طرز تهیه پاستا جامبو شلز

طرز تهیه پاستا جامبو شلز, طرز تهیه پاستا با جامبو شلز

پاستا جامبو شلز یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، این پاستای پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و از آن می‌توانید به عنوان یک پیش غذای شیک یا یک وعده ساده و سریع استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پاستا جامبو شلز در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
پاستا جامبو شلز۱ بسته
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه رنگی ( ۳ رنگ)۱ قاشق غذا خوری از هر رنگ
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
پنیر پیتزابه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه۱ قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل سیاه و پاپریکا۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر پیاز۱ قاشق چای خوری
آویشن و جوز هندی۱ قاشق چای خوری از هر کدام
مواد مورد نیاز برای سس بشاملمیزان مواد
کره۲۵ گرم
شیر۱۲۵ میلی لیتر معادل نصف لیوان
آرد۱ قاشق غذا خوری
فلفل سفید و نمکبه مقدار لازم
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
لیمو ترش تازه برش داده شدا برای تزئین۱ عدد
سس کچاب یا سس گوجه فرنگی یا سس بشامل برای دورچینبا مقدار لازم

طرز تهیه پاستا جامبو شلز

مرحله ۱: خرد کردن و تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را پوست بگیرید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود بعد پیازهای خرد شده را داخل تابه بریزید، با روغن داغ تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند و بافت آن‌ها نرم شود.

مرحله ۲: اصافه کردن سیر رنده شده و تفت دادن آن

بعد از آن چند حبه سیر را پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید، سپس به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر پخش شود در هنگام تفت دادن سیرها مدام آن‌ها را هم بزنید تا سیرها نسوزند، سپس قارچ‌ها را که از قبیل تمیز شسته‌اید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید.

مرحله ۳: اضافه کردن قارچ حلقه شده و تفت دادن آن‌ها

بعد از آن قارچ‌ها را داخل تابه بریزید، با پیاز و سیر را تفت دهید، برای این که قارچ آب نیندازند وقتی قارچ‌ها را اضافه کردید حرارت را زیاد کنید و قارچ‌ها را با حرارت بالا تفت دهید، اگر می‌خواهید رنگ قارچ‌ها تیره نشود می‌توانید کمی آبلیمو هم به آن‌‌ها اضافه کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن گوشت چرخ کرده و نمک و تفت دادن آن‌ها

بعد از آن گوشت چرخ کرده را به مواد داخل تابه اضافه کنید، تفت دهید تا همه قسمت‌ها گوشت‌ها به یک اندازه تفت داده شود و رنگ گوشت تغییر کند، سپس مقداری نمک روی مواد داخل تابه بریزید، با هم مخلوط کنید و کمی تفت دهید تا خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن ادویه‌ها و تفت دادن آن‌ها

سپس ادویه‌ها را که شامل زردچوبه، فلفل سیاه، پودر پیاز، پاپریکا و جوز هندی است به مقدار دلخواه با توجه به ذائقه خودتان به مواد داخل تابه اضافه کنید تا عطر ادویه‌ها در آن‌ها پخش شود بعد از اضافه کردن ادویه‌ها همه مواد را تقریبا به اندازه ۳ دقیقه با هم تفت دهید.

مرحله ۶: اضافه کردن رب گوجه فرنگی و تفت دادن آن

وقتی همه مواد خوب با هم مخلوط شدند، طوری که عطر و طعم آن‌ها به خورد هم رفت، رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید، تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن در مواد باز می‌شود رنگ رب گوجه بعد از تفت دادن کمی تیره‌تر می‌شود.

مرحله ۷: تفت دادن فلفل دلمه‌های رنگی خرد شده

سپس فلفل دلمه‌های رنگی را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک کرده‌اید به شکل نگینی و ریز خرد کنید، سعی کنید حتماً از سه رنگ، قرمز، زرد و سبز فلفل دلمه استفاده کنید تا در نهایت پاستا ظاهر جذاب‌تری داشته باشد، همینطور عطر و طعم آن بهتر شود.

مرحله ۸: مخلوط کردن همه مواد با هم و برداشتن تابه از روی حرارت

فلفل دلمه‌های رنگی خرد شده را تقریباً به مدت ۵ دقیقه در تابه با بقیه مواد روی حرارت ملایم تفت دهید، وقتی عطر فلفل دلمه پخش شد و همه مواد خوب با هم مخلوط شدند، مایه داخل پاستا آماده است، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۹: ذوب کردن کره و تفت دادن آرد در آن

سپس برای درست کردن سس بشامل مقداری کره را داخل یک تابه بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود وقتی کره کاملاً ذوب و گرم شد مقداری آرد را در تابه بریزید، با کره تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کره کاملاً به خورد آن برود.

مرحله ۱۰: اضافه کردن ادویه‌ها و شیر به مواد

سپس مقداری نمک در تابه بریزید و تفت دهید بعد از آن با توجه به ذائقه خودتان مقداری فلفل سفید به مواد اضافه کنید، با آن‌ها تف دهید تا عطر و طعم فلفل به خورد مواد برود بعد از آن مقداری شیر را روی مواد بریزید، با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۱۱: برداشتن مخلوط مواد سس از روی حرارت

مخلوط مواد را روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا کمی غلیظ شود وقتی که مخلوط به غلظت مناسب رسید و بافت آن کاملاً یکدست شد، مخلوط را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، مخلوط بعد از سرد شدن غلظت آن بیشتر می‌شود و بافت آن کمی سفت‌تر می‌شود.

مرحله ۱۲: جوشاندن پاستاها در آب

سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند بعد از آن پاستاها را داخل قابلمه بریزید مقداری نمک به آن اضافه کنید، اجازه دهید تا پاستاها به مدت ۲۰ دقیقه در آب بجوشند و بافت آن‌ها نرم شود.

مرحله ۱۳: آبکش کردن پاستاها و ریختن سس بشامل داخل قالب

بعد از این زمان پاستاها را با آب سرد آبکش کنید و داخل یک سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها، خارج شود، سپس داخل یک ظرف مناسب فر و به شکل دلخواه خودتان مقداری از مواد سس بشامل را بریزید، سس را کاملاً پخش کنید تا همه کف قالب با سس پوشانده شود.

مرحله ۱۴: ریختن مواد گوشتی و پنیر پیتزا داخل پاستاها و چیدن در ظرف

سپس داخل پاستاها مقداری از مواد گوشتی را بریزید، روی آن‌ها هم کمی پنیر پیتزا بریزید مقدار پنیر پیتزا بستگی به سلیقه خودتان دارد، پاستاها را کاملاً با مواد گوشتی و پنیر پر کنید، بعد آن‌ها را داخل ظرف، پشت سر هم بچینید تا همه ظرف با پاستاها پر شود.

مرحله ۱۵: قرار دادن ظرف پاستاها در فر و تنظیم دمای فر

سپس ظرف را داخل فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا پاستاها به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند بعد از این زمان ظرف پاستاها را از داخل فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید.

مرحله ۱۶: استفاده از فر دست ساز به جای فر گازی

اگر برای پخت پاستا فر در دسترس نبود، می‌توانید از فر دست ساز استفاده کنید به این ترتیب که قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بماند و کاملاً گرم شود در این فاصله پاستاها را به همان روش قبل آماده کنید، مواد را داخل آن‌ها بریزید.

مرحله ۱۷: قرار دادن پاستاها در قالب و فر دست ساز

سپس داخل یک قالب مناسب که درون قابلمه جا بگیرد مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید، سس را کف قالب کاملاً پخش کنید، بعد از آن پاستاها را داخل قالب پشت سر هم بشینید تا همه قالب با پاستاها پر شود بعد قالب را داخل قابلمه روی یک پایه فلزی قرار دهید.

مرحله ۱۸: پختن پاستاها در قابلمه

بعد در قابلمه را با دم کنی محکم ببندید، اجازه دهید تا پاستاها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند و آماده شوند بعد از این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس قالب را از داخل قابلمه بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کمی از حرارت اولیه پاستاها کم شود.

مرحله ۱۹: تزئین کردن پاستاها

وقتی پاستاها آماده شدند، آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب بچینید، با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه پاستاها را تزئین کنید، سپس لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید، بعد برش‌های لیمو را داخل ظرف پاستاها یا در ظرف دیگری به عنوان دورچین قرار دهید.

مرحله ۲۰: سرو کردن پاستا جامبو شلز

بعد از آن به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان روی پاستاها مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی یا سس بشامل بریزید و پاستا جامبو شلز را به عنوان یک غذای خوش طعم و پرطرفدار یا یک فینگر فود شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.