معرفی ۷ ویژگی جذاب One UI 6.1 در گوشی گلکسی اس ۲۴

ژانویه 27, 2024 0 نظر 33

۷ قابلیت جدید One UI 6.1 در سری گلکسی اس ۲۴

سامسونگ به تازگی اعلام کرده است که نسخه‌ی جدید One UI 6.1 را به سری گلکسی اس ۲۴ خود اضافه کرده است. این به‌روزرسانی شامل هفت قابلیت جدید است که تجربه‌ی کاربری کاربران را بهبود می‌بخشد.

یکی از این قابلیت‌ها، بهبود در عملکرد دوربین است. این به‌روزرسانی، توانایی ضبط ویدیو‌های با رزولوشن بالا و تصاویری با کیفیت عالی را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین، بهبود‌هایی در حوزه‌ی امنیت نیز وجود دارد که کاربران را از پناهگاه یکنواختی و امنیتی بیشتری برخوردار می‌سازد.

قابلیت دیگری که در One UI 6.1 بهبود یافته است، قابلیت اتصال به شبکه‌های Wi-Fi با سرعت بالا است. این به‌روزرسانی باعث افزایش سرعت و پایداری اتصال به اینترنت در گوشی گلکسی اس ۲۴ می‌شود.

به طور کلی، اضافه شدن این هفت قابلیت جدید در One UI 6.1، تجربه‌ی کاربری این گوشی را بهبود بخشیده و کاربران را به خود جذب می‌کند. این به‌روزرسانی این امکان را به کاربران می‌دهد تا از آخرین فناوری‌ها و امکانات روز دنیای تلفن‌همراه بهره‌مند شوند.

۰۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷

رابط کاربری One UI 6.1 قابلیت‌های جذابی را به سری گلکسی اس ۲۴ – Galaxy S24 سامسونگ خواهد آورد. در اینجا با تعدادی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید این رابط کاربری آشنا خواهیم شد.

اگر پیگیر اخبار گوشی‌های سامسونگ باشید در جریان هستید که سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی S24 نخستین محصولاتی خواهند بود که مجهز به آپدیت One UI 6.1 روانه بازار خواهند شد. علاوه بر این، دستگاه‌های قدیمی‌تر سامسونگ، سری گلکسی اس ۲۱، اس ۲۲ و اس ۲۳ در کنار گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ و گلکسی اس ۲۳ اف ای از جمله گوشی‌هایی خواهند بود که در صف دریافت این بروزرسانی نرم افزاری قرار داشته و در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ آن را دریافت خواهند کرد.

این بروزرسانی جدید قرار است پیشرفت‌های قابل توجهی را در سری Galaxy S24 و دیگر محصولات سامسونگ ایجاد کند. در صورتی که مایلید از این پیشرفت‌ها آگاه شوید در ادامه این متن با گجت نیوز همراه باشید؛ چرا که قصد داریم تعدادی از قابلیت‌های جدید One UI 6.1 در سری گوشی های گلکسی اس ۲۴ را به شما معرفی کنیم.

قابلیت های جدید رابط کاربری One UI 6.1 برای سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

One UI 6.1 گلکسی اس 24

طبیعتا بخش مهمی از قابلیت‌های رابط کاربری وان یو آی ۶٫۱ مربوط به هوش مصنوعی خواهد بود که محور اصلی تبلیغات سری گلکسی اس ۲۴ هم بوده است. با این وجود در کنار تعبیه AI، این رابط کاربری پیشرفت‌های دیگری را نیز در گوشی‌های سامسونگ رقم خواهد زد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ابزارک‌های صفحه لاک اسکرین

One UI 6.1 گلکسی اس 24One UI 6.1 گلکسی اس 24

از مدتی قبل شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشت ویجت‌های صفحه لاک اسکرین گوشی‌های اندرویدی توسط گوگل به گوش می‌رسد. با این وجود سامسونگ منتظر این شایعات باقی نمانده و امکان استفاده از آن‌ها در رابط کاربری One UI 6.1 را فراهم کرده است. البته در حال حاضر تنها ویجت‌های تقویم، آب و هوا، Samsung Health و ساعت روی صفحه لاک اسکرین قابل استفاده هستند؛ اما می‌توان انتظار داشت در آینده ابزارک‌های بیشتری به لیست ویجت‌های قابل استفاده در لاک اسکرین گوشی‌های سامسونگ افزوده شوند.

اشتراک گذاری سریع داده‌ها با سایرین به کمک Quick Share

رابط کاربری وان یو آی سرانجام فرصت تعامل سرویس‌های Quick Share سامسونگ و Nearby Share گوگل را فراهم نمود! به این ترتیب اکنون با استفاده از سرویس Quick Share در One UI 6.1 می‌توانید اطلاعات خود را نه فقط برای صاحبان گوشی‌های سامسونگ، بلکه برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی ارسال کنید.

در گجت نیوز بخوانید:

گوگل از قابلیت Quick Share برای انتقال فایل آسان بین گوشی‌های اندرویدی رونمایی کرد + تصاویر

تنظیمات محافظت از باتری دستگاه

دیگر قابلیت جذاب رابط کاربری One UI 6.1 در پرچمداران سری گلکسی اس ۲۴ تنظیمات باتری کاربردی آن است. در قسمت باتری از بخش تنظیمات این گوشی شاهد تعبیه تنظیمات جدیدی هستیم که از آسیب دیدن باتری گوشی در اثر وصل کردن گوشی به شارژ برای مدت طولانی جلوگیری می‌کند. این قابلیت جدید، سه سطح کنترلی و محافظتی مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سری Galaxy S24سری Galaxy S24

سطح پایه (Basic) شارژ شدن باتری را به محض رسیدن سطح شارژ به ۱۰۰ درصد قطع کرده و با کاهش میزان شارژ باتری به ۹۵ درصد فرآیند شارژ را از سر می‌گیرد. همچنین شارژ تطبیقی (Adaptive) با رسیدن باتری به ۸۰ درصد فرآیند شارژ را متوقف کرده و سپس سرعت را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که پیش از به صدا درآمدن نخستین آلارم دستگاه، شارژ به پایان رسیده باشد! علاوه بر این، کنترل حداکثری (Maximum) نیز حداکثر میزان شارژ باتری گوشی شما را در ۸۰ درصد نگه می‌دارد!

با طولانی‌تر شدن زمان پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از سوی این کمپانی اهمیت سالم نگه داشتن باتری سری گلکسی اس ۲۴ بیش از پیش زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت. با استفاده از این تنظیمات جدید می‌توان عمر باتری را به طور قابل توجهی افزایش داد و مانع از استهلاک زودرس آن شد.

ابزارک اپلیکیشن Custom Expert RAW برای عکاسی و فیلمبرداری

افزونه لاک اسکرین سامسونگافزونه لاک اسکرین سامسونگ

اپلیکیشن دوربین Custom Expert RAW نسخه‌ای بهبودیافته از اپلیکیشن پایه تصویربرداری گوشی های سامسونگ به شمار می‌رود، سطح کنترل بالاتری را به کاربران داده و تصاویر باکیفیت‌تر و با فشردگی کمتری را ثبت کرده و گزینه‌ای ایده‌آل برای عکسبرداری به شمار می‌رود. محبوبیت این اپلیکیشن باعث شد که سامسونگ ابزارک مربوط به این برنامه را در رابط کاربری One UI 6.1 در سری گلکسی اس ۲۴ تعبیه کند؛ به‌طوریکه کاربران با انتخاب این ویجت بتوانند اپلیکیشن دوربین را با تنظیمات شخصی خود اجرا کنند.

در این ویجت می‌توان تعیین کرد که به‌طور پیش‌فرض دوربین اصلی دستگاه به کار گرفته شود یا دوربین سلفی! علاوه بر این می‌توان به کمک این ابزارک، به‌سادگی مدهای تصویربرداری از کهکشان (Astrophoto)، اکسپوژر چندگانه (Multi Exposure) را نیز فعال کرده و وارد آن‌ها شد. کاربران همچنین می‌توانند یک پس‌زمینه سفارشی نیز برای این اپلیکیشن تعیین کنند تا شخصی‌ترین تجربه ممکن را از آن دریافت نمایند.

ویرایش تصاویر به کمک هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ویرایش تصاویرهوش مصنوعی ویرایش تصاویر

در کنار تمامی قابلیت‌های جذابی که رابط کاربری وان یو آی ۶٫۱ به گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ خواهد آورد، قابلیت‌های هوش مصنوعی جذاب‌ترین و موردانتظارترین موارد هستند. پیش از معرفی قابلیت‌های AI باید به این نکته اشاره کرد که قابلیت‌های فوق علاوه بر سری Galaxy S23، روی دستگاه‌های زیر هم قابل استفاده خواهند بود:

به این ترتیب گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ، حتی پرچمدارانی مانند گلکسی اس ۲۲ نیز قادر به استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 نخواهند بود.

ویرایش تصاویر به کمک AI یکی از کاربردی‌ترین استفاده‌ها از این فناوری به شمار می‌رود. از طریق این قابلیت می‌توان به کمک هوش مصنوعی سوژه‌های مختلف تصاویر را انتخاب کرده و مکانشان را تغییر داد. علاوه بر این، پاک کردن سوژه‌ها یا حتی بسط دادن تصاویر موجود در گالری از جمله کارهای جذابی است که می‌توان به کمک هوش مصنوعی در سری Galaxy S24 انجام داد. هوش مصنوعی مولد نقش پررنگی در دستیابی به این قابلیت‌های شگفت‌انگیز ایفا می‌کند.

اگر پیش‌تر از پاک‌کن جادویی (Magic Eraser) یا قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی پیکسل ۸ گوگل استفاده کرده باشید، احتمالا دید خوبی نسبت به قابلیت‌های ویرایش تصویر رابط کاربری One UI 6.1 در سری گلکسی اس ۲۴ دارید!

پس‌زمینه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی

قابلیت تولید تصاویر پس‌زمینه به کمک هوش مصنوعی یکی از ویژگی‌هایی‌ست که پیش تر در گوشی‌های پیکسل گوگل حضور داشته و اکنون به پرچمداران سامسونگ آمده است. شما می‌توانید کلیت پس‌زمینه مد نظر خود را از میان مجموعه گسترده‌ای از تم‌ها و موضوعات انتخاب کنید و سپس به کمک هوش مصنوعی مولد، ایده‌ای که در ذهنتان است را به‌صورت دیجیتالی تولید کنید!

یکی از معدود تفاوت‌های میان قابلیت تولید پس‌زمینه در گوشی‌های سامسونگ و گوگل استفاده از یک نوشته یا واترمارک کوچک در پایین تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی سامسونگ است. دلیل این مساله می‌تواند جلوگیری از شرکت دادن این تصویر غیرواقعی در مسابقات نقاشی باشد!

ترجمه زنده مکالمات در تماس‌ها از طریق هوش مصنوعی

One UI 6.1 گلکسی اس 24One UI 6.1 گلکسی اس 24

دیگر قابلیت فوق‌العاده رابط کاربری One UI 6.1 برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ نیز قابلیت ترجمه آنی مکالمات است. به این ترتیب می‌توانید با هر فرد دیگری که به زبان شما صحبت نمی‌کند مکالمه کنید و صدای او را به زبان مادری خود بشنوید! این کار از طریق هوش مصنوعی مولد تعبیه شده در گوشی‌های جدید سامسونگ امکان‌پذیر خواهد بود.

علاوه بر ترجمه سخنان مخاطب، هوش مصنوعی Galaxy AI همچنین گفته‌های شما را نیز به زبان طرف مقابلتان ترجمه کرده و به گوش او می‌رساند. برای استفاده از این قابلیت تنها لازم است یکی از دو طرف مکالمه از گوشی سامسونگ استفاده کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها