نیسان آریا نیسمو؛ یک خودروی برقی اسپرت کراس اوور با ۴۳۰ اسب بخار قدرت و صدای ماشین های فرمول E

ژانویه 13, 2024 0 نظر 40

نیسان آریا نیسمو یک خودروی کراس اوور برقی اسپرت است که با قدرت ۴۳۰ اسب بخار و صدای شگفت‌انگیز ماشین های فرمول E، توجه همه را به خود جلب کرده است. این خودرو با طراحی جدید و الگویی متفاوت نسبت به خودروهای برقی موجود، توانسته است عنصری جذاب و شگفت‌انگیز به بازار خودرو وارد کند و طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، نیسان آریا نیسمو توانسته است از قدرت برق برای ارائه عملکرد بی‌نظیری استفاده کند. این خودرو با داشتن ۴۳۰ اسب بخار قدرت، توانسته است عملکردی بی‌نظیر و باورنکردنی ارائه دهد و همچنین با صدایی شگفت‌انگیز که یادآور ماشین های فرمول E است، تجربه‌ای منحصر به فرد برای راننده و مسافرانش فراهم کرده است.

بنابراین، نیسان آریا نیسمو با تلفیق قدرت، عملکرد، طراحی زیبا و صدای شگفت‌انگیزش، یک گزینه عالی برای علاقمندان به خودروهای برقی اسپرت و خودروهای خارق‌العاده محسوب می‌شود.

نیسان از نسخه نیسمو کراس اوور برقی آریا پرده برداشت. پیشرانه ۴۳۰ اسب بخاری، تریم مخصوص و صدای خودروهای فرمول E ویژگی‌های آریا Nismo هستند.

نیسان در جریان نمایشگاه ۲۰۲۴ Tokyo Auto Salon محصول جدید از سری عملکردمحور «نیسمو» (Nismo) را به نمایش گذاشت؛ نیسان آریا نیسمو. کراس اوور برقی آریا حالا از تریم ویژه، المان‌های تازه در فضای داخلی و همچنین افزایش خروجی برخوردار شده است. پس از جی تی آر، زد و اسکایلاین که نسخه نیسمو آن‌ها به تولید رسید، حالا آریا نیسمو تفاوت‌های جالبی با آن‌ها دارد؛ هم از این جهت که یک کراس اوور شهری به حساب می‌آید و هم از این نظر که پیشرانه آن تمام الکتریکی است.

نیسان آریا نیسمو با عملکرد اسپرت

نمای جلو نیسان آریا نیسمو

کراس اوور کامپکت نیسان آریا (Ariya) اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و نهایتاً پس از مواجهه با تاخیر به‌خاطر بحران کمبود تراشه ناشی از پاندمی کووید، سال ۲۰۲۲ به مرحله تولید رسید. آریا یک کراس اوور شهریمناسب رفت و آمدهای روزانه است و در همان حال، پیشرانه‌های پرتوانی دارد؛ پیشرانه یک موتوره ۲۳۸ اسب بخاری و پیشرانه دوموتوره که خروجی آن به ۳۸۹ اسب بخار می‌رسد. حالا نیسان نسخه نیسمو این خودرو را به نمایش گذاشته که در هر دو ترکیب تک موتوره و دو موتوره، از لحاظ خروجی یک پله بالاتر رفته است.

نمای جلو نیسان آریا نیسمونمای جلو نیسان آریا نیسمو

نیسان دو نسخه نیسمو از آریا را در ژاپن عرضه می‌کند. نسخه پایه با استفاده از دو موتور الکتریکی می‌تواند ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای تامین انرژی خود متکی به یک باتری ۶۶ کیلووات ساعتی است. نسخه بالارده‌تر توانایی تولید قدرت ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر را دارد و انرژی آن را یک باتری ۹۱ کیلووات ساعتی تامین می‌کند.

در کمال تعجب جزئیاتی درباره عملکرد Ariya نیسمو به اشتراک گذاشته نشده است؛ اما می‌توان حدس زد که نسخه ۴۳۰ اسب بخاری می‌تواند کمتر از ۴٫۸ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. پیش از این، قوی‌ترین نسخه آریا معمولی برای شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴٫۸ ثانیه زمان نیاز داشت. این کراس اوور هم به‌خاطر داشتن باتری پک، وزن بالایی دارد و سبک‌ترین نسخه آن دست کم ۲۰۸۰ کیلوگرم است، در حالی که وزن آن حتی به ۲۲۱۹ کیلوگرم هم می‌رسد.

آریا نیسمو رینگ‌های ۲۰ اینچی فوق‌العاده مقاوم به‌همراه تایرهایی سفارشی با عرض ۲۵۵ میلی‌متر دارد و نیسان وعده هندلینگ بهتر در پیچ‌ها را داده است. این شاسی بلند همچنین از حالتی تحت عنوان نیسمو بهره‌مند است که شتاب‌گیری سریع‌تر و همچنین صدای مصنوعی خودروهای فرمول E را به همراه دارد. علاوه بر این‌ها، در ناحیه جلو فضای داخلی Ariya صندلی‌های حجیم‌تر قرار گرفته و تریم قرمز رنگ و نشان‌های نیسمو هم ویژگی‌های ظاهری دیگر این نسخه ویژه‌اند.

نیسان آریا نیسمو بهار پیش رو در ژاپن عرضه می‌شود. نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این کراس اوور الکتریکی چیست؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها