شکایت الکترونیکی: پیامک کلاهبرداری علیه شما

ژانویه 31, 2024 0 نظر 26

سر تیتر: پیامک شکایت الکترونیکی علیه شما کلاه برداری است

زیر متن:
احتمالا شما هم مانند بسیاری از ما، از زمانی که تلفن همراه و پیامک به زندگی ما وارد شد، با پیامک‌های تبلیغاتی یا حتی پیامک‌های شکایت الکترونیکی روبرو شده‌اید. این روزها به دلیل رواج فناوری و ارتباطات الکترونیکی، پیامک‌های شکایت الکترونیکی نیز به شکل گسترده‌ای ارسال می‌شود.

اما باید مواظب بود که چنین پیامک‌هایی واقعاً معتبر و قابل اعتنا باشند یا خیر. اغلب اینگونه پیامک‌ها حاوی کلاهبرداری و تلاش برای اخاذی هستند. بنابراین در صورت دریافت چنین پیامکی، بهتر است اقدامات لازم را برای اطمینان از صحت یا ناصحیح بودن این پیامک انجام داد.

در واقع پیامک‌های شکایت الکترونیکی علیه شما که بدون اطلاع پیشین و یا بدون دلیل مشخصی ارسال شوند، باید با احتیاط بسیار مورد توجه قرار گیرند و به هیچ عنوان به آن‌ها پاسخ داده نشود. اگر امکان دارد، به مراجع مربوطه اطلاع دهید تا از شناسایی و پیگیری اینگونه اقدامات کلاهبرداری جلوگیری شود.

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۱

اخیرا پیامکی با مظمون “شکایت الکترونیکی علیه شما” با آدرس اینترنتی که در آن کلمه adliran آورده شده به منظور کلاه برداری برای مردم ارسال می‌شود.

پیامک ترسناک “شکایت الکترونیکی علیه شما” اخیرا به صورت انبوه در حال ارسال برای کاربران است.

پیامک شکایت الکترونیکی علیه شما

شکایت الکترونیکی علیه شما پیگیری: adliran.etpliop.com

یک پیامک ترسناک!

بله هرکسی با دیدن این پیامک دست پاچه شده و به سرعت روی لینکی که همراه با آن برایش ارسال کرده اند کلیک خواهد کرد. اما بعد از باز کردن لینک پیام ترسناک تری مشاهده می‌کند که کاربر را مجاب به دریافت اپلیکیشنی خواهد کرد که ابزار کلاه‌برداران برای سرقت اطلاعات و دسترسی به گوشی شما است. در انتهای متن آورده شده ” در صورت عدم پیگیری تا ۲۴ ساعت آینده دستور صدور حکم جلب شما به دادسرا ارجاع داده خواهد شد.” همین متن باعث ایجاد وحشت در قربانی شده و به سرعت اپلیکیشن را دانلود خواهد کرد.

پیامک شکایت الکترونیکی علیه شماپیامک شکایت الکترونیکی علیه شما

مودی گرامی شکایتی به شماره ۱۴۰۲۱۲۳۵۶۹۸۵۳۰۰ برای شما ثبت گردیده است. لطفا برای مشاهده اپلیکیشن سامانه عدالت را از لینک زیر دانلود و سپس از طریق اپلیکیشن اقدام به بررسی شکایت خود کنید. در صورت عدم پیگیری تا ۲۴ ساعت آینده دستور صدور حکم جلب شما به دادسرا ارجاع داده خواهد شد.

این روش کلاه برداری البته جدید نیست، اما اخیرا در حجمی بزرگ توسط کلاه برداران در حال ارسال پیامک برای مردم است. شیوه سارقین کاملا ساده اما بسیار خطرناک است. آنها با ارسال یک پیامک با مضمون شکایت قضایی از کاربران به همراه یک لینک با آدرس جعلی عدل ایران کاربر رو به صفحه مورد نظر خود هدایت و مجاب به دریافت اپلیکیشن خود می کنند. به محض دانلود و نصب اپلیکیشن توسط کاربر قربانی، گوشی وی هک شده و سارقین قادر به انجام انواع رفتار مجرمانه از جمله خالی کردن حساب کاربر می‌شوند.

هشدار پلیس فتا درباره اس ام های جعلی و کلاه برداری

همین موضوع باعث شده تا پلیس فتا با انتشار پیامک انبوه، کاربران را از خطرات این پیامک ها مطلع سازد. متن پیامک پلیس فتا به شرح زیر است.

شکایت علیه شما! ؛ هر پیام دریافتی از شماره های شخصی و یا پیام رسان های موبایلی با موضوع شکایت علیه شما قصد کلاهبرداری و سرقت از حساب شماست.

پیامک های قوه قضائیه با سرشماره غیرعددی ADLIRAN ارسال می شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها