صادره مجوز واردات خودروهای سواری برقی نو و کارکرده انجام شد!

ژانویه 23, 2024 0 نظر 24

مجلس، پس از بررسی دقیق و با توجه به مزایای واردات خودروهای سواری برقی، تصمیم به صادر کردن مجوز واردات این نوع خودروها گرفت. این تصمیم به منظور حمایت از صنعت خودروسازی و همچنین کاهش آلودگی هوا و محیط زیست اتخاذ شده است.

خودروهای برقی با استفاده از انرژی تمیز تر و کمترین میزان آلاینده به محیط زیست، از یک سو، به کاهش آلودگی هوا کمک می کنند و از سوی دیگر، صنعت خودروسازی را به رقابت جهانی وارد می کنند.

از این رو، مجلس با صدور مجوز واردات خودروهای سواری برقی نو و کارکرده، زمینه ساز تحول و نوآوری در بازار خودروسازی کشور شده است. این تصمیم از جانب مجلس نشان دهنده توجه و اهمیت ویژه ای است که به مسائل محیط زیست و صنعت خودروسازی ایران داده می شود. از این پس، می توان انتظار داشت که با ورود خودروهای برقی به بازار، فضای رقابتی برای تولیدکنندگان داخلی نیز گسترده تر شود و این باعث رقابت سالم و ارتقاء کیفیت محصولات خواهد شد.

۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵

مجوز واردات خودروهای سواری برقی نو و کارکرده توسط مجلس صادر شد. طبق این مصوبه، واردات انواع خودروهای سواری الکتریکی صفر کیلومتر و دست دوم در سال ۱۴۰۳ مجاز خواهد بود.

صبح روز سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را مورد بررسی قرار دادند و طی آن بخش درآمدی بند الحاقی ۱ تبصره ۹ لایحه بودجه را تصویب کردند که طبق آن مجوز واردات خودروهای سورای برقی نو و کارکرده در سال ۱۴۰۳ نیز صادر شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز جزئیات واردات خودروهای سورای الکتریکی و دست دوم را بررسی خواهیم کرد.

جزئیات واردات خودروهای سواری برقی نو و کارکرده

طبق این مصوبه نمایندگان مجلس، واردات انواع خودروهای سواری نو و کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال برقی و هیبرید به داخل کشور در راستای اجرای ماده (۹) قانون هوای پاک و با هدف کاهش آلایندگی شهرها طی سال ۱۴۰۳ مجاز خواهد بود. همچنین حقوق ورودی خودروی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها در سال ۱۴۰۳ معادل ۰٫۵ درصد و برای سایر متقاضان ۴ درصد و همچنین حقوق ورودی خودروهای تمام برقی-بنزینی (هیبریدی) نیز ۱۵ درصد تعیین شده است.

ضمن اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به ازای سرمایه‌گذاری در گسترش حمل و نقل عمومی برقی، توسعه زیرساخت‌های آن، انتقال فناوری و افزایش داخلی‌سازی خودروهای برقی-بنزینی (هیبریدی) اجازه دارد در پرداخت حقوق ورودی واردات این خودروها و قطعات منفصله آنها تخفیف در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها