برترین تولیدکنندگان خودروهای چینی در سال ۲۰۲۳

ژانویه 18, 2024 0 نظر 43

پرفروش ترین خودروسازان چینی در سال ۲۰۲۳

صنعت خودروسازی چین در حال حاضر یکی از بزرگترین و مهمترین صنایع این کشور می باشد. با توجه به رشد اقتصادی چین و نیز تقاضای بالای داخلی و خارجی برای خودروهای چینی، این صنعت به سرعت در حال توسعه و رشد می باشد. از این رو، شرکت های خودروسازی چینی نیز به سرعت در حال ارائه خودروهای جدید و متنوع در بازار هستند.

در سال ۲۰۲۳، پیشبینی می شود که برخی از برندهای خودروسازی چینی توانایی داشته باشند تا با فروش بالای خود، جایگاه ویژه ای در بازار جهانی به دست آورند. از جمله این برندها می توان به شرکت هایی مانند Geely، BYD، Great Wall Motors و Changan Motors اشاره کرد که به تولید خودروهای الکتریکی، SUVهای جذاب و خودروهای خانوادگی محبوب معروف می باشند.

از آنجا که این شرکت ها در تلاش برای ارائه خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان هستند، احتمالاً در سال ۲۰۲۳ نیز این برندها به عنوان پرفروش ترین خودروسازان چینی در بازار جهانی معرفی خواهند شد.

۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸

پرفروش ترین خودروسازان چینی در سال ۲۰۲۳ چه برندهایی هستند و کدام خودروها بیشترین محبوبیت را در بین مردم چین دارند؟ آمار انجمن خودوهای سواری چین پاسخ این سوال را می‌دهد.

آمار فروش خودروهای چینی در بازار این کشور به چه صورت است و چه برندهای خودروسازی در چین بیشترین محبوبیت را دارند؟ در این مطلب بر اساس آمار ارائه شده از سوی انجمن خودروهای سواری چین، به معرفی پرفروش ترین خودروسازان چینی در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

طبق آمار ارائه شده از سوی این انجمن، در سال ۲۰۲۳ میلادی فروش حدود ۲۱ میلیون و ۷۰۷ هزار خودرو داخلی چینی و خارجی در بازار این کشور توسط نمایندگی‌های خرده‌فروش به ثبت رسیده که به نسبت سال گذشته نشان از رشد ۵٫۶ درصد فروش خودرو داشته است.

آمار کلی ارائه شده مربوط به فروش خودروهای برقی، هیبریدی و محصولاتی بوده که مصرف سوخت فسیلی دارند. اگر به‌صورت اختصاصی فروش هر یک از این دسته خودروها را بررسی کنیم می‌‎بینم که فروش محصولات درون‌سوز به نسبت سال ۲۰۲۲ با کاهش ۶٫۱ درصدی همراه بوده است. در واقع آمار فروش خودروهای دارای پیشرانه معمولی و توربوشارژ از ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲، به ۱۳ میلیون و ۹۵۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

اما وضعیت فروش برای خودروهای برقی و هیبریدی کمی متفاوت‌تر است. آمار فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی با رشد ۳۷٫۵ درصدی، به ۷ میلیون و ۷۴۸ هزار دستگاه رسیده است. خودروهای برقی و هیبریدی در سال ۲۰۲۲ تنها توانسته بودند ۵ میلیون و ۶۷۹ هزار دستگاه به فروش برسانند. وجود چنین رشدی برای بازار خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی کشور چین توجه ویژه‌ای به ساخت محصولات الکتریکی داشته و علاوه بر این موضوع با فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم توانسته بستر حضور قدرتمند محصولات خارجی در این کشور را مهیا سازد؛ به‌گونه‌ای که برند تسلا توانسته خودروی مدل Y را بیش از ۴۵۶ هزار نسخه در این بازار به فروش برساند.

پرفروش ترین خودروسازان چینی

به‌طور میانگین ۳۵٫۷ درصد بازار فروش وسایل نقلیه در کشور چین به محصولات برقی و هیبریدی پلاگین تعلق دارد.

محبوب ترین و پرفروش ترین خودروسازان چینی در سال ۲۰۲۳

میزان محبوبیت یک برند خودروسازی را با مقدار فروش محصولات آن در بازار محک می‌زنند. بر همین اساس تنها ۴ برند همانند سال ۲۰۲۲ توانسته‌اند به فروش بیش از یک میلیون دستگاه در سال گذشته دست پیدا کنند.

در بین پرفروش ترین خودروسازان چینی نام BYD در جایگاه نخست قرار می‌گیرد. این خودروساز با فروش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳، توانسته جایگاه نخست را کسب کند. این میزان فروش در حالی است که آمار فروش این برند محبوب چینی به نسبت سال ۲۰۲۲، با رشد ۴۳٫۳ درصدی همراه بوده است. این برند برای چهارمین سال متوالی توانسته در جایگاه پرفروش ترین خودروساز چینی قرار بگیرد و ۱۱٫۸۵ درصد از بازار خودروی چین را به خود اختصاص دهد.

بیشتر برتری BYD به نسبت سایر برندهایی که در این بازار محصول ارائه می‌کنند به‌دلیل تولید خودروهای نوین است. به‌گونه‌ای که بخش اعظم محصولات به فروش رسیده توسط این برند به خودروهای هیبرید و پلاگین مربوط می‌شود. فعالیت گسترده BYD برای تولید خودروهای برقی سبب شده تا این برند بتواند در سال گذشته ۲۶ درصد از بازار خودروهای برقی خالص چین را به خود اختصاص دهد. در بخش خودروهای هیبرید و پلاگین هم ۴۸ درصد بازار کشور چین در اختیار این برند است.

پرفروش ترین خودروسازان چینیپرفروش ترین خودروسازان چینی

فولکس واگن با فروش ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار دستگاه خودرو، توانسته جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. آمار فروش فولکس واگن به نسبت سال ۲۰۲۲ با کاهش ۰٫۲ درصدی همراه بوده است. در بازار چین رقابت تنگاتنگی بین برند فولکس واگن و بی وای دی وجود دارد؛ اما در سال ۲۰۲۳ برند بی وای دی در تمام فصول، فروش بیشتری را به نسبت فولکس واگن تجربه کرده است. فولکس واگن ۱۰٫۲۷ درصد بازار فروش خودرو در چین را در اختیار دارد.

پرفروش ترین خودروسازان چینیپرفروش ترین خودروسازان چینی

در جایگاه سوم، برند محبوب تویوتا حضور دارد. تویوتا با فروش ۱ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۷۳ دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳، توانست در جایگاه سوم پرفروش ترین خودروسازان در کشور چین قرار بگیرد. آمار فروش این برند محبوب ژاپنی به نسبت سال ۲۰۲۲ با کاهش ۳٫۸ درصدی همراه بود و هم‌اکنون ۷٫۸۴ درصد بازار فروش خودرو در چین در اختیار تویوتا قرار دارد.

در رتبه‌های چهارم و پنجم به‌ترتیب هوندا و چانگان قرار دارند. هوندا در سال ۲۰۲۳ توانست ۱ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۱۹ دستگاه به فروش برساند. برند چینی چانگان هم با فروش بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه، عملکردی موفقی را در سال گذشته از خود به نمایش گذاشت.

رتبهبرند خودروتعداد فروش دستگاه خودروتغییرات رشد سالانهسهم از بازار
۱BYD۲,۵۷۱,۱۰۹+۴۳٫۳%۱۱٫۸۵%
۲Volkswagen۲,۲۲۸,۶۳۵-۰٫۲%۱۰٫۲۷%
۳Toyota۱,۷۰۲,۷۷۳-۳٫۸%۷٫۸۴%
۴Honda۱,۱۹۳,۰۱۹-۱۲٫۳%۵٫۵۰%
۵Changan۹۶۲,۰۶۱-۳٫۵%۴٫۴۳%
۶Geely۹۱۴,۷۵۲+۹٫۶%۴٫۲۱%
۷Wuling۸۴۳,۱۰۳+۷٫۸%۳٫۸۸%
۸BMW۷۰۵,۱۶۳+۷٫۸%۳٫۲۵%
۹Nissan۶۸۷,۱۱۰-۱۴٫۳%۳٫۱۷%
۱۰Audi۶۶۴,۶۰۷+۱۱٫۳%۳٫۰۶%
کل بازار۲۱,۷۰۶,۰۰۰+۵٫۶%۱۰۰%

پرفروش ترین برندهای سازنده خودروهای تماما برقی در چین

همان‌طور که اشاره شد در بخش فروش خودروهای تماما برقی، باز هم برند BYD حرف اول را در این بازار می‌زند. بخش زیادی از این موفقیت با وجود حضور برندهای نام‌آشنای این حوزه همچون تسلا، به زیرساخت‌ها و تبلیغات گسترده برند BYD در بازار چین برمی‌گردد. در بازار خودروهای برقی خالص، بی وای دی با فروش ۱ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۸۳۵ دستگاه خودرو، حدود ۲۶ درصد از بازار خودروهای الکتریکی را به تصاحب خود در آورده است. در جایگاه دوم، برند تسلا حضور دارد. تسلا با فروش ۶۰۳ هزار ۶۶۴ دستگاه خودروی برقی در سال ۲۰۲۳ جزو پرفروش ترین برندها قرار گرفت.

در جایگاه‌های سوم، چهارم و پنجم به‌ترتیب برندهای آیون، وولینگ و نیو حضور دارند.

رتبهبرند خودروتعداد فروش دستگاه خودروسهم از بازار
۱BYD۱,۳۱۸,۸۳۵۲۵٫۵۸%
۲Tesla۶۰۳,۶۶۴۱۱٫۷۱%
۳Aion۴۷۷,۵۴۵۹٫۲۶%
۴Wuling۴۱۵,۴۲۷۸٫۰۶%
۵Nio۱۶۰,۰۳۸۳٫۱۰%
۶Volkswagen۱۵۵,۵۱۹۳٫۰۲%
۷Changan۱۴۶,۰۴۳۲٫۸۳%
۸Xpeng۱۴۰,۹۰۰۲٫۷۳%
۹Geely۱۲۱,۱۷۶۲٫۳۵%
۱۰Zeekr۱۱۸,۶۸۵۲٫۳۰%
کل بازار۵,۱۵۶,۰۰۰۱۰۰%

پرفروش ترین خودروهای بازار چین

در جدول زیر ۱۰ خودرویی که بیشترین فروش را در سال ۲۰۲۳ در بازار چین تجربه کرده‌اند را به شما معرفی کرده‌ایم. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، تعداد فروش دستگاه خودرو، و سهم بازار محصولات هم در مقابل نام آن‌ها ذکر شده است.

رتبهبرند خودرومدل خودروتعداد فروش در سال ۲۰۲۳ تغییرات به نسبت ۲۰۲۲سهم از بازار
۱TeslaModel Y۴۵۶,۳۹۴+۴۴٫۷%۲٫۱۰%
۲BYDQin Plus۴۳۴,۲۱۳+۴۰٫۹%۲٫۰۰%
۳BYDSong Plus۳۹۰,۲۱۳-۱۴٫۲%۱٫۸۰%
۴NissanSylphy۳۷۶,۱۰۹-۱۰٫۶%۱٫۷۳%
۵VolkswagenLavida۳۴۵,۸۷۹-۱٫۵%۱٫۵۹%
۶BYDYuan Plus۳۰۹,۸۳۵+۸۵٫۳%۱٫۴۳%
۷BYDDolphin۲۹۹,۷۰۸+۴۶٫۸%۱٫۳۸%
۸VolkswagenSagitar۲۸۵,۰۵۴+۲۵٫۳%۱٫۳۱%
۹ChanganCS75 Plus۲۴۵,۴۵۰+۷٫۲%۱٫۱۳%
۱۰BYDSeagull۲۳۹,۲۷۰جدید۱٫۱۰%
کل بازار۲۱,۷۰۶,۰۰۰+۵٫۶%۱۰۰%
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها