نیسان سیلفی: ورود سدان هیبریدی ژاپنی به بازار ایران + عکس و اطلاعات تکمیلی

ژانویه 22, 2024 0 نظر 42

نیسان سیلفی، سدان هیبریدی ژاپنی به ایران می‌آید

نیسان سیلفی، یکی از محصولات برجسته و پرطرفدار شرکت نیسان در دسته خودروهای سدان است که با وارد شدن به بازار ایران، انتظار می‌رود توجه بسیاری از علاقمندان به خودروهای هیبریدی را به خود جلب کند. این خودرو با موتوری پیشرانه برقی و بنزینی از جمع‌سازی دقیق و ارگونومیک بسیار خوبی برخوردار است و توانایی صرفه‌جوئی بهتر در مصرف سوخت را دارد.

سیلفی با طراحی زیبا و پویایی که دارد، به‌عنوان یکی از خودروهایی با امکانات برتر و فناوری‌های نوین به بازار خودروی ایران وارد می‌شود. از ویژگی‌های اصلی این خودرو می‌توان به سیستم‌های هوش مصنوعی، صندلی‌های گرمایشی، سیستم پارک‌سنسور، دوربین عقب و پنل‌های لمسی اشاره کرد.

با ورود این خودرو به ایران، امکان دسترسی به یک خودرو سدان هیبریدی با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای مردم ایران ایجاد خواهد شد. این خودرو با امکانات مدرن و مصرف کم سوخت می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای خریدارانی با سلیقه‌های متنوع باشد.

۰۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۴

خودرو ژاپنی وارداتی تازه‌وارد با نام نیسان سیلفی (SYLPHY) وارد ایران می‌شود. این خودرو توسط شرکت آمیتیس گستر نگاه پیشگام عرضه خواهد شد.

خودرو نیسان سیلفی یک سدان سایز متوسط و البته اقتصادی از این کمپانی محسوب می‌شود که قرار است در جدال ۶ شرکت مدعی واردات خودروهای نیسان، شاهد واردات آن توسط شرکت آمیتیس گستر باشیم. البته تا به اینجای کار شرکت‌های مطرحی چون معین خودرو اروند پارس، پارس خودرو، نامی خودرو، پارس شاتر هوشمند و جهان نوین آریا نیز مدعی واردات این محصول هستند؛ اما بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، شرکت آمیتیس گستر قصد دارد تا واردات نسخه هیبریدی سلفی را به‌صورت انحصاری انجام دهد.

معرفی نیسان سیلفی

نیسان سیلفی (SYLPHY)

این خودرو در کلاس سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد و توسط کمپانی نیسان در دو کشور ژاپن و چین تولید می‌شود. نسخه وارداتی به بازار ایران نیز به‌احتمال زیاد نسخه تولید چین خواهد بود که توسط کمپانی بزرگ خودروسازی دانگ فنگ چین مونتاژ می‌شود. در بخش طراحی با یک خودروی شبیه‌سازی شده از برادر بزرگتر این محصول یعنی نیسان ماکسیما طرف هستیم. این خودرو از طراحی جلوپنجره جدید محصولات تولیدی نیسان با نام V-MOTION بهره می‌برد که به‌نوعی امضای محصولات جدید نیسان شناخته می‌شود. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۴۶۵۲، ۱۸۱۵ و ۱۴۵۰ میلی‌متر است.

مشخصات فنی

نیسان سیلفی (SYLPHY)نیسان سیلفی (SYLPHY)

تولید و عرضه این خودرو در بازار جهانی با دو پیشرانه متفاوت تمام بنزینی و هیبریدی صورت گرفته است. نسخه‌ای که به بازار ایران خواهد آمد دارای پیشرانه هیبریدی خواهد بود. در نسخه هیبرید E-Power، این خودرو از یک پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری بهره می‌برد که به‌جای حرکت خودرو به‌عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری‌های موتور الکتریکی سنکرون آهنربایی دائم EM47 سیلفی عمل می‌کند و حسی شبیه به خودروهای الکتریکی به این سدان می‌دهد. مجموع توان تولیدی این خودرو ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور آن ۳۰۰ نیوتن‌متر است که توسط یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو نیسان سیلفی منتقل می‌شود. مصرف سوخت این خودرو حدود ۳.۹ لیتر و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

امکانات رفاهی و ایمنی نیسان Sylphy

نیسان سیلفی (SYLPHY)نیسان سیلفی (SYLPHY)

با توجه به وارداتی بودن این خودرو و همچنین محدودیت‌های تعرفه واردات خودرو، هنوز مشخص نیست کدام نسخه نیسان سیلفی وارد بازار ایران خواهد شد. در ادامه امکانات این خودرو را نام می‌بریم:

  • کامپیوتر سفری دیجیتال راننده به‌همراه نمایشگر لمسی بزرگ کنسول مرکزی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای
  • سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)
  • دارای فرمان دی‌کات
  • ۶ عدد کیسه هوای ایمنی ۱۰ نقطه‌ای
  • سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی

نیسان سیلفی (SYLPHY)نیسان سیلفی (SYLPHY)

  • رادار نقطه کور
  • رادار تصادف (RCTA)
  • سنسور پارک عقب و جلو
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی
  • رادار بین خطوط
  • ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)
  • دارای سیستم استارت / استاپ

هنوز قیمت نهایی، نحوه واردات و عرضه این خودرو توسط آمیتیس گستر مشخص نشده است. با توجه به شرایط واردات و محدودیت‌های موجود، انتظار می‌رود این خودرو نیز مانند سایر وارداتی‌ها با حداقل امکانات و آپشن‌ها عرضه شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها