استعدادهای لهستانی پوتین برای رهبر کره شمالی: لیموزین لوکس ضدگلوله روسیه + تصویر

فوریه 25, 2024 0 نظر 28

پیشکش پوتین به رهبره کره شمالی: لیموزین ضدگلوله لوکس روسی

در یک حرکت بی سابقه و متناسب با سیاست‌های خود، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به رهبری کره شمالی، کیم جونگ اون، یک لیموزین ضدگلوله و بی نظیر را هدیه داد. این لیموزین لوکس تحت عنوان “آرمورد-گارد” توسط شرکت اولگا به طراحی و ساخته شده است و برای محافظت در برابر گلوله‌ها، حلقه‌های نیکل بری و مواد مقاوم در برابر انفجار استفاده شده است.

این حرکت پوتین فراتر از یک هدیه عادی به نظر می‌رسد و نشان از تلاش‌هایی است که روسیه برای تقویت روابط با کره شمالی انجام می‌دهد. در حالی که برخی این رویداد را به عنوان یک راه برای تعطیل کردن تحریم‌ها و یا از هم پاشیدن همبستگی بین کشورهای غربی می‌بینند، اما دیگران اعتقاد دارند که این قدم می‌تواند به تسهیل مذاکرات صلح و تقویت دیپلماسی بین دو کشور کمک کند.

با این حال، نظرات متفاوت درباره این پیشکش وجود دارد و تنها زمان به پایان‌بخشی خواهد داد که واقعیت این هدیه واقعیت واقعی آن را نشان خواهد داد. امیدواریم که این قدم یک گام مثبت به سمت صلح و همکاری بین دو کشور باشد.

ارسال شده توسط: شایان مددی ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۵رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین یک لیموزین لوکس روسی به رهبر کره شمالی کیم جونگ اون هدیه داده است. در ادامه شاهد تصاویر این ماشین باشید.کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که این روزها ارتباطاتی نزدیک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دارد، هدیه‌ای گران‌قیمت از پوتین دریافت کرده است. جدیدترین اخبار خودرو نشان می‌دهند که پوتین اخیراً یک لیموزین لوکس از شرکت روسی «اوروس» (Aurus) را به کیم جونگ اون هدیه داد؛ اتفاقی که در واقع نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی بر شمرده می‌شود.لیموزین لوکس ساخت روسیه، هدیه پوتین رهبره کره شمالیخبرگزاری رسمی کره شمالی با نام Korean Central News Agency در ابتدا گزارش کرد که نمایندگان روسیه در پیونگ‌یانگ (پایتخت کره شمالی) یک دستگاه خودرو ساخت روسیه برای استفاده شخصی به کیم جونگ اون تحویل داده‌اند. با وجود این، مشخص نشد که خودرو مذکور دقیقاً چه خودرویی و ساخته چه شرکتی است.پس از مدتی، رسانه دولتی روسی TASS خبر از این داد که هدیه رئیس جمهور روسیه به رهبر کره شمالی، یک سدان از شرکت اوروس بود. کماکان به‌صورت دقیق مشخص نیست که کدام محصول از اوروس را پوتین به رهبره کره شمالی هدیه داده است، اما می‌توان حدس زد که لیموزین اوروس سنات باشد؛ خودرویی که خود رئیس جمهور روسیه هم از آن استفاده می‌کند. به گفته خبرگزاری KCNA، سدان اوروس ارائه شده به کیم جونگ اون نمایان‌گر روابط ویژه بین رهبران کره شمالی و روسیه است. اوروس سنات زیر کاپوت خود یک موتور ۴٫۴ لیتری V8 توئین توربو دارد که می‌تواند ۵۹۸ اسب بخار قدرت و ۸۸۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گفته می‌شود پورشه هم در ساخت این موتور نقش داشته است. علاوه بر این، همان‌طور که انتظار می‌رود، سنات بدنه کاملاً ضدگلوله دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سیاستمداران تبدیل می‌کند.اوروس که دفتر مرکزی آن در مسکو قرار دارد، از سال ۲۰۱۸ برای پوتین لیموزین‌های ضدگلوله تولید کرد. پیش از آن پوتین هم مثل کیم جونگ اون برای رفت و آمد از مرسدس بنز کلاس S ضدگلوله استفاده می‌کرد. در سال ۲۰۲۱ تولید نسخه پایین‌رده اوروس سنات برای استفاده غیرنظامی کلید خورد و در آن زمان قیمت آن ۲۴۵ هزار دلار تخمین زده می‌شد. نسخه ضدگلوله و زرهی این لیموزین اما مختص به مسئولات دولت روسیه و احتمالاً بقیه اشخاص مهم و ثروتمند روسی است.علاقه رهبر کره شمالی به خودروهای لوکس پیش‌تر بارها در سانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. یکی از خودروهای ویژه رهبران سیاسی هم که به نوبه خود خبرساز شده، مرسدس بنز S600 پولمن گارد کیم جونگ اون است. تخمین‌های صورت گرفته حکایت از این دارند که قیمت این خودرو مجهز آلمانی دست کم به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد. از دست ندهید: قطار پوتین؛ پیشرفته‌ترین قطار زمین! گرانترین پلاک دنیا نصیب یک ماشین ایرانی شد + عکس

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها