کوچک خان جنگلی است.
داستان میرزا کوچک خان جنگلی چون زیاد روایت شده همه او را می‌شناسند. اماسنجرخان را نمی شناسند چون روایت نشده است. این نکته به تبعیض رسانه ایبرمی‌گردد. امیدوارم نگاه‌ها به کردستان عوض شود. چون کردستان دارای قهرمانان ومفاخر بزرگی است. هدف ما این بود که سنجرخان را به عنوان یک قهرمان ملی کردبشناسانیم.
وی درباره زمان پخش سریال بیان کرد: به خاطر فشردگی آنتن در آستانه ماه رمضان،حتی جمعه‌ها هم پخش داریم و این اتفاق خوبی است.

*حسین جلالی، تهیه‌کننده سریال سنجرخان
جلالی درباره لوکیشن‌های سریال توضیح داد: نود درصد لوکیشن‌های ما در سنندجبود. برای ضبط قسمت جنگ‌ها، چون نیاز به اسب داشتیم، به شهرک سینمایی دفاعمقدس آمدیم. در سنندج چند لوکیشن تاریخی موجود مثل عمارت آصف وزیری رااستفاده کردیم.
این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که باز هم کار تاریخی می‌سازید گفت: اگرمشکلاتم از نظر مالی حل بشود، جواب این سوال مثبت است. ورود من به سازمانصداوسیما از طریق تهیه کنندگی بود. دوست دارم دینم را به سازمان ادا کنم. دوستانباید من را دریابند.

*نمایی از سریال سنجرخان
وی افزود: سریال سنجرخان نسبت به کارهایی که الان انجام می شود با هزینه هایناچیز ساخته شد. الان برای یک فیلم سینمایی باید حدود ۲۰ میلیارد تومان خرج کنید ویک کار سینمایی تاریخی ۱۰۰ تومان هزینه دارد. اما سریال سنجرخان را در سیمایکردستان نسبت به بودجه‌های تهران خیلی اقتصادی ساختیم.
جلالی با تاکید بر این که تا کنون هیچ فیلمی درباره سنجرخان ساخته نشده است اظهارکرد: منابع تاریخی درباره سنجرخان کم بود. فقط دو سه کتاب درباره‌اش نوشته‌اند. مابرای مرحله پژوهش از گفته‌ها و مستندات خاندان و نوادگان سنجرخان استفادهکردیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها