وقتی هشت خودرو برقی تولید داخلی سال آینده رونمایی می‌شوند

ژانویه 17, 2024 0 نظر 31

هشت خودروی برقی جدید که تولید آنها در داخل کشور انجام شده است، مورد انتظار بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای برقی قرار دارد. این محصولات جدید که امسال معرفی می‌شوند، در راستای توسعه صنعت خودروسازی برقی در ایران اقدام شده است و امیدواریم که بتواند در بازار محلی و بین‌المللی موفق عمل کند.

این خودروها با داشتن فناوری‌های پیشرفته و عملکرد برتر، اقتصادی و سازگار با محیط زیست، می‌توانند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف سوخت داشته باشند. همچنین، زیرساخت‌های لازم برای شارژ خودروهای برقی نیز قابلیت ارتقاء و توسعه دارد تا این خودروها بتوانند به طور کامل در جامعه مورد استفاده قرار گیرند.

از این رونمایی خودروهای برقی تولید داخل، انتظارات بسیاری در بین علاقه‌مندان به خودروهای پاک و سبز برآورده خواهد شد و می‌تواند گام مهمی در جهت توسعه و رشد صنعت خودروسازی برقی در ایران باشد.

۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵

عباس علی آبادی، وزیر صمت از عرضه هشت خودروی برقی تولید داخل با کمک شرکت‌های دانش بنیان و رونمایی آن‌ها در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

با پیشرفت تکنولوژی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در کشورهای توسعه یافته یا دارای آلودگی هوای غیر قابل کنترل، به‌زودی بسیاری از وسایل نقلیه جهان الکتریکی خواهند شد. این موضوع در مورد ایران هم صدق می کند. مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها تبدیل به یک معضل اساسی در مدیریت محیط زیست کشور شده است. علاوه بر این کشور ایران به‌دلیل استاندارد نبودن وسایل نقلیه و تولید خودرو داخلی با تکنولوژی‌های بسیار قدیمی، همیشه به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین کشورها در عرصه بنزین و سوخت‌های فسیلی شناخته می‌شود.

رونمایی از هشت خودروی برقی تولید داخل

تولید خودروی برقی داخلی

صبح دیروز در مراسم رونمایی از تاکسی های برقی اهدا شده به ناوگان حمل و نقل کشور، وزیر صمت با بیان اهداف این وزارتخانه و دولت در زمینه انرژی‌ها و وسایل نقلیه پاک و استفاده آنها در کشور بیان کرد:

استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی کاری بسیار بزرگ است و سابقه علمی آن در کشور ایران از حدود ۳۰ سال پیش وجود داشته است. حدود ۱۰ سال است که گروه «مپنا» به‌صورت تخصصی در این عرصه فعالیت می‌کند تا به‌زودی شاهد تحول در صنعت وسایل نقلیه برقی باشیم. امروزه نه‌تنها دانش برقی‌سازی خودروها در کشورمان وجود دارد، بلکه نهادینه نیز شده است و در نظر داریم سال آینده از ۸ خودرو برقی تولید داخل رونمایی کنیم.

عباس علی آبادی با بیان این‌که ایران جزو چند کشور اول جهان در زمینه برقی‌سازی خودروها است، اشاره کرد که ایران فقط بهره‌بردار و واردکننده این خودروها نیست و این دانش چندین سال است که در کشور وجود دارد و کشور ایران جزو معدود کشورهای دنیا است که این تکنولوژی را در اختیار دارد. وی مدعی شد که خودروی او ۵ سال است که برقی شده و روش برقی‌سازی این خودرو هنوز در جهان تجاری‌سازی نشده است!

وزیر صمت با بیان مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا، تولید و استفاده از خودروهای برقی را بسیار مهم دانست و تغییرات اقلیمی حال حاضر جهان را ناشی از خرابکاری‌های بشر دانست که باید اصلاح شود. همچنین تنها دغدغه استفاده از خودروهای برقی نسل امروزی را باتری‌های لیتیومی و بازیابی آنان خواند.

در نهایت وزیر صمت با بیان معرفی و ساخت این خودروها در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد:

سال‌هاست که تعرفه واردات خودرو زیاد است، اما حال با اصلاح تعرفه و همچنین اعلام تعرفه ۱ درصدی برای خودروهای برقی در نظر داریم که همه مردم به سوی استفاده از این وسایل نقلیه جذب شوند و در نظر داریم سال آینده به‌طور گسترده‌ای از خودروهای برقی مختلف رونمایی کنیم. باید بگویم که بدون برنامه، کاری را پیش نخواهیم برد، بلکه عاقلانه و عالمانه به‌کمک شرکت‌های دانش‌بنیان وارد این فناوری خواهیم شد.

خودروی برقی تولید داخلخودروی برقی تولید داخل

مسئله مهم در زمینه تولید خودروهای برقی در ایران، نه تولید این خودروها و عرضه آن، بلکه ایجاد زیرساخت‌های اساسی و حیاتی برای این صنعت است. تولید و استفاده از خودروی برقی مادامی که زیرساخت‌های مهمی چون ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو در سراسر کشور، نیروی انسانی و نمایندگی برای تعویض باتری یا تعمیر این خودروها یا حتی فرهنگ‌سازی استفاده از این خودروها صورت نگرفته باشد، بسیار پر خطر و با ریسک بالا خواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها