تازه‌ترین دستاوردی که اپل در ۱۴ سال گذشته به آن نرسیده بود

ژانویه 3, 2024 0 نظر 25

عنوان: اپل در سال ۲۰۲۳ با کاری بی سابقه تحولی در صنعت فناوری ایجاد کرد

زیر متن:
در سال ۲۰۲۳، شرکت اپل با انتشار یک محصول جدید، تحولی بی سابقه در صنعت فناوری به وجود آورد. این کارگزاری، که در ۱۴ سال گذشته به ندرت دیده شده بود، توانست توجه جهان را به خود جلب کند. ابتکاری که اپل در این زمینه انجام داد، نشان از ارتقای قابل توجه تکنولوژی و نوآوری است.

این محصول جدید، با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، امکانات بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد و نشان از تلاش جدی اپل برای پیشبرد فناوری دارد. این اقدام جدید اپل، نشان از تمایل شرکت به ایجاد تحول در صنعت فناوری و ارتقای تجربه کاربری است. همچنین، این کارگزاری می‌تواند تأثیر مثبتی بر رقابت در بازار فناوری داشته باشد و بهره‌وری را بهبود دهد.

با این انقلابی که اپل در سال ۲۰۲۳ ایجاد کرده است، منتظر ماندن برای دیدن اثرات و تأثیرات آن بر صنعت فناوری و مصرف‌کنندگان بسیار جالب خواهد بود.

از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، سال ۲۰۲۳ تنها سالی بود که اپل در آن هیچ مدل جدیدی از آیپد معرفی نکرد! با این وجود ۲۰۲۴ سال درخشش این تبلت‌ها خواهد بود.

سال گذشته اپل کاری را انجام داد که از سال ۲۰۱۰ تا به امروز شاهدش نبوده‌ایم! این کمپانی کوپرتینویی در تمام طول سال ۲۰۲۳ حتی یک مدل جدید از آیپد را هم معرفی نکرد تا سال ۲۰۲۳ نخستین سال از زمان رونمایی از نسل اول آیپد (سال ۲۰۱۰) باشد که شاهد معرفی هیچ آیپد جدیدی در آن نبوده‌ایم.

اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی، مینگ چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده حوزه دستگاه‌های اپل ادعا کرد که این کمپانی هیچ برنامه‌ای برای رونمایی از مدل‌های جدید iPad در سال ۲۰۲۳ ندارد. بر خلاف انتظار بسیاری افراد این اتفاق سرانجام روی داد تا برای نخستین بار در تاریخ کوپرتینویی‌ها شاهد عدم معرفی مدل جدیدی از آیپد در یک سال باشیم.

البته به نظر می‌رسد اپل سعی دارد این مساله را در سال ۲۰۲۴ جبران کرده و چندین مدل مختلف از تبلت‌های پرطرفدارش را روانه بازار کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر آینده تبلت‌های اپل و برنامه این کمپانی برای سال ۲۰۲۴ بپردازیم.

۲۰۲۴؛ سال جبران اتفاق بی‌سابقه ۲۰۲۳ اپل!

تبلت Apple

عدم رونمایی از مدل جدید آیپد در سال ۲۰۲۳ احتمالا نویدبخش آن خواهد بود که در ۲۰۲۴ شاهد رونمایی چندین مدل مختلف این تبلت خواهیم بود. در ماه نوامبر ۲۰۲۳ کو نقشه راهی را منتشر کرده و پیش بینی خود از برنامه اپل برای تبلت‌هایش در سال ۲۰۲۴ را اعلام نمود. به اعتقاد او کوپرتینویی‌ها در سال پیش رو خط تولید آیپد ایر را گسترش داده و دو نسخه مختلف از آن را روانه بازار خواهند کرد. نخستین مدل آیپد ایر صفحه نمایشی ۱۰٫۹ اینچی خواهد داشت؛ درحالیکه در مدل دوم شاهد استفاده از یک نمایشگر بزرگتر ۱۲٫۹ اینچی خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که هر دو مدل از iPad Air 2023 به تراشه M2 مجهز باشند. بد نیست بدانید که آخرین مدل از این تبلت، آیپد ایر ۲۰۲۲، به تراشه M1 مجهز شده بود. مینگ چی کو اعتقاد دارد که هر دو مدل iPad Air در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ تولید و روانه بازار خواهند شد.

در گجت نیوز بخوانید:

کارهایی که هرگز نمی دانستید آیفون و آیپد قادر به انجام آنها هستند

علاوه بر این، تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل همچنین معتقد است که در سه ماه دوم ۲۰۲۴ اپل دو مدل بروزرسانی شده از iPad Pro را نیز رونمایی خواهد کرد. هر دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی این تبلت محصولاتی پریمیوم خواهند بود که برای نخستین بار در تاریخ تبلت‌های اپل به پانل‌های اولد مجهز خواهند بود و ضمن بهره‌مندی از طراحی جذاب از تراشه‌های قدرتمند و جذاب سه نانومتری M3 استفاده خواهند کرد.

اپل 2023اپل 2023

کو معتقد است که صفحه نمایش‌های اولد آیپد پرو از همان پانل‌های LTPO به کار رفته در آیفون ۱۵ پرو بهره خواهند برد که با بهره‌گیری از فناوری ProMotion قادر خواهد بود نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را به‌طور پویا تا ۱ هرتز نیز کاهش دهد. از این طریق تبلت جدید اپل قادر خواهد بود در شرایطی که تصاویر ثابتی روی نمایشگر قرار گرفته و نیازی به نوسازی دائم تصویر نباشد، با کاهش نرخ رفرش در مصرف باتری صرفه‌جویی کند.

اپل در سال ۲۰۲۴ با جدیت دنبال ایجاد تفاوت میان مدل‌های Air و Pro از تبلت‌هایش خواهد بود. یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای ایجاد این تفاوت، افزایش قیمت مدل‌های پرو است تا گپ قیمتی موجود بتواند تفاوت میان این دو سری را بیشتر نمایش دهد. در عین حال، مدل ۱۲٫۹ اینچی آیپد ایر کمی در این سیاست تفاوت ایجاد کرده و ممکن است بخش زیادی از فروش نسخه پرو را به خود اختصاص دهد!

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تولید انبوه نسل جدید تبلت‌های آیپد ایر اپل نیز در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. از سوی دیگر، در همین زمان البته کوپرتینویی‌ها فرآیند توسعه و ساخت نسل یازدهم آیپد معمولی را نیز کلید خواهند زد.

آیپد نسل 11آیپد نسل 11

در صورتیکه نقشه راه ارائه شده توسط کو صحیح باشد، اپل برای جبران سال خلوت و کم‌فروغ ۲۰۲۳ برنامه‌هایی جدی در ذهن دارد و درصدد جبران مافات برخواهد آمد. با شروع همه‌گیری کرونا فروش آیپد نیز همانند سایر تبلت‌ها با افزایش چششویر روبرو شد؛ چرا که بسیاری کاربران از تبلت‌ها برای انجام دورکاری، حضور در جلسات کاری و کلاس‌های درس استفاده می‌کردند. با این وجود اتمام پاندمی طبیعتا افت فروش این محصولات را نیز به همراه داشت. اپل امیدوار است با نوسازی خط تولید تبلت آیپد و عرضه مدل‌هایی جدید از این محصول بتواند نظر افرادی که دنبال خرید یک تبلت تازه هستند یا مدت زیادی از خرید آیپدشان گذشته را به خرید مجاب کرده و از این طریق درآمدزایی کنند.

همچنین بخوانید:

۱۰ قابلیت جذاب آیپد اپل که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشید

برای اطلاع بد نیست بدانید که آخرین مدل آیپد عرضه شده توسط اپل نسل دهم بود که در تاریخ ۲۶ اکتبر  سال ۲۰۲۲ رونمایی شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها