استمتاع از نمایشگاه “رویش” و “ماهک‌های رنگارنگ” در گالری زمستانی

ژانویه 18, 2024 0 نظر 30

این متن یک گزارش از نمایشگاه‌ها و آثار هنری تجسمی است که در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران برپا شده است. در این نمایشگاه‌ها آثاری از هنرمندان مختلف در زمینه‌های مختلف از جمله نقاشی، سرامیک، چیدمان، مجسمه و حجمی به نمایش گذاشته شده است. این آثار از ۲۲ دی تا ۸ بهمن در دسترس علاقه‌مندان است. هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه‌ها شامل امید بازماندگان، مولود عظیم‌پور، حمید امینی، ملیکا شفاهی، زهرا رضا دوست و دیگر هنرمندان معروفی هستند. این نمایشگاه‌ها مروری بر رویدادهای هنری فعالان هنری تهران به حساب می‌آید و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه‌ها از آثار هنری تجسمی لذت ببرند.

به گزارش ایرنا، پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله «به یاد پرویز کلانتری»، «ستایشگر زندگی، عشق و زیبایی»، «رویش»، «و آنگاه نبودم»، «کلکسیونر مدرن»، «خط آذین» و «کارما» جمعه- ۲۹ دی ماه- در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند. همچنین نمایشگاه‌هایی از ماه گذشته در بعضی از گالری‌ها برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.
«قاب غشوین» در موزه فلسطین
نمایشگاه «قاب غشوین» به مناسبت روز غزه (۲۹ دی ماه) اول بهمن ساعت ۱۶ در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان شهیدبرادران مظفر، پلاک ۷۴ افتتاح خواهد شد و تا ۱۸ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۷ به استثنای روزهای پنجشنبه و جمعه برپاست.
«قاب غشوین» شامل آثاری از هنرمندان تجسمی ایران همچون مصطفی گودرزی، عبدالحمید شریفی‌راد، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، احمد آقاقلی‌زاده، حمید عجمی، علی وزیریان‌ثانی، حسین یوزباشی، بهنام زنگی و صابر شیخ رضایی است که طی سال‌ها فعالیت در همراهی با مردم مظلوم فلسطین در قالب پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور خلق کرده‌اند.
نمایشگاه «قاب غشوین» به همت موسسه فرهنگی، هنری، پژوهشی صبا و با همکاری موزه هنرهای معاصر فلسطین، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار می‌شود.

نمایش عکس‌های کمتر دیده شده از شهیدسلیمانی
نمایشگاه «دیده نشده؛ عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» ۱۳ دی تا ششم بهمن روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «خانه» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان بازدیدکنندگان است.
این نمایشگاه شامل ۴۰ عکس از آثار ۲۰ عکاس است که از دوره جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی عکاسی شده‌اند و با ابعاد ۵۰ × ۷۰ سانتی‌متر، ۱۰۰ × ۱۵۰ سانتی‌متر و ۱۰۰ × ۷۰ سانتی‌متر به نمایش درآمده‌اند.
«الگوریا» در خاک
نمایشگاه گروهی «الگوریا» با آثاری از علی اتحاد، مسعود اخوان‌جم،مجتبی رمزی، گلناز فتحی، شهرام کریمی، هوراد گرجی و بهداد لاهوتی ۲۹ دی ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری خاک به نشانی خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره یک افتتاح می‌شود و تا ۳۰ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
«مرا به نام خطاب کن» در ریشه۲۹
دومین بخش نمایشگاه ویدیو اینستالیشن «مرا به نام خطاب کن» با آثار محمد پرویزی ۲۹ دی ساعت ۱۸ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ (پلتفرم ریزوم) به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ بهمن به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۲ برقرار است.
«به یاد پرویز کلانتری» در آرت سنتر
نمایشگاه آثار زنده یاد پرویز کلانتری نقاش، طراح، نویسنده و روزنامه نگار فقید، مروری بر ۶۰ سال آثار نقاش کویر ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان افتتاح می‌شود و تا ۲۴ بهمن ساعت ۱۱ تا ۲۱ برپاست.
در بیانیه این نمایشگاه به قلم کلانتری آمده است: «باد می‌وزد. می‌توانی در مقابلش هم دیوار بسازی، هم آسیاب بادی، تصمیم با توست. زیباترین حکمت دوستی، به یاد هم بودن است، نه در کنار هم بودن. دوست داشتن بهترین شکل مالکیت و مالکیت بدترین شکل دوست داشتن است. خوب گوش کردن را یاد بگیریم گاه فرصت‌ها بسیار آهسته در می‌زنند. مهم بودن خوب است ولی خوب بودن خیلی مهمتر است.»

«ستایشگر زندگی، عشق و زیبایی» در گالری سهراب
نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی، طراحی و چاپ بهرام دبیری نقاش نوگرا با عنوان «ستایشگر زندگی، عشق و زیبایی» ۲۹ دی تا ۱۵ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ دایر است. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.
«دو دیدگاه» در گالری آواد
نمایشگاه آثار نقاشی کامبیز حضرت پور و رضا علیزاده با عنوان «دو دیدگاه» ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آواد به نشانی پاسداران، بالاتر از چهارراه فرمانیه، روبه روی بلوار دستواره، پلاک ۴۹۵، ساختمان نارنجستان، طبقه سوم افتتاح می‌شود و تا ۱۵ بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.
در این نمایشگاه، تعدادی از آثار این دو هنرمند که بیشتر با موضوع حیوانات است، به نمایش درمی‌آید. این آثار با نگاه ویژه هنری و تکنیک‌های متنوع در قالب نقاشی و طراحی ارائه شده است. «دو دیدگاه» در محیطی متفاوت که حاصل ادغام یک گالری هنری در داخل یک کلینیک دندانپزشکی است، برگزار می‌شود.
دکتر امید یوسف زاده جراح دندانپزشک، مبتکر و مبدع ادغام کردن فضای پزشکی و هنری به یکدیگر است. «دنتال گالری» این فرصت را فراهم کرده تا در حالی که افراد برای خدمات دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، با هنر و شکل متفاوتی از یک محیط درمانی نیز روبه رو شوند.

«مقاله سه بعدی درباره‌ی خاطرات تاشو» در یافته
نمایشگاه انفرادی چیدمان و مجسمه طرلان لطفی‌زاده با عنوان «مقاله سه بعدی درباره‌ی خاطرات تاشو» ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت افتتاح می‌شود و تا ۱۳ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
«رویش» در گالری افرند
نمایشگاه انفرادی رویا اولادحاجی با عنوان «رویش» ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

«تلنگری به نقش و رنگ» در گالری بهروز
نمایشگاه گروهی نقاشی «تلنگری به نقش و رنگ» با آثار فیروزه اخلاقی، اکرم افضلی، کامبیز برنجی، مصطفی خزایی، منصور خیرخواه، شادی داوری، محمدعلی سعیدی، بهروز گتمیری، آسیه گونه‌زاده، پژمان متقیان، محسن ناصریان، بهداد نجفی‌اسدالهی ونیوشا نیوژپور، ۲۹ دی ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری بهروز به نشانی خیابان ولی‌عصر، روبه روی خیابان فاطمی، خیابان عبده، شماره ۴۶ افتتاح می‌شود و تا ۱۱ بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۹ برپاست.
«سپینود» در گالری ویستا
نمایشگاه آثار نقاشی رویا مزروعی با عنوان «سپینود» ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا دهم بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ برپاست.
در بحشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم بهنام کامرانی آمده است: «رویا مزروعی در نقاشی‌هایش دخترانی را نقاشی می‌کند که در میان گل‌ها و آب‌ها و علف‌ها هستند. او خاطرات کودکی در جنگل‌های شمال را با فقدان دوستانش در جوانی و رویه‌ منظره پردازی نئورمانتیک پیوند می‌زند. این نقاشی‌ها با اینکه طبیعت نگارانه هستند، اما نشانه‌هایی در منظره حالتی اثیری یا برزخی یا غیرواقعی به آن بخشیده‌اند.»

«و آنگاه نبودم» در گالری هما
نمایشگاه انفرادی آزاده اعتباریان با عنوان «و آنگاه نبودم» ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح می‌شود و تا دهم بهمن ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری پنجم بهمن تعطیل است.
«دیگران» در گالری شکوه
نمایشگاه آثار نقاشی کامیار صادقی با عنوان «دیگران» ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهیداندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ افتتاح می‌شود و تا نهم بهمن به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۱۹ برپاست.
«کلکسیونر مدرن» در آرتیبیشن
پانزدهمین دوره نمایشگاه «کلکسیونر مدرن» با آثاری از هنرمندان مطرح و نام‌آشنای هنر مدرنیسم ۲۹ دی تا هشتم بهمن ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه‌ آرتهال دایر است.
آثاری از هنرمندان مدرنیست ایران از جمله محمدعلی ترقی جاه،مش اسماعیل، رضا مافی، هوشنگ پزشک‌نیا، ژازه تباتبایی، مهدی ویشکایی، جعفر روحبخش، محمد فاسونکی، مهدی سحابی، منوچهر نیازی، عین‌الدین صادق زاده، نصرالله افجه‌ای، بهمن جلالی، پریدخت مشکزاد، منصور قندریز، طلیعه کامران، مکرمه قنبری، آیدین آغداشلو،مجتبی رمزی، رضا بانگیز، هانیبال الخاص، صادق تبریزی، ناصر اویسی، محمود جوادی پور، چنگیز شهوق، بهمن محصص، گارنیک درهاکوپیان، منوچهر یکتایی، نصرت‌الله مسلمیان و محسن وزیری در نمایش کلکسیونر پانزدهم روی دیوار می‌رود.
گالری آرتیبیشن با انتخاب آثار شاخص از هنرمندان ادوار مختلف هنر تجسمی سعی بر ایجاد بستری مناسب برای مجموعه‌داران هنر تجسمی داشته است. این نمایشگاه‌ها با هدف رشد اقتصاد هنر از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مروری بر آثار دیده نشده علی روح الامینی
نمایشگاه مروری بر آثار دیده نشده علی روح الامینی با گردآوری منا خوش اقبال ۲۹ دی ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری کاما به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا هشتم بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۲۰ برپاست.
«خط آذین» در ترانه باران
نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد محمد علی گرجستانی با عنوان «خط آذین» با نمایش حدود ۳۰ اثر نستعلیق از این هنرمند ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه ترانه باران به نشانی اقدسیه، خیابان عزت‌الله انتظامی، بعد از چهارراه منجیل،‌ بن بست عباس‌زاده، پلاک سه، زنگ ۲ افتتاح خواهد شد و تا ششم بهمن ساعت ۱۵ تا ۱۹ ادامه دارد.
«پروژه گُذار» در آوای هنر
نمایشگاه گروهی «پروژه گُذار – شماره یک» با همکاری گالری اِو و آوای هنر ۲۹ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آوای هنر به نشانی خیابان فرشته، خیابان بوسنی و هرزگوین، بن بست پناهی، پلاک یک افتتاح می‌شود و تا ششم بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ دایر است.
آثار هرمندان؛ سهراب سپهری، حبیب آیت الهی، محمد احصایی، مهدی سحابی، منوچهر صفرزاده، بهرام دبیری، توکل اسماعیلی، محمدحسین عماد، آیدین آغداشلو، فیروزه صابری، فریده لاشایی، پریوش گنجی، بیتا فیاضی، صادق بریرانی، کامبیز درم بخش، صادق تبریزی، کوروش شیشه گران، منوچهر نیازی، جلال شباهنگی، ناصراویسی، محمدعلی ترقی جاه، سیاوش کسرایی، میرعبدالرضا دریابیگی، هوشنگ پزشک نیا، احمد اسفندیاری، طاهر شیخ حکمایی،جعفر روحبخش، حسین حاجی زاده، ابراهیم فرجی، هانیبال الخاص و پرویز شاپور در «پروژه گُذار» به نمایش گذاشته می‌شود.
«فریاد» در مرکز هنری نقش
نمایشگاه گروهی «فریاد» با نمایشگاه‌گردانی فاطمه ابوالقاسمی و زهرا نجفی ۲۹ دی تا پنجم بهمن ساعت ۱۶ تا ٢٠ در گالری مرکز هنری نقش به نشانی خیابان ولی‌عصر، ابتدای پارک ساعی،جنب شهر کتاب، پلاک ۲۱۶۹ دایر است.
در این نمایشگاه آثاری از آناهیتا ابوترابی، علیرضا آدم بکان، سارا آزموده، علیرضا آسانلو، ابراهیم برفرازی، اردشیر بروجنی، فاطمه بوجار، سایه ثقفی، فرشید ثمر، مژگان حسینی، کامبیز حضرت پور، هادی خانی، الیاس ستاری، سامان شادانلو (ایلخان)، مهسا شمشیان، بهاره فریس‌آبادی، مراد فتاحی، معراج گلزاده، افسون منتظری، ابوالفضل نظری و پیام یاسینی ارایه می‌شود.

«کارما» در نگارخانه گویا
نمایشگاه گروهی «کارما» شامل ۳۰ اثر نقاش‌خط زیر نظر استاد رضا رینه‌ای ۲۹ دی تا چهارم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه گویا به نشانی خیابان کریمخان زند، روبه روی ایرانشهر، پلاک ۸۹ برپاست.
در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «میزان درک هر هنرمند و نوع نگارش او، از هنرهای تجسمی و دنیای فرم و رنگ، سقف پرواز متفاوتی را از نمایش این آثار با عناصر خط به وجود می‌آورد که علاوه بر زیبایی بصری به کشف لایه‌های متفاوت و لذتی دمادم منتج می‌شود تا نگاه در نقطه‌ای از اثر ثابت نماند و نوعی رهایی در اجرا را به ارمغان بیاورد و یادآور این کلام باشد که هنر هرگز به پاسان نمی‌رسد بلکه رها می‌شود.»
«ماهک‌های رنگی» در کوشک باغ هنر
نمایشگاه گروهی نقاشی «ماهک‌های رنگی» شامل ۸۰ اثر از ۵۵ هنرمند با موضوع طبیعت، ترکیب بی‌جان و پرتره به سرپرستی سهراب محمدزاده و فهیمه قاسم‌آبادی، ۲۸ دی ساعت ۱۵ تا ۱۹ در کوشک باغ هنر واقع در میدان ونک، بزرگراه حقانی(غرب به شرق)، ورودی کتابخانه ملی، بلوار شهدای بانک مرکز افتتاح می‌شود و تا سوم بهمن برقرار است. هنرمندان این نمایشگاه در رده سنی ۱۶ تا ۳۸ سال هستند و آثارشان را در تکنیک‌های آبرنگ، مداد رنگی و طراحی ارایه می‌کنند.

«عبور از سایه‌ها» در باوان
نمایشگاه آثار نقاشی رقیه نجدی با عنوان «عبور از سایه‌ها» ۲۲ دی تا ۲۳ بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.
«دست‌ها و دوست‌ها» در گالری دلگشا
نمایشگاه انفرادی سهیل مختار با عنوان «دست‌ها و دوست‌ها» ۲۲ دی تا ۱۸ بهمن به جز روزهای شنبه و دوشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ دایر است.
«جغرافیای پنهان» در پروژه‌های آران
نمایشگاه انفرادی المیرا میرمیران با عنوان «جغرافیای پنهان» ۲۲ دی تا ششم بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۸ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست.
میرمیران درباره این نمایشگاه بیان کرده است: «دور می شوم و نزدیک، از دور تماشا می کنم و از نزدیک لمس، گاه می پذیرم، گاه پنهان می کنم و گاهی آشکار، هر اتفاقی رد خود را بجا می گذارد و من ساکن این ردها می شوم و بعد… از نو شروع می کنم.»

«نگاهی به بیومورفیک» در گالری فریا
نمایشگاه گروهی حجم، چیدمان و مجسمه براساس نگاهی به طبیعت بیومورفیک ۲۲ دی تا ششم بهمن به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری فریا اسپیناس به نشانی سعادت آباد، میدان بهرود، هتل اسپیناس پالاس، درب ورودی ٢ دایر است.
«از خزان پاییزتر» در باشگاه
نمایشگاه انفرادی فرناز شادروان با عنوان «از خزان پاییزتر» ۲۲ دی تا ششم بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باشگاه به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک سیزدهم، طبقه سوم برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.
«سه‌گانه/شماره نه» در شریف
نمایشگاه آثار فریده شفیعی، مینا محمدی سرشت و شیدا منجمی با عنوان «سه‌گانه/شماره نه» ۲۲ دی تا ششم بهمن ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.
«سایه‌ی فراموشی» در گالری ژاله
نمایشگاه آثار نقاشی عاطفه محمدپور با عنوان «سایه‌ی فراموشی» ۲۲ دی تا ششم بهمن به جز شنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برقرار است.

«فوران» در بُستان
نمایشگاه انفرادی پگاه شاملو با عنوان «فوران» ۲۲ دی تا چهارم بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.
«راز طبیعت» در نگاه
نمایشگاه آثار نقاشی سعید امدادیان با عنوان «راز طبیعت» ۲۲ دی تا چهارم بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، پلاک ۶۴ دایر است.
«نقاب سفید» در گالری سیحون
نمایشگاه گروهی نقاشی با نمایشگاه‌گردانی مولود عظیم‌پور با نمایش آثار ۱۷ هنرمند؛ زنده یاد امیرحسین امیرجلالی، ابراهیم اکبری‌گرز، اسماعیل انوری فر، سعید امکانی، علیرضا پویا، محسن جمالی‌نیک، ساوالان جماعتی ثمرین، رامین حفیظی، علی خالق،بهمن زارعیان، الیاس ستاری، علی سعیدی، علی گلباز، محمدعلی مشرفی، همایون موسوی، پرویز معزز و اکبر نیکانپور، ۲۲ دی تا چهارم بهمن‌ جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری سیحون واقع در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ دایر است.
«گفت‌های خاموش» در آتبین
نمایشگاه انفرادی محدثه موقر با عنوان «گفت‌های خاموش» ۲۲ دی تا سوم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

«دگردیسی» در گالری والی
نمایشگاه انفرادی باران احمدی راد با عنوان «دگردیسی» ۲۲ دی تا سوم بهمن ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.
«دومین ضیافت» در گالری شیرین
نمایشگاه آثار نقاشی ارغوان بروجنی (مرضیه قاسمپور بروجنی) با عنوان «دومین ضیافت» ۲۲ دی تا سوم بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.
«جایگاه» در بام
نمایشگاه آثار حجمی بهزاد اسلامی با عنوان «جایگاه» ۲۲ دی تا سوم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، واحد ۲ برپاست.
«دیوها و گل‌ها و دیگران» و «درباره‌ی خوردنی‌ها»
نمایشگاه آثار نقاشی محمود ساکی با عنوان «دیوها و گل‌ها و دیگران» و آثار نگار مرتضوی‌زاده با عنوان «درباره‌ی خوردنی‌ها» ۲۲ دی تا سوم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپا هستند. این مجموعه شنبه‌ها تعطیل است.
«نطق بی‌کلام» در نگارخانه لاله
نمایشگاه گروهی منتخبی از آثار ۲۷ نقاش جوان با عنوان «نطق بی‌کلام» به انتخاب محسن کمالی واحد آزاد، ۲۳ دی تا دوم بهمن ساعت ۹ تا ۱۷و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله میزبان علاقه‌مندان است. در این مجموعه سعی شده، «بودن» و «نقش زدن» با تنوع آثار و تکنیک‌های ارائه شده بدون محدودیت‌های گفتاری ارایه شود.

«لطمه‌های هنجار» در استخر
نمایشگاه آثار سرامیکی و پرفورمنس تعاملی «لطمه‌های هنجار» با آثاری از مهرداد ابوطالبی ۲۲ دی تا یکم بهمن ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری استخر از پروژه‌های مجموعه‌ آرتیبیشن در ایوان ربط به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶، انتهای مجموعه‌ ایوان ربط به نمایش درمی‌آید.
«لاله» در زیرزمین دستان
نمایشگاه انفرادی ملیکا شفاهی با عنوان «لاله» ۱۵ دی تا ششم اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپاست. بازدید از نمایشگاه روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی است.
«دو وضعیت آگاهی» در فضای نمایش سام
نمایشگاه «دو وضعیت آگاهی» آخرین مجموعه از مجسمه‌هایمحمدحسین عماد توسط پروژه‌های مرجان خلیلی با همکاری پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱، ۱۵ دی تا ۱۳ بهمن جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و سایر روزها به جز شنبه‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در فضای نمایش سام به نشانی الهیه، خیابان فرشته (شهید مرتضی فیاضی) روبه‌روی خیابان کوهیار، مرکز تجاری سام سنتر، طبقه زیر همکف دایر است.
«سکوت و سکون» در گالری دوست
نمایشگاه انفرادی زهرا رضا دوست با عنوان «سکوت و سکون» ۱۵ دی تا سوم بهمن به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

آثار امید بازماندگان و «خطوط گسل» در گالری اُ
نمایشگاه‌های آثار نقاشی امید بازماندگان و «خطوط گسل» آثار چیدمان فرنیاز ذاکر، ۱۵ دی تا دوم بهمن دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ دایر هستند.
«تصویر امروز» در گالری ایکس هما
نمایشگاه گروهی «تصویر امروز» هشتم دی تا یکم بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج دایر است.
«فردا سوال است» در کارخانه آرگو
نمایشگاه «ریرکریت تیراوانیجا: فردا سوال است» چیدمان حمید امینی با همکاری استودیو تیراوانیجا ۲۴ آذر تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها