طرز تهیه ته چین بوقلمون

طرز تهیه ته چین بوقلمون, فیلم طرز تهیه ته چین با بوقلمون توسط نواب ابراهیمی , ته چین بوقلمون نی نی سایت , بوقلمون لای پلو

ته چین بوقلمون یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود این غذای خوش طعم که طرفداران زیادی دارد برای پذیرایی مناسب است، ته چین بوقلمون ر می‌توانید به همین روش با مرغ درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ته چین بوقلمون در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
سینه بوقلمون۴۰۰ گرم
برنج۱ و نیم پیمانه
پیاز متوسط۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
خلال پسته۲ قاشق غذا خوری
خلال بادام۲ قاشق غذا خوری
زرشک۴ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترشبه مقدار لازم
کره۲۵ گرم
هل خرد شده۱ عدد
ماست پر چرب و شیرین۳ قاشق غذا خوری
گلاب۲ قاشق غدا خوری
روغن مایع۴ قاشق غذا خوری
روغن حیوانی۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر سیر و پودر پیاز۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر زنجبیل و پاپریکا۱ قاشق چای خوری از هر کدام
خلال بادام و خلال پسته برای تزئینبه مقدار لازم
زرشک تفت داده شده برای تزئین۲ قاشق غذا خوری
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
لیمو ترش تازه برش زده شده برای تزئین۱ عدد

طرز تهیه ته چین بوقلمون

مرحله ۱: خرد کردن گوشت بوقلمون و اصافه کردن نمک به آن

برای طرز تهیه ته چین بوقلمون ابتدا سینه بوقلمون را تمیز بشورید، خشک کنید، به شکل مکعبی در اندازه‌های مناسب برش بزنید و داخل یک ظرف بریزید، می‌توانید از سینه مرغ استفاده کنید، بعد مقداری نمک روی برش‌های گوشت بریزید و با آن مخلوط کنید تا در همه قسمت‌ها خوب پخش شود.

مرحله ۲: اضافه کردن ادویه‌‌ها به گوشت بوقلمون و مخلوط کردن با آن

سپس ادویه‌ها را که شامل پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا، فلفل سیاه و پودر زنجبیل است به مقدار دلخواه با توجه به ذائقه خودتان روی برش‌های بوقلمون بریزید، با آن‌ها خوب ورز دهید و مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و به خورد آن‌ها برود.

مرحله ۳: اضافه کردن روغن به برش‌های گوشت بوقلمون

سپس مقداری روغن به برش‌های بوقلمون اضافه کنید و با آن‌ها مخلوط کنید بهتر است که از روغن حیوانی استفاده کنید اما در صورتی که روغن حیوانی در دسترس نبود می‌توانید روغن مایع روی برش‌های بوقلمون بریزید و خوب با گوشت‌ها مخلوط کنید.

مرحله ۴: قرار دادن گوشت بوقلمون در یخچال و مزه دار شدن آن

بعد از آن که همه مواد خوب با هم مخلوط شدند روی ظرف را بپوشانید، ظرف را در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت حداقل یک ساعت در یخچال بماند و خوب استراحت کند، در این صورت برش‌های بوقلمون کاملاً طعم‌دار و بافت آن‌ها لطیف‌تر می‌شود.

مرحله ۵: خیس کردن برنج با آب و نمک

در این فاصله برنج را سه بار تمیز بشورید، بعد مقداری آب روی آن بگیرید، کمی هم نمک به آن اضافه کنید، اجازه دهید تا برنج به مدت یک ساعت در آب خوب خیس بخورد و برای پخت آماده شود سعی کنید که از برنج با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.

مرحله ۶: خرد کردن و تفت دادن پیازها

سپس پیاز را پوست بگیرید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند، بافت پیازها بعد از تفت دادن کاملا نرم می‌شود.

مرحله ۷: تفت دادن برش‌های بوقلمون در تابه

بعد از آن برش‌های بوقلمون را که خوب طعم‌دار شده‌اند از یخچال بیرون بیاورید، در تابه همراه با پیاز داغ‌ها تفت دهید تا همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه سرخ و طلایی رنگ شوند، بعد از اضافه کردن برش‌های بوقلمون تقریباً به مدت ۱۰ دقیقه آن‌ها را تفت دهید.

مرحله ۸: دم کردن زعفران

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، بعد مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید روی آن را بپوشانید و بگذارید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود، رنگ زعفران باید کاملا باز شود و عطر آن پخش شود.

مرحله ۹: هم زدن تخم مرغ در یک ظرف

مقدار زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد در نهایت طعم و عطر غذا بهتر و خوش رنگ‌تر می‌شود، بعد از آن تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید رگه‌های سفید داخل آن را جدا کنید سپس با یک چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود.

مرحله ۱۰: مخلوط کردن تخم مرغ زده شده با زعفران

وقتی که بافت تخم مرغ کاملاً یکدست شد مقداری زعفران به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند در این قسمت می‌توانید از پودر زعفران استفاده کنید یا این که از زعفران دم کرده برای مخلوط کردن با تخم مرغ استفاده کنید و به آن اضافه کنید.

مرحله ۱۱: اضافه کردن پودر هل به مخلوط تخم مرغ و زعفران

بعد از این که عطر، طعم و رنگ زعفران در تخم مرغ‌ها پخش شد و به خورد آن‌ها رفت، مقداری هل را که از قبل آسیاب کرده‌اید و کاملاً پودر شده است به تخم مرغ و زعفران اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و عطر هل در مواد پخش شود.

مرحله ۱۲: اضافه کردن گلاب به مخلوط

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری گلاب به مواد اضافه کنید، با آن‌ها مخلوط کنید مقدار گلاب کاملاً سلیقه‌ای است و می‌توانید مقدار آن را کمتر یا بیشتر بریزید اما دقت کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید چون در این صورت عطر آن غالب می‌شود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن ماست و روغن به مخلوط مواد

بعد از آن مقداری ماست پرچرب و شیرین را به مواد اضافه کنید، با آن‌ها مخلوط کنید تا بافت یک دستی تشکیل شود، باید عطر و طعم همه مواد خوب با هم مخلوط شود سپس مقداری روغن به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید و ترکیب کنید تا روغن به خورد مواد برود.

مرحله ۱۴: استفاده از روغن محلی یا کره به جای روغن مایع

مقدار روغن بستگی به سلیقه خودتان دارد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد در نهایت غذا چرب‌تر می‌شود، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید، به جای استفاده از روغن مایع می‌توانید از روغن محلی یا کره ذوب شده استفاده کنید تا طعم غذا بهتر و با کیفیت‌تر شود،

مرحله ۱۵: اضافه کردن نمک به مواد و خیساندن زرشک

بعد از آن مقداری نمک به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند، وقتی همه مواد خوب با هم مخلوط شدند، سپس ظرف مایه ته چین را کنار بگذارید، بعد مقداری زرشک را داخل یک ظرف بریزید به آن آب اضافه کنید و کنار بگذارید.

مرحله ۱۶: ذوب کردن کره در تابه

سپس اجازه دهید تا زرشک‌ها خوب خیس بخورند و بافت آن‌ها نرم شود، مقدار زرشک بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و می‌توانید آن را کم و زیاد کنید بعد در یک تابه مقداری کره بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب و داغ شود.

مرحله ۱۷: اصافه کردن شکر به زرشک‌ها در حال تفت دادن

سپس زرشک‌ها را که خوب خیس خورده‌ و آماده شده‌اند در تابه بریزید، با کره تفت دهید تا کره کاملاً به خورد زرشک‌ها برود در هنگام تفت دادن زرشک‌ها مدام آن‌ها را هم بزنید، مقداری هم شکر در تابه بریزید و با زرشک‌ها تفت دهید تا شکر ذوب شود.

مرحله ۱۸: اضافه کردن خلال پسته و خلال بادام و تفت دادن آن‌ها

وقتی که شکر ذوب و تفت داده شود بعد از آن مقداری خلال پسته و خلال بادام را به مقدار دلخواه خودتان به مواد داخل تابه اضافه کنید، آن‌ها را تفت دهید تا بوی خامی مغزیجات گرفته شود و با زرشک‌ها خوب مخلوط شوند، مغزیجات باید کاملا تفت داده شوند.

مرحله ۱۹: اضافه کردن زعفران به زرشک‌ها

سپس مقداری زعفران دم کرده غلیظ را به مواد اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد زرشک‌ها و مغزیجات برود، باید زعفران با بقیه مواد خوب با هم مخلوط شوند بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۲۰: جوشاندن برنج در آب

بعد از آن در یک قابلمه مقداری آب بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس برنج‌های خیس خورده را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا با آب به مدت ۱۲ دقیقه بجوشند و قد بکشند، کف روی آب را با قاشق جدا کنید.

مرحله ۲۱: آبکش کردن برنج و مخلوط کردن با مایه ته چین

بعد از این زمان برنج‌ها را آبکش کنید و داخل یک سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و برنج‌ها کمی خنک شوند، سپس برنج‌ها را داخل یک ظرف بریزید، مخلوط مواد تخم مرغ، زعفران و ماست را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله ۲۲: ریختن برنج زعفرانی در قابلمه

وقتی که برنج‌ها زعفرانی شدند و مخلوط مواد خوب به خورد آن‌ها رفت بعد در قالب مخصوص مقداری روغن بریزید، کف و دیواره‌های قالب را کاملاً چرب کنید، سپس مقداری از برنج را داخل قالب بریزید با پشت قاشق آن را فشرده و سطح آن را صاف کنید.

مرحله ۲۳: ریختن برنج زعفرانی، گوشت‌ها و مخلوط نثار در قابلمه

سپس مواد گوشتی را روی برنج بریزید و پخش کنید تا همه قسمت‌های آن را بپوشاند، بعد مخلوط مواد نثار که ترکیب زرشک و مغزیجات هست را روی گوشت‌ها بریزید، پخش کنید، بعد از آن مابقی برنج را روی مخلوط مواد بریزید و با پشت قاشق آن‌ها را فشرده کنید.

مرحله ۲۴: اصافه کردن کره به برنج و دم انداختن آن

سپس سطح برنج را صاف کنید، مقداری روغن حیوانی یا کره روی برنج قرار دهید سپس در قابلمه را محکم ببندید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید، اجازه دهید تا برنج به مدت تقریبا یک ساعت خوب دم بکشد، طوری که عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود.

مرحله ۲۵: بیرون آوردن ته چین به شکل قالبی

بعد از این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس در قابلمه را باز کنید، ظرف سرو را به شکل وارونه روی قابلمه قرار دهید، قابلمه را برگردانید، سپس ته چین را به شکل قالبی و کامل از داخل قابلمه یا قالب بیرون بیاورید و در ظرف قرار دهید.

مرحله ۲۶: تزئین ته چین بوقلمون

سپس روی ته‌چین را با مقداری خلال پسته، خلال بادام و زرشک تفت داده شده تزئین کنید، در کنار ته چین بوقلمون چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه قرار دهید، همینطور یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در کنار ظرف بچینید. در آخر ته‌چین بوقلمون را به عنوان یک غذای شیک، خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سالاد، ترشی، زیتون پرورده، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.