تصور خودروی جدید دانگ فنگ به سدان اسپرت چینی را تغییر می‌دهد

ژانویه 23, 2024 0 نظر 29

اسپرت جدید دانگ فنگ یک خودروی سدان فوق‌العاده است که با طراحی جدید و قدرتمندی که دارد، توانسته است تصویر خودروهای چینی را به‌طور کلی تغییر دهد. این خودرو با طراحی دینامیک و خطوط جاری که به زیبایی و انرژی زیادی به آن می‌بخشند، توانسته است توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت را جلب کند.

دانگ فنگ با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و موتورهای قدرتمند، به عنوان یک برند خودروسازی چینی مطرح و محبوب شده است. این سدان اسپرت با عملکرد قوی، ایمنی بالا و اقتصادی بودن، توانسته است جایگاه مناسبی در بازار خودروهای جهانی را پیدا کند.

با توجه به توانایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این خودرو، می‌توان گفت که دانگ فنگ توانسته است ارائه‌ی یک خودروی سدان اسپرت با کیفیت و ارزشمند را به بازار عرضه کند که تصورات عمومی نسبت به خودروهای چینی را به‌طور کامل تغییر دهد.

دانگ فنگ سدان برقی اسپرتی را عرضه می‌کند که پیشرانه ۵۳۶ اسب بخاری و درب‌های لامبورگینی‌مانند دارد. در ادامه جزئیات این خودرو چینی را بخوانید.

بنا به آخرین اخبار خودرو، برند eπ به‌عنوان زیرمجموعه خودروساز چینی دانگ فنگ اخیراً پیش‌فروش سدان الکتریکی eπ ۰۰۷ را آغاز کرد. احتمالاً تا به الان محصولاتی که از این شرکت دیده‌اید به کراس اوورها و سدان‌های روزمره خلاصه شده باشند، اما این سدان تمام الکتریکی جدید با خیلی از محصولات این شرکت تفاوت دارد. طراحی اسپرت دیدنی با المان‌هایی نظیر درب‌های قیچی‌وار وجه تمایز این خودرو جدید Dongfeng هستند. در ادامه به جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات آن می‌پردازیم.

معرفی eπ ۰۰۷، سدان ۵۳۶ اسب بخاری دانگ فنگ

طراحی و ابعاد خودرو جدید دانگ فنگ

نمای جلو سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007

خودرو eπ ۰۰۷ در نمای جلو طراحی ساده با چراغ‌های باریک دو قسمتی دارد و آنچه در نمای کناری آن توجه را به خود جلب می‌کند، طراحی فست‌بک بدنه و استفاده از درب‌های بدون فریم با دستگیره‌های مخفی بیرون‌پر است. در ناحیه عقب این خودرو برقی هم چراغ‌های به هم پیوسته باریک به‌علاوه اسپویلر قابل تنظیم به‌صورت برقی به چشم می‌آیند. این اسپویلر بسته به سرعت خودرو، بالا و پایین می‌رود و می‌تواند ضریب درگ این خودرو را به ۰٫۲۰۹ برسد.

نمای کناری سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007نمای کناری سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007

المان ظاهری جالب دیگر این سدان اسپرت جدید دانگ فنگ را باید درب‌های قیچی‌وار آن دانست. این درب‌ها ما را به یاد سوپرکارهایی مثل لامبورگینی اونتادور می‌اندازد. البته این درب ویژگی استاندارد این خودرو نیست و مشتریان می‌توانند آن را در قالب آپشن سفارش بدهند؛ آپشنی که احتمالاً به مذاق خیلی از جوانان علاقه‌مند به سوپر اسپرت‌ها خوش بیاید. این خودرو همچنین روی رینگ‌های ۵ پر سوار شده است که پشت آن‌ها کالیپرهای قرمز اسپرت دیده می‌شود.

نمای عقب سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007نمای عقب سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007

دانگ فنگ eπ ۰۰۷ با ۴۸۸۰ میلی‌متر طول، ۱۸۹۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۶۰ میلی‌متر ارتفاع، در دسته سدان‌های سایز متوسط تا بزرگ قرار می‌گیرد. ضمن این‌که باید اشاره کرد فاصله بین دو محور آن به ۲۹۱۵ میلی‌متر می‌رسد.

کابین و امکانات خودرو چینی جدید eπ ۰۰۷

کابین سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007کابین سدان اسپرت جدید دانگ فنگ eπ 007

فضای داخلی این سدان الکتریکی به‌صورت دو رنگ با کمترین دکمه‌های فیزیکی طراحی شده است. در مرکز داشبورد کابین نمایشگر لمسی ۱۵٫۶ مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی وجود دارد که از چیپ اسنپدراگون ۸۱۵۵ کوالکام برای تامین توان پردازشی خود بهره می‌برد. پشت فرمان دو پره دی‌کات آن صفحه آمپر تمام دیجیتال ال‌سی‌دی ۸٫۸ اینچی در اختیار راننده قرار گرفته است.

کابین این خودرو همچنین از قابلیت ماساژ صندلی‌ها، سیستم خوشبوسازی فضای داخلی، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگی، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات، تشخیص چهره برای ورود و سیستم صوتی با ۲۰ اسپیکر برخوردار است. از جمله امکانات ایمنی و کمک‌راننده آن می‌توان به هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خودرو در لاین، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، پارک از راه دور و مموری پارک اشاره کرد. این سیستم‌ها بر اساس ۳۱ سنسور در نقاط مختلف خودرو کار می‌کنند تا رانندگی را برای راننده آسان‌تر کنند.

مشخصات فنی eπ ۰۰۷، سدان اسپرت جدید دانگ فنگ

نمای جلو خودرو برقی eπ 007نمای جلو خودرو برقی eπ 007

دانگ فنگ سدان اسپرت جدید خود را در نسخه‌های تمام برقی (EV) و هیبرید (به‌طور دقیق‌تر EREV) با سیستم‌های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل روانه بازار می‌کند.

نسخه تمام برقی پایه این خودرو، یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور در محور عقب دارد و با استفاده از یک باتری ۵۶٫۸۶ کیلووات ساعتی می‌تواند مسافت ۵۳۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. شتاب‌گیری آن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم ۶٫۸ ثانیه زمان می‌برد.

نسخه میان‌رده با یک موتور الکتریکی در محور عقب ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۷۰٫۲۶ کیلووات ساعتی می‌گیرد. شعاع حرکتی این نسخه به ۶۲۰ کیلومتر می‌رسد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۵٫۸ ثانیه ارزیابی شده است.

نمای عقب خودرو برقی eπ 007نمای عقب خودرو برقی eπ 007

بالارده‌ترین نسخه برقی eπ ۰۰۷ به یک موتور در هر کدام از محورها مجهز است و با اتکا به آن‌ها می‌تواند مجموعاً ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این پیشرانه، راننده فقط به ۳٫۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. باتری ۷۰٫۲۶ کیلووات ساعتی این خودرو هم طی کردن مسافت ۵۴۰ کیلومتر با یک بار شارژ را ممکن می‌کند.

نسخه هیبرید یا EREV یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری را به کار می‌گیرد. هرچند خروجی موتور بنزینی مشخص نیست، اشاره شده است که موتور الکتریکی قابلیت تولید قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را دارد. باتریِ تامین‌کننده انرژی این نسخه هم یک نمونه ۲۸٫۳۹ کیلووات ساعتی است که شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری را در حالت تمام برقی به دنبال می‌آورد. با این حال، با اضافه شدن موتور بنزینی به معادله، شعاع حرکتی خودرو به ۱۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

البته در حالی که نسخه EREV خودرو جدید دانگ فنگ با یک بار شارژ می‌تواند مسافت بیشتر از هزار کیلومتر را طی کند، از لحاظ عملکرد در بالاترین سطح قرار ندارد. همان‌طور که مشاهده کردید، خروجی موتور الکتریکی این نسخه کمتر از ۲۲۰ اسب بخار است و بر اساس اطلاعات منتشر شده، شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با آن دست کم ۷٫۲ ثانیه طول می‌کشد.

قیمت و زمان عرضه خودرو الکتریکی جدید Dongfeng

نمای جلو خودرو برقی eπ 007نمای جلو خودرو برقی eπ 007

پیش‌فروش سدان برقی اسپرت جدید دانگ فنگ با قیمت ۱۵۹ هزار یوان برابر با ۲۲ هزار و ۱۰۰ دلار آمریکا آغاز شده است. انتظار می‌رود این خودرو در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی (تا فروردین پیش رو) عرضه شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها