تجربه جذاب یک روز با گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE در آغوش طبیعت

ژانویه 15, 2024 0 نظر 31

ویدیویی بسیار دیدنی از ماجراجویی یک روزه با سامسونگ گلکسی S23 FE در دل طبیعت

آیا تاکنون تجربه‌ای از یک ماجراجویی با یک گوشی هوشمند در طبیعت را داشته‌اید؟ ویدیویی مهیج و دیدنی منتظر شماست. در این ویدیو، یک کاربر ماجراجو با گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S23 FE در دل طبیعت عکسبرداری کرده و تجربیات خود را با دوربین به اشتراک می‌گذارد.

از طریق این ویدیو، شما می‌توانید نحوه استفاده از قابلیت‌های مختلف این گوشی هوشمند را در مکان‌های دورافتاده و طبیعت مشاهده کنید. همچنین، این ویدیو شامل مناظر طبیعی خیره کننده و تجربیاتی جذاب از استفاده از گوشی در محیط‌های متنوع و مختلف می‌شود.

اگر به دنبال یک تجربه شگفت‌انگیز و منحصر به فرد هستید، این ویدیو برای شماست. حتماً این ماجراجویی می‌تواند الهام‌بخش و مفید باشد و به شما کمک کند تا تصمیم به خرید یک گوشی هوشمند جدید بگیرید.

۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای یکی از گوشی های جذاب بازار در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. حالا با ماجراجویی یک روزه در دل طبیعت، سامسونگ گلکسی S23 FE را بررسی کرده‌ایم.

شرکت کره‌ای سامسونگ، محصولات سری FE یا Fan Edition (نسخه مخصوص طرفداران) را به‌عنوان مدل‌هایی اقتصادی‌تر از سری محصولات پرچمدار خود روانه بازار می‌کند. پس از یک وقفه یک ساله و عرضه نشدن Galaxy S22 FE حالا سامسونگ گوشی گلکسی اس ۲۳ اف ای را به بازار آورده و این گوشی مدتی پیش به بازار ایران نیز عرضه شده است. حالا Galaxy S23 FE به دست گجت نیوز رسیده و قصد داریم آن را بررسی کنیم.

ویدیوی بررسی سامسونگ گلکسی S23 FE

ما در گجت نیوز، روش تازه‌ای را برای بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای در پیش گرفته‌ایم و برای بررسی این گوشی به دل طبیعت رفتیم و گوشی تازه‌وارد سامسونگ را از جنبه‌های مختلف در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دادیم. شما اکنون می‌توانید ویدیوی بررسی متفاوت و ماجراجویی یک روزه با Galaxy S23 FE را مشاهده کنید:

جدول مشخصات فنی

در این بخش می‌توانید جدول مشخصات کامل سامسونگ گلکسی S23 FE را مشاهده کنید:

تاریخ معرفی و عرضه جهانیاکتبر ۲۰۲۳
ابعاد۱۵۸ در ۷۶٫۵ در ۸٫۲ میلی‌متر
وزن۲۰۹ گرم
جنس بدنهشیشه در جلو و پشت با پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ در هر دو طرف و فریم آلومینیومی
سیم کارتدو سیم کارت نانو
محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغباراستاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۱٫۵ متری به‌مدت ۳۰ دقیقه
نمایشگر۶٫۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، روشنایی ۱۴۵۰ نیت، پشتیبانی از اچ دی آر ۱۰ پلاس، تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ، نسبت تصویر ۱۹٫۵ به ۹
نسبت نمایشگر به بدنه۸۳٫۲ درصد
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید ۱۳ (پیش‌فرض) قابل ارتقا به اندروید ۱۴ با رابط کاربری وان یو آی ۶
تراشهاگزینوس ۲۲۰۰ (چهار نانومتری)
پردازندههشت هسته‌ای شامل یک هسته ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته ۲٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A510
پردازشگر گرافیکیXclipse 920
حافظه رم۸ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیندارد
دوربین پشتیسه گانه
دوربین اول۵۰ شواپیکسلی استاندارد با فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF) و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)
دوربین دوم۸ شواپیکسلی تله فوتو با فاصله کانونی ۷۵ میلی‌متر، دیافراگم f/2.4، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، زوم اپتیکال سه برابری
دوربین سوم۱۲ شواپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض با میدان دید ۱۲۳ درجه و دیافراگم f/2.2
سایر ویژگی‌های دوربینفلاش LED، اچ دی آر، پانوراما
فیلمبرداریوضوح ۸K در نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه، وضوح ۴K در نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه، وضوح ۱۰۸۰p در نرخ ۳۰ یا ۶۰ یا ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه، وضوح ۷۲۰p در نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه
دوربین سلفی۱۰ شواپیکسلی واید با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر و دیافراگم f/2.4، فیلمبرداری ۴K در نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه یا ۱۰۸۰p در نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه، دارای لرزش‌گیر الکترونیکی ژیروسکوپی
اسپیکراستریو
جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفونندارد
اتصالاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct
بلوتوث۵٫۳, A2DP, LE
مکان‌یابیGPS, GLONASS, GALILEO, BDS
ان اف سیدارد
یو اس بیType C, OTG
حسگر تشخیص اثر انگشتاپتیکال زیر نمایشگر
سایر حسگرهاشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، مجاورت
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت
شارژ۲۵ وات سیمی، ۱۵ وات بی‌سیم، شارژ بی سیم معکوس
رنگ بندیسبز نعنایی، کرم، خاکستری، بنفش، آبی نیلی، نارنجی

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای از نظر طراحی درست مانند نسخه پایه گلکسی S23 است و از لحاظ کیفیت نیز مانند گوشی های پرچمدار از پنل پشتی شیشه‌ای با پوشش گوریلا گلس ۵ و فریم آلومینیومی ساخته شده است. پوشش گوریلا گلس ۵ هم در جلو و هم در پنل پشتی به‌کار رفته و به‌خوبی از گوشی در برابر خط و خش محافظت می‌کند. سه دوربین پشتی به‌صورت عمودی در پنل پشتی دیده می‌شوند و همان زبان طراحی را می‌بینیم که در گلکسی S23، گلکسی A54، گلکسی A34 و… دیده بودیم.

سامسونگ گلکسی اس 23 اف ای

مهم‌ترین نقطه ضعف طراحی سامسونگ گلکسی S23 FE، زیاد بودن حاشیه‌های اطراف نمایشگر است. نمایشگر حدود ۸۳ درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده که در مقایسه با رقبا، عدد بسیار کمی محسوب می‌شود و به همین دلیل حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر به‌شدت توی ذوق می‌زند.

نمایشگر ۶٫۴ اینچی گوشی همان پنلی است که در مدل پایه گلکسی S23 نیز دیده بودیم؛ یک نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، پشتیبانی از اچ دی آر ۱۰ پلاس، تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر ۱۹٫۵ به ۹ که از لحاظ کیفیت، تفاوت چندانی با نمایشگر S23 ندارد.

تفاوت مهم در اینجا در میزان روشنایی است؛ حداکثر روشنایی نمایشگر S23 FE به ۱۴۵۰ نیت می‌رسد که در مقایسه با روشنایی نمایشگر S23 کمتر است. همچنین این میزان روشنایی از بسیاری از رقبا کمتر است، اما برای مشاهده محتوای به نمایش درآمده در آن در زیر نور مستقیم خورشید نیز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهید شد. یک حسگر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر تعبیه شده که سرعت و دقت خوبی را از خود نشان می‌دهد؛ اما بر خلاف گوشی های پرچمدار سری اس ۲۳ که از حسگر اولتراسونیک استفاده می‌کنند، در گلکسی اس ۲۳ اف ای از حسگر اپتیکال استفاده کرده که باعث می‌شود وقتی انگشت دست شما خیس یا عرق کرده، این حسگر دقت کافی را نداشته باشد.

سامسونگ گلکسی اس 23 اف ایسامسونگ گلکسی اس 23 اف ای

در بخش باتری، گلکسی اس ۲۳ اف ای به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است که در استفاده‌های معمولی، تقریبا یک روز شارژدهی را برای شما خواهد داشت. این گوشی مانند بسیاری از گوشی های دیگر سامسونگ از شارژ سریع ۲۵ واتی سیمی پشتیبانی می‌کند و مطابق انتظار، شارژر درون جعبه به شما ارائه نمی‌شود و باید آن را به‌صورت جداگانه خریداری کنید. با استفاده از شارژر ۲۵ واتی شما می‌توانید ۵۰ درصد ظرفیت باتری را در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنید و شارژ کامل باتری نیز حدود یک ساعت طول می‌کشد. همچنین Galaxy S23 FE از شارژ بی سیم ۱۵ وات و شارژ بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

در بخش سخت افزاری، گلکسی S23 FE در دو نسخه مختلف روانه بازار می‌شود. در بازار آمریکای شمالی، این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده است و در بخش پردازشگر گرافیکی نیز از Adreno 730 بهره می‌برد. اما گلکسی اس ۲۳ اف ای در بازار جهانی و همینطور در نسخه‌ای که در بازار ایران موجود شده از تراشه چهار نانومتری اگزینوس ۲۲۰۰ و پردازشگر گرافیکی Xclipse 290 برخوردار شده است.

اگزینوس ۲۲۰۰ از لحاظ قدرت تقریبا در همان حد و اندازه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ظاهر می‌شود و در اجرای بازی‌ها و عملکردهای سخت افزاری مختلف، کم نمی‌آورد. یک پردازنده هشت هسته‌ای هم در دل گوشی قرار گرفته که از یک هسته ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته ۲٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A510 تشکیل شده است.

سامسونگ گلکسی اس 23 اف ایسامسونگ گلکسی اس 23 اف ای

متاسفانه در سامسونگ گلکسی S23 FE شاهد حافظه ذخیره‌سازی زیادی نیستیم. نسخه پایه با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود و یک نسخه با حافظه ۲۵۶ گیگابایت هم وجود دارد و خبری از نسخه ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی نیست. میزان حافظ رم هم در هر دو نسخه ۸ گیگابایت است. همچنین این گوشی از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی‌کند و باید به همان ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بسنده کنید.

در بخش نرم افزاری، گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای به‌صورت پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1 مجهز شده، اما آپدیت اندروید ۱۴ و وان یو آی ۶ نیز برای آن عرضه شده است. سامسونگ وعده داده که این گوشی حداکثر ۴ به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل و ۵ سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند. با این اوصاف انتظار می‌رود حداکثر تا سیستم عامل اندروید ۱۷ را نیز دریافت کنید.

گلکسی S23 FE در پنل پشتی خود میزبان سه دوربین است. این سه دوربین همانطور که در گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گوشی های جدید سری A مانند گلکسی A54 و A34 دیده‌ایم، به‌صورت عمودی و مجزا از هم در گوشه سمت چپ بالای پنل پشتی قرار گرفته‌اند و یک فلاش LED نیز در کنار آنها به‌چشم می‌خورد.

سامسونگ گلکسی اس 23 اف ایسامسونگ گلکسی اس 23 اف ای

دوربین اصلی ۵۰ شواپیکسلی با دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF) و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را برای شما به ثبت برساند. دوربین دوم، یک سنسور ۱۲ شواپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض است که از دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای بهره می‌برد. برای دوربین سوم از یک لنز تله فوتو ۸ شواپیکسلی استفاده شده که دارای دیافراگم f/2.4 بوده و از قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپیتکال برخوردار شده است. این لنز تله فوتو، زوم اپتیکال ۳ برابری را به شما ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی سامسونگ گلکسی S23 FE می‌تواند در وضوح ۸K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه یا ۴K با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. امکان فیلمبرداری در رزولوشن ۱۰۸۰p نیز وجود دارد و برای ضبط ویدیو، لرزش‌گیر الکترونیکی ژیروسکوپی هم ارائه می‌شود.

در جلوی گوشی، یک دوربین سلفی ۱۰ شواپیکسلی واید با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر و دیافراگم f/2.4 درون یک حفره در بالای نمایشگر تعبیه شده که این دوربین نیز می‌تواند ویدیوهای ۴K در نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه را ثبت کند.

سامسونگ گلکسی اس 23 اف ایسامسونگ گلکسی اس 23 اف ای

در نهایت باید اشاره کنیم که استاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغبار (مقاومت تا عمق ۱٫۵ متری آب به‌مدت ۳۰ دقیقه)، اسپیکرهای استریو، بلوتوث ۵٫۳، وای فای ۶e و پشتیبانی از شبکه ۵G از دیگر ویژگی‌های سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اف ای محسوب می‌شوند.

گلکسی اس ۲۳ اف ای در رنگ‌های سبز نعنایی، کرم، خاکستری، بنفش، آبی نیلی و نارنجی به بازار عرضه شده و هم‌اکنون با قیمت حدود ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی در بازار ایران به فروش می‌رسد. به‌نظر شما گلکسی S23 FE با این قیمت ارزش خرید دارد؟

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا با کیفیت ساخت خوب، بدنه شیشه‌ای با فریم آلومینیومی
  • استاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گردوغبار
  • صفحه نمایش OLED بسیار باکیفیت
  • قدرت سخت افزاری مناسب
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • رابط کاربری جذاب و مملو از قابلیت‌های متنوع با ۴ سال پشتیبانی نرم افزاری

معایب

  • وزن زیاد
  • حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر
  • عمر باتری و سرعت شارژ معمولی
  • قیمت بالا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها