جذبه‌ی ۱۱۰۰ مخاطب برای داستان ناگفته‌ی موراکامی

مارس 5, 2024 0 نظر 22

در یک رویداد ادبی جذاب در ژاپن، نویسنده معروف هاروکی موراکامی داستان کوتاه جدید خود را با عنوان «کاهو» برای ۱۱۰۰ مخاطب خوش‌شانسی که حاضر بودند، خواند. این کتابخوانی با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای یک کتابخانه بین‌المللی در توکیو برگزار شد. در این مراسم، نویسنده مشهور دیگری به نام میکو کاواکامی نیز حضور داشته است.

هاروکی موراکامی در حضور مخاطبان خود اظهار کرد که داستان کوتاه «کاهو» تازه تمام شده است و نوشتن داستان‌هایی برای خواندن با صدای بلند بسیار سخت است. او توضیح داد که این داستان باید نسبتاً کوتاه باشد و محتوا آن باید با این فرم خوانش متناسب باشد.

هاروکی موراکامی با سن ۷۵ سال، یکی از پرفروش‌ترین و تحسین‌شده‌ترین نویسندگان جهان است. او در سالهای ۱۹۷۹ با رمان «بشنو آواز باد را» کار خود را آغاز کرد و از آن زمان تا به امروز، با رمان‌ها و آثار غیرداستانی خود موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است. آخرین رمان پرفروش او با عنوان «شهر و دیوارهای نامطمئن آن» در انتظار انتشار در انگلیسی است.

۲۰:۳۳«هاروکی موراکامی» نویسنده معروف ژاپنی در یک رویداد ادبی داستان کوتاه منتشرنشده‌اش را برای جمعی از مخاطبان حاضر خواند.به گزارش ایسنا، تنها ۱۱۰۰ مخاطب خوش‌شانس برای شنیدن داستان کوتاه هنوز منتشرنشده هاروکی موراکامی با عنوان «کاهو» (Kaho) که توسط خود این نویسنده ژاپنی پرفروش با صدای بلند خوانده شد، حضور داشتند.این کتابخوانی در یک رویداد ادبی به نام «جغد در بهار می‌خواند» انجام شد، که به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کتابخانه بین‌المللی دانشگاه واسدا در توکیو، پایتخت ژاپن، برگزار شد. در این رویداد «میکو کاواکامی» یکی دیگر از نویسندگان شناخته‌شده نیز حضور داشت.موراکامی در این مراسم به حاضران گفت: این داستان کوتاه فقط حدود ۱۰ روز پیش تمام شده است. نوشتن داستان برای خواندن با صدای بلند در واقع بسیار سخت است و محتوا و سبک آن باید متناسب با این شکل خواندن باشد و باید نسبتاً کوتاه باشد.آخرین داستان کوتاه منتشرشده از این نویسنده با عنوان «اول‌شخص مفرد» بیش از سه سال پیش عرضه شد.به گزارش آسوشیتدپرس، در نهایت داستان کوتاه و جدید «کاهو» نوشته این نویسنده ژاپنی در این مراسم در دو بخش برای مخاطبان با صدای بلند خوانده شد.موراکامی که اکنون ۷۵ سال دارد و یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین رمان‌نویسان جهان است، در سال ۱۹۷۹، چهار سال پس از شروع کردن به نوشتن با رمان «بشنو آواز باد را» کار خود را آغاز کرد. رمان عاشقانه او در سال ۱۹۸۷ با عنوان «جنگل نروژی» اولین کتاب پرفروش این نویسنده بود که او را به عنوان یک ستاره جوان ادبی معرفی کرد. آخرین رمان پرفروش او «شهر و دیوارهای نامطمئن آن» در سال ۲۰۲۳ در ژاپن منتشر شد و در انتظار انتشار انگلیسی است.علاوه بر رمان، آثار دیگر این نویسنده شامل مقالات، آثار غیرداستانی و ترجمه است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها