مدیران ارشاد با لطف، “بی‌بدن” را به ۱۵ دقیقه کوتاه‌تر تبدیل کردند!

فوریه 23, 2024 0 نظر 31

مرتضی علیزاده کارگردان فیلم «بی‌بدن» در یک گفتگو اعلام کرد که فیلمش که در جشنواره فجر برای اکران نوروزی ارائه شد، نیاز به اصلاحاتی دارد. او اظهار کرد که زمان فیلم کوتاه‌تر نیاز دارد و به نظر می‌رسد فیلم به اندازه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کوتاهتر شود. علیزاده اعلام کرد که پخش‌کنندگان هم نظراتی برای اصلاحات داشته‌اند و هماهنگی با آن‌ها در حال انجام است. او همچنین افزود که فیلم «بی‌بدن» پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی در جشنواره بود و علاقه مخاطبان به تماشای آن بسیار بوده است. علیزاده همچنین اظهار کرد که جایزه‌ای در اختتامیه جشنواره فجر نگرفتند و از تعامل خوبی با وزارت ارشاد و پروانه نمایش بدون مشکلی برخوردار بودند.

۱۴:۳۲مرتضی علیزاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌بدن» ضمن ارائه توضیحاتی درباره کوتاه شدن این فیلم برای اکران نوروزی، تاکید کرد وزارت ارشاد هیچ چالشی با این فیلم نداشته است.مرتضی علیزاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌بدن» از آثار رونمایی‌شده در چهل‌ودومین جشنواره فجر و راه‌یافته به ترکیب فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۳، در گفت‌وگو با ایرنا درباره احتمال تغییر نسخه جشنواره‌ای این فیلم برای اکران عمومی، گفت: قطعا فیلم نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره اکران کردیم، در بخش‌هایی مانند زمان و یا صداگذاری نیاز به اصلاحاتی دارد. آن نسخه کمی دقیقه نودی و عجله‌ای به جشنواره رسید و حالا کمی فرصت داریم تا با توجه به بازخوردها در جشنواره فجر، نسخه بهتری را برای اکران عمومی آماده کنیم.وی افزود: ما تا پیش از رونمایی فیلم در جشنواره، حتی اکران خصوصی هم برای فیلم «بی‌بدن» نداشتیم که بخواهیم براساس بازخوردها کارمان را اصلاح کنیم. شکر خدا در ایام جشنواره، در مجموع بازخوردهای خوبی را گرفتیم اما همچنان نکاتی بود که برخی دوستان و منتقدان درباره اصلاح فیلم داشتند که تصمیم داریم برخی از این نکات را اعمال کنیم، مثل کم کردن زمان فیلم. در حال کار کردن روی این نکته هستیم و شاید در حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه فیلم را کوتاه‌تر کنیم. بالاخره باید شرایط اکران و نظر پخش‌کننده را هم در زمینه زمان فیلم مدنظر داشته باشیم. نسخه‌ای که در جشنواره فیلم اکران شد ۱۲۱ دقیقه بود و قطعا با توجه به نظر پخش‌کننده و شرایط اکران، زمان فیلم را کاهش می‌دهیم.
عطش مخاطبان برای تماشای «بی‌بدن»
کارگردان «بی‌بدن» ادامه داد: خدا را شکر در ایام جشنواره، فیلم ما پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی بود و حتی می‌توان گفت فیلم ما در کنار دو فیلم کمدی دیگر، سه فیلم پرفروش این دوره از جشنواره بودند. تقریبا در اکثر سانس‌ها، فیلم با ظرفیت کامل سالن به نمایش درآمد اما با توجه به حاشیه‌هایی که فیلم داشت، برای‌مان سانس فوق‌العاده و یا اکران شهرستان نگذاشتند و به همین دلیل احساس می‌کنیم عطش برای تماشای فیلم زیاد است. هم سینماداران پیگیر اکران نوروزی این فیلم بودند و هم اکران آن تبدیل به یک مطالبه میان برخی مخاطبان شد.وی افزود: با توجه به همزمانی عید نوروز و ایام مبارک ماه رمضان، به نظرم قرار گرفتن این فیلم در ترکیب اکران نوروزی، منطقی بود. البته فیلم اجتماعی جدی دیگری هم غیر از «بی‌بدن» متقاضی اکران نوروز نبود. تنوع محصولات در سبد اکران باید لحاظ می‌شد و اینگونه نیست که مخاطبان نوروزی سینما تنها به‌دنبال یک نوع خاص از فیلم باشند. کمااینکه در کنار فیلم‌های کمدی و حتی دفاع‌مقدسی، فیلم اجتماعی هم لازم است. امید زیادی به بازخورد خوب مخاطبان نسبت به فیلم «بی‌بدن» در اکران نوروز دارم.علیزاده درباره جایزه نگرفتن فیلم «بی‌بدن» در اختتامیه جشنواره فجر هم گفت: بعد از اتفاقاتی که افتاد، برای همه ما مسجل بود که جشنواره فجر با ما سر سازش نخواهد داشت و حتی نامزد شدن ما در یک بخش هم بیشتر از سر رفع تکلیف بود. اینها البته مربوط به مدیران جشنواره است چراکه مدیران ارشاد بسیار به فیلم ما لطف داشتند. حتی برخی از اعضای هیات انتخاب از من عذرخواهی کردند و گفتند دیگر چاره‌ای نداشتیم!این کارگردان تاکید کرد: ما حتی در زمینه دریافت پروانه نمایش با وزارت ارشاد دچار چالش نبودیم و هرآنچه گفتند را گفتیم چشم و پذیرفتیم. در زمینه اصلاح زمان فیلم هم بعید است با چالشی مواجه شویم چراکه صحنه‌هایی که قصد کم کردن‌شان را داریم، جزو صحنه‌های تاثیرگذار بر روند درام نیستند. بعید است وزارت ارشاد هم در زمینه این اصلاحات چالشی داشته باشد و قطعا تعامل خوبی با ارشاد خواهیم داشت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها