طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری

طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری

ساندویچ مرغ تنوری یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و لذیذ است که طعمی فوق العاده دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است از این ساندویچ پرطرفدار می‌توانید به عنوان یک فینگر فود استفاده کنید، «ساندویچ مرغ» تنوری به روش‌های مختلف درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با «طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری» در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
سینه مرغ۲ عدد
ماست۲ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پاپریکا و آویشن۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
آب لیمو ترشبه مقدار لازم
سیر۲ حبه
مواد مورد نیاز برای سسمیزان مواد
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترشبه مقدار لازم
فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
سیب زمینی سرخ کرده برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری

مرحله ۱: شستن و برش دادن سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را تمیز بشورید، خشک کنید و استخوان‌های آن را جدا کنید، سپس سینه مرغ را به شکل نواری و باریک برش بزنید و داخل یک ظرف بریزید، به دلخواه و با سلیقه‌ای خودتان می‌توانید از فیله مرغ یا ران مرغ هم برای درست کردن این ساندویچ استفاده کنید.

مرحله ۲: اضافه کردن ماست و نمک به برش‌های مرغ

سپس مقداری ماست روی مرغ‌ها بریزید، با آنها مخلوط کنید تا ماست کاملاً به خورد برش‌های مرغ برود و بافت آن‌ها را نرم کند، بهتر است که از ماست پر چرب و شیرین برای مزه‌دار کردن مرغ‌ها استفاده کنید بعد از آن مقداری نمک به مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۳: اضافه کردن ادویه‌ها به برش‌های مرغ

بعد از آن ادویه‌ها را که شامل فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و آویشن است به مقدار مناسب و با توجه به ذائقه خودتان به برش‌های مرغ اضافه کنید، با دست ورز دهید، هم بزنید و با آنها مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها کاملاً به خورد مرغ‌ها برود و آنها را مزه‌دار کند.

مرحله ۴: گرفتن آب لیمو ترش و اضافه کردن به برش‌های مرغ

سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید از وسط برش بزنید آب آن را بگیرید، سپس به برش‌های مرغ اضافه کنید، با آنها مخلوط کنید تا عطر و طعم لیمو ترش به خورد مرغ‌ها برود، آنها را کاملا مزه‌دار کند مقدار آب لیمو ترش بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۵: اضافه کردن سیر رنده شده به برش‌های مرغ و مخلوط کردن با آن‌ها

اگر آب لیمو ترش تازه در دسترس نبود می‌توانید از آب لیمو آماده استفاده کنید، آب لیمو را روی مرغ‌ها بریزید و با آنها مخلوط کنید، سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید و به برش‌های مرغ اضافه کنید، با آنها مخلوط کنید تا عطر و طعم سیر با مرغ‌ها ترکیب شود.

مرحله ۶: قرار دادن برش‌های مرغ‌ در یخچال و مزه دار کردن آن‌ها

همه مواد را با هم خوب ورز دهید، مخلوط کنید سپس روی ظرف را بپوشانید و در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا مرغ‌ها به مدت یک تا دو ساعت در یخچال بمانند، کاملاً مزه‌دار شود، باید عطر و طعم همه ادویه‌ها و بقیه مواد به خورد برش‌های مرغ برود.

مرحله ۷: خرد کردن و شستن سیب زمینی

سپس سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، به شکل نواری و باریک برش بزنید، سیب زمینی‌ها را می‌توانید به دلخواه و با سلیقه خودتان به شکل‌های دیگر برش بزنید بعد از آن سیب زمینی‌ها را بشورید، داخل یک سبد بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود.

مرحله ۸: سرخ کردن سیب زمینی‌ها در روغن داغ

بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود سپس سیب زمینی‌ها را داخل تابه بریزید و با روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند، سیب زمینی‌ها را هر از گاهی هم بزنید تا همه قسمت‌های آنها به یک اندازه سرخ شود.

مرحله ۹: سرخ کردن برش‌های مرغ در روغن داغ

بعد از آن سیب‌ زمینی‌ها را از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس در همان تابه یا در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید، بعد از این که روغن داغ شد مرغ‌ها را که خوب مزه‌دار شده‌اند داخل تابه بریزید و سرخ کنید.

مرحله ۱۰: برگرداندن برش‌های مرغ و سرخ کردن طرف دیگر آن‌ها

وقتی یک طرف مرغ‌ها خوب سرخ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر برش‌های مرغ هم خوب سرخ و طلایی رنگ شود، در هنگام سرخ کردن مرغ‌ها حرارت را زیاد کنید که مرغ‌ها آب نیندازند اما مراقب باشید که نسوزند و طعم آنها خراب نشود.

مرحله ۱۱: بستن در تابه و پختن مرغ‌ها روی حرارت کم

وقتی که مرغ‌ها کاملاً سرخ شدند حرارت را کم کنید، در تابه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها خوب بپزند، بافت آنها نرم و کاملاً مغز پخت شوند بعد از نیم ساعت که مرغ‌ها پختند و آماده شدند، آنها را از داخل تابه بیرون بیاورید، سپس در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۲: اضافه کردن آب لیمو ترش تازه به سس مایونز

سپس برای درست کردن سس مخصوص این ساندویچ مقداری سس مایونز را داخل یک ظرف بریزید، بعد یک لیمو ترش را تمیز بشورید، از وسط برش بزنید، آب آن را بگیرید، به سس مایونز اضافه کنید و با آن مخلوط کنید تا عطر و طعم لیمو ترش به خورد سس برود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن فلفل سیاه و آویشن به سس مایونز

بعد مقداری فلفل سیاه به سس اضافه کنید و با آن مخلوط کنید، همینطور با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان کمی هم پودر آویشن روی سس مایونز بریزید، با آن ترکیب کنید تا کاملا مزه‌دار شود، به دلخواه خودتان می‌توانید مقدار ادویه‌ها را کم و زیاد کنید.

مرحله ۱۴: برش دادن اطراف نان لواش و باز کردن روی سطح صاف

بعد از این که سس آماده شد و بافت آن کاملاً یکدست شد آن را کنار بگذارید، سپس نان لواش دایره‌ای شکل را روی یک سطح صاف قرار دهید کناره‌های آن را برش بزنید تا در هنگام رول کردن شکل آن خراب نشود، می‌توانید از نان لواش مستطیلی استفاده کنید.

مرحله ۱۵: آغشته کردن سطح نان با سس قرمز و ریختن مرغ روی آن

سپس مقداری سس قرمز روی سطح نان بریزید، سس را با پشت قاشق روی سطح نان پخش کنید تا کاملاً سطح نان با سس پوشانده شود مقدار استفاده از سس قرمز بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد یک لایه از برش‌های مرغ را به شکل نواری روی سطح نان قرار دهید.

مرحله ۱۶: اضافه کردن سس مخصوص و سیب زمینی سرخ شده روی مرغ‌ها

بعد از آن مقداری از سس مخصوص را که آماده کرده‌اید، روی مرغ‌ها بریزید با سلیقه خودتان می‌توانید از مقدار سس بیشتر یا کمتری استفاده کنید سپس یک لایه از سیب زمینی‌های سرخ شده را هم روی برش‌های مرغ سرخ شده و سس مخصوص روی آن بریزید.

مرحله ۱۷: اضافه کردن پیاز خلالی به مواد داخل ساندویچ

سپس یک پیاز را پوست بگیرید، به شکل خلالی و باریک برش بزنید مقداری از پیازهای خلالی را روی سیب زمینی‌های سرخ کرده بریزید، بهتر است که از پیاز بنفش استفاده کنید چون هم رنگ بهتری دارد و هم عطر و طعم پیاز بنفش بهتر از پیازهای دیگر است.

مرحله ۱۸: رول کردن نان و قرار دادتن داخل ظرف مناسب

سپس به آرامی نان را رول کنید و انتهای آن را محکم کنید تا مواد از داخل آن بیرون نریزد، بقیه رول‌ها را هم به همین روش آماده کنید بعد از آن رول‌های آماده شده را پشت سر هم و فشرده به طوری که از هم باز نشوند، داخل ظرف مناسب فر قرار دهید.

مرحله ۱۹: اضافه کردن سس قرمز و پنیر پیتزا روی رول‌های ساندویچ

بعد از آن روی رول‌ها را مقداری سس قرمز بریزید، با فرچه روی سطح نان پخش کنید تا همه قسمت‌های نان به سس آغشته شود، بعد مقداری پنیر پیتزا روی رول‌های داخل ظرف بریزید و پخش کنید تا سطح همه رول‌های ساندویچ با پنیر پیتزا پر شود.

مرحله ۲۰: اصافه کردن پودر آویشن به رول‌های ساندویچ

مقدار استفاده از پنیر پیتزا به دلخواه و سلیقه خودتان بستگی دارد اما هرچه مقدار پنیر پیتزا بیشتر باشد ساندویچ کش‌دارتر و خوش طعم‌تر می‌شود سپس با توجه به ذائقه خودتان مقداری پودر آویشن روی پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید، استفاده از آویشن اختیاری است.

مرحله ۲۱: قرار دادن ساندویچ در فر و تنظیم دمای فر

بعد از آن ظرف ساندویچ را داخل فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزند و پنیرهای پیتزا سطح رول‌ها کاملاً ذوب شود و به خورد ساندویچ‌ها برود.

مرحله ۲۲: بیرون آوردن ساندویچ از فر، برش زدن آن و چیدن در ظرف مناسب

بعد از این زمان ظرف را از داخل فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود، سپس ساندویچ مرغ تنوری را با یک چاقوی تیز در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را داخل یک ظرف مناسب بچینید.

مرحله ۲۳: تزئین و سرو کردن ساندویچ مرغ تنوری

سپس ساندویچ مرغ تنوری را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، همینطور می‌توانید در کنار ساندویچ مقداری سیب زمینی سرخ کرده قرار دهید و این غذای خوش طعم و پرطرفدار را برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.