قیمت جذاب و قابل توجه آریزو ۸ هیبریدی اعلام شد

دسامبر 28, 2023 0 نظر 97

قیمت آریزو ۸ هیبریدی مشخص شد:

با اعلام قیمت آریزو ۸ هیبریدی، نوآ وارد یک بازار پر رقابت و پر فشار شده است. با این حال، قیمت این خودرو به نظر مشتریان بسیار منطقی و دلپذیر می‌آید. آریزو ۸ هیبریدی با توجه به امکانات فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، قطعا ارزش خرید دارد.

قیمت آریزو ۸ هیبریدی به‌طور رسمی اعلام شده و این خودرو با قابلیت‌های برتری که دارد، قطعا توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب خواهد کرد. با توجه به همه این ویژگی‌ها، قیمت خودرو به نظر منطقی و مناسبی برای مشتریان آینده به نظر می‌رسد و قطعا بازار خودروسازی را در حال تکان خواهد داد.

حتما اگر به دنبال خرید یک خودروی هیبریدی با امکانات برتر هستید، قیمت آریزو ۸ هیبریدی را در نظر بگیرید. این خودرو با امکانات ایمنی برتر، فضای داخلی فوق‌العاده و مصرف سوخت مناسب، گزینه ای مناسب برای خرید می‌باشد.

شرکت چری سرانجام قیمت پیش فروش خودرو آریزو ۸ هیبریدی یا همان فنگیون A8 C-DM PHEV را مشخص کرد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید در ایران همراه می‌شویم.

تجربه فروش موفق آریزو ۵ اسپرت باعث شد تا همزاد الکتریکی آن یعنی آریزو ۵ برقی هم راهی ایران شود اما با این وجود، همیشه جای خالی یک سدان سایز بزرگ در خانواده آریزو حس می‌شد. چری آریزو ۸ قصد دارد تا دقیقا همین جای خالی را پر کند و تا جای ممکن و حداقل از نظر قد و هیکل، به رقابت با تویوتا کمری بپردازد. با اخبار خودرو گجت نیوز همراه باشید تا قیمت و شانس واردات آریزو ۸ هیبریدی در ایران را بررسی کنیم.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید

قبلا به صورت کامل با مشخصات فنی آریزو ۸ هیبریدی آشنا شده بودیم اما به هرحال به صورت کوتاه، دوباره به مهم‌ترین موارد اشاره می‌کنیم. این خودرو در کشور چین با نام آریزو ۸ C-DM یا فنگیون A8 C-DM شناخته می‌شود و میزبان یکی از بهترین پیشرانه‌های هیبریدی چری یعنی موتور ۱٫۵TGDI ACTECO است. موتور ۱٫۵ لیتری توربو شارژ فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید در بهترین روز خود می‌تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۲۰۰ و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۵۰۰ تولید کند که این اعداد پس از اضافه شدن موتور برقی، مجموعا به ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

فروش فونیکس آریزو 8 هیبرید

گیربکس آریزو ۸ هیبریدی هم به مانند اکثر هیبریدهای مدرن چینی، یک گیربکس اتوماتیک DHT با سیستم تعویض ۳ سرعته است که به لطف فناوری پیشرفته خود، می‌تواند شتاب بی‌نظیر ۷ ثانیه‌ای و تعویض دنده نرمی را هدیه دهد. از آن جایی که طراحی ظاهری و ابعاد این نسخه، فرقی با مدل بنزینی ندارد، زیاد درمورد این موضوع صحبت نمی‌کنیم و صرفا با اشاره به ابعاد آن، به موضوع خاتمه می‌دهیم، اندازه و ابعاد آریزو ۸ پلاگین هیبرید شامل ۴۷۸۰ میلی متر طول، ۱۸۴۳ میلی متر عرض و ۱۴۸۷ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۲۷۹۰ میلی متر ‌می‌رسد. رینگ‌های این نسخه هم ۱۷ اینچی هستند و از لاستیک‌های ۲۱۵/۵۵ بهره می‌برند.

مصرف سوخت صدی ۴٫۲ لیتر و ۱۴۰۰ کیلومتر بدون توقف

قیمت آریزو 8 هیبریدیقیمت آریزو 8 هیبریدی

مصرف سوخت آریزو ۸ هیبریدی در بهترین حالت، تقریبا روی ۴٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر قرار می‌گیرد که این عدد توسط تست‌های معتبر WLTC به دست آمده است. همچنین مصرف انرژی موتور برقی در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر، معادل ۱ لیتر بنزین است! باتری‌های فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید هم به تنهایی و در حالت رانندگی برقی، می‌توانند تا ۱۲۵ کیلومتر دوام بیاورند.

قیمت آریزو 8 هیبریدیقیمت آریزو 8 هیبریدی

همچنین اگر باتری‌های فول شارژ را در کنار باک فول بنزین قرار دهید، می‌توانید بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر را بدون حتی یک ثانیه توقف کردن طی کنید. ظرفیت باتری‌ های آریزو ۸ هیبریدی دقیقا ۱۸٫۳ کیلو وات ساعت است که این باتری ها به کمک ایستگاه‌ های شارژ سریع یا همان شارژرهای فست شارژ DC، در عرض ۱۹ دقیقه دوباره فول شارژ می‌شوند (۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ در ۱۹ دقیقه).

قیمت آریزو ۸ هیبریدی و واردات به ایران

قیمت آریزو 8 هیبریدیقیمت آریزو 8 هیبریدی

طبق گزارش‌های رسمی چری، قیمت آریزو ۸ هیبرید از ۱۳۰ هزار یوآن یعنی تقریبا ۱۸ هزار دلار شروع می‌شود. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت که قیمت فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید در ایران احتمالا بالاتر از ۲ میلیارد تومان قرار خواهد گرفت. برند فونیکس که زیرمجموعه مدیران خودرو است، قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، واردات فونیکس آریزو ۸ به ایران را استارت بزند و به احتمال خیلی زیاد، نسخه هیبریدی آن هم پس از مدل بنزینی، راهی کشور خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها