مقایسه و نقد واقعی بین اندروید باکس نماوا و فیلیمو!

ژانویه 27, 2024 0 نظر 31

اندروید باکس نماوا و فیلیمو دو گزینه محبوب در دنیای تکنولوژی هستند که به کاربران این امکان را می دهند تا به راحتی به محتواهای مختلف اینترنتی دسترسی پیدا کنند. اما بیایید یک نگاهی به این دو گزینه بیندازیم و آنها را به یکدیگر مقایسه کنیم.

نماوا یک اندروید باکس است که به کاربران این امکان را می دهد تا به محتواهای زنده و از پیش ضبط شده از تلویزیون محلی، بازی ها، برنامه های آنلاین و برنامه های موسیقی دسترسی پیدا کنند. این دستگاه دارای رابط کاربری کاربرپسند و عملکرد پرقدرت است که تجربه تماشای محتواهای مختلف را به یک سطح جدید می برد.

از طرف دیگر، فیلیمو یک سرویس پخش ویدیویی آنلاین است که کاربران می توانند به محتواهای مختلفی مانند فیلم، سریال، انیمیشن و مستند دسترسی پیدا کنند. این سرویس دارای کتابخانه گسترده ای از محتواهای مختلف است و امکان دانلود آفلاین محتواها را نیز فراهم می کند.

در مقایسه این دو، باید توجه داشت که نماوا بیشتر برای محتوای محلی و تلویزیون استفاده می شود در حالی که فیلیمو بیشتر بر روی محتوای آنلاین تمرکز دارد. در نهایت، انتخاب بین این دو وابسته به نیازها و سلیقه شخصی شماست.

سرویس‌های پخش ویدئویی یا VODها در دنیا، یکی از پرطرفدارترین خدماتی هستند که روزانه میلیون‌ها نفر را پای گوشی‌های تلفن همراه، کامپیوترها و تلویزیون‌های هوشمند می‌نشانند. در ایران، تنوع VODها چندان زیاد نیست و فیلیمو و نماوا، تنها سرویس‌هایی هستند که در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند. نماوا تی وی و فیلیمو باکس، دو دستگاه اندروید باکس هستند که این دو VOD به‌صورت اختصاصی تولید کرده‌اند و هر یک دارای امکانات خاصی هستند. اگر می‌خواهید بدانید که اندروید باکس نماوا بهتره یا فیلیمو؟ ادامه این مقاله را دنبال کنید.

اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد؟

اندروید باکس دستگاهی است که سیستم‌عامل اندروید روی آن نصب شده است و با اتصال به تلویزیون‌های معمولی و فاقد سیستم‌عامل، می‌تواند امکانات زیادی مانند گشت‌وگذار در اینترنت، تماشای فیلم و سریال آنلاین، کار کردن با برنامه‌های اندروید و حتی اجرای بازی‌های اندرویدی (صرفاً برخی بازی‌های اندرویدی با امکان پشتیبانی از دسته بازی یا کنترلر) را در اختیار کاربران قرار دهد. حال، ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که آیا با اندروید باکس می توان بازی کرد؟ بله، شما می‌توانید بازی‌هایی که برای اندروید توسعه داده شده‌اند را بازی کنید.

خرید بهترین اندروید باکس بازار نسبت به تعویض تلویزیونهای معمولی با تلویزیونهای هوشمند و دارای سیستمعامل اندروید، هم از لحاظ اقتصادی بهصرفهتر است و هم اینکه میتوانید با پرداخت هزینه کمتر، به سختافزار قویتری برای اجرای برنامههای اندرویدی روی تلویزیون دست پیدا کنید.

برندها و شرکت‌های زیادی در دنیا، انواع اندروید باکس را تولید می‌کنند که به‌تناسب کاربرد این دستگاه، امکانات و سخت‌افزار مختلفی را برای آن در نظر می‌گیرند. دو سایت فیلیمو و نماوا، از جمله تولیدکنندگان ایرانی اندروید باکس هستند که در ادامه به معرفی هر یک از آنها می‌پردازیم.

معرفی اندروید باکس فیلیمو (فیلیمو باکس)

فیلیمو دو مدل اندروید باکس مختلف را برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم و سریال این VOD داخلی طراحی و تولید کرده است که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم.

معرفی اندروید باکس فیلیمو (فیلیمو باکس)

فیلیمو استیک یا FS-101

این مدل اندروید باکس فیلیمو قابلیت نمایش با وضوح ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. این دستگاه از پردازنده چهار هسته‌ای و ۶۴ بیتی مدل AMLogic S905Y2 با فرکانس ۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند و مجهز به یک گیگابایت رم DDR4 و ۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع EMMC است. اندروید باکس فیلیمو استیک از سیستم‌عامل Android TV 9 استفاده می‌کند و امکان دسترسی به Google Assistance و فروشگاه گوگل‌پلی نیز در این دستگاه وجود دارد. این اندروید باکس فیلیمو دارای یک درگاه USB، یک درگاه MINI USB و یک ورودی IR است.

فیلیمو باکس یا FB-102

این اندروید باکس انحصاری سایت فیلیمو، ساختار پیچیده‌تری نسبت به فیلیمو استیک دارد و می‌تواند تصاویر را با وضوح ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نمایش دهد. این دستگاه مجهز به پردازنده ۶۴ بیتی و چهار هسته‌ای مدل S905X3 AML از برند Amlogic با هسته‌ی ARM Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی ARM Dvalin MP2 به همراه ۲ گیگابایت رم DDR4 و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی EMMC است.

این اندروید باکس فیلیمو دارای دو درگاه USB (یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB3.0) به همراه یک درگاه HDMI 2.1، یک خروجی AV، یک خروجی کابل اترنت و یک ورودی کارت حافظه Micro-SD است. فیلیمو باکس دارای وای‌فای دو بانده (فرکانس ۲٫۴ GHz و ۵ GHz) با سرعت انتقال داده بالا است. این اندروید تی وی باکس از Android TV 9 پشتیبانی می‌کند و امکان دانلود برنامه‌های مختلف از طریق فروشگاه گوگل‌پلی نیز بر روی آن وجود دارد.

معرفی اندروید باکس نماوا (نماوا تی‌وی)

نماوا تی وی، اندروید باکس اختصاصی سایت نماوا است که امکان تماشای فیلم و سریال‌های مختلف را با وضوح ۴K (Ultra-HD) و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فراهم می‌کند. اندروید باکس نماوا مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای ARM، دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است.

معرفی اندروید باکس نماوا (نماوا تی‌وی)معرفی اندروید باکس نماوا (نماوا تی‌وی)

نماوا تی وی دارای دو درگاه USB (یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB3.0) به همراه درگاه HDMI، یک خروجی اترنت و وای فای بانده (فرکانس ۲٫۴ GHz و ۵ GHz) با سرعت انتقال داده بالا است. این دستگاه از Android TV 9 پشتیبانی می‌کند و برنامه‌های مختلفی از جمله نسخه اختصاصی نماوا، گوگل‌پلی و برنامه‌های کاربردی دیگر ویژه تلویزیون بر روی آن نصب شده است.

تفاوت اندروید باکس فیلیمو و نماوا چیست؟

برای بسیاری از افرادی که تمایل به خرید اندروید باکس از یکی از این دو VOD ایرانی دارند؛ این سؤال پیش می‌آید که فرق اندروید باکس فیلیمو و نماوا چیست؟ فیلیمو باکس و نماوا تی وی، تقریباً از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند.

پردازنده هر دو دستگاه از نوع چهار هسته‌ای است؛ هر دو مجهز به ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند و تصاویر را با وضوح ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نمایش می‌دهند. علاوه بر این، تعداد درگاه‌هایی که در هر دو دستگاه وجود دارد؛ مشابه یکدیگر است. از طرفی، محتوای اختصاصی این دو VOD نیز چندان تفاوتی با هم ندارند؛ پس با این حساب، چه تفاوتی بین این دو دستگاه وجود دارد؟

در واقع، تنها تفاوت قابلتوجه میان این دو دستگاه بهغیراز طراحی و ظاهر هر یک از آنها، قیمت این دو دستگاه است. قیمت فیلیمو باکس و نماوا تی وی اختلاف قابلتوجهی با یکدیگر دارند و نماوا تی وی ارزانتر است که همین عامل، میتواند دلیل بسیار محکمی برای خریدارانی باشد که به دنبال ارزانترین راه برای تبدیل تلویزیون معمولی خود به یک تلویزیون اندرویدی هستند.

اندروید باکس نماوا بهتر است یا فیلیمو؟

همان‌طور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم، فیلیمو باکس و نماوا تی وی از لحاظ‌داشتن امکانات و محتوایی که سرویس‌های نماوا و فیلیمو به‌صورت اختصاصی برای کاربران خودشان ارائه می‌دهند؛ تفاوت چندان خاصی ندارند و نمی‌توانیم بگوییم که اندروید باکس تولید شده توسط کدام یک از این دو VOD ایرانی بهتر است؟ در واقع، انتخاب بین خرید فیلیمو باکس یا نماوا تی وی، تا حد زیادی به بودجه شما و البته سلیقهتان برای تماشای فیلم و سریالهای هر یک از این دو سرویس بستگی دارد و بهتر است با درنظرگرفتن این دو عامل، اقدام به خرید اندروید باکس دلخواه خود کنید.

نکات مهمی که باید پیش از خرید اندروید باکس فیلیمو و نماوا در نظر داشته باشید

اگر قصد خرید بهترین اندروید باکس ایرانی از فیلیمو یا نماوا را دارید؛ بهتر است پس از خرید این دستگاه از هر یک از این دو VOD، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • محتوای فیلم و سریال نمایش‌داده‌شده توسط سرویس فیلیمو و نماوا، به‌صورت بازبینی شده منتشر می‌شود و امکان تماشای نسخه اورجینال فیلم و سریال‌های خارجی بر روی اندروید باکس‌های تولید شده توسط این دو VOD ایرانی وجود ندارد.
  • هر سه دستگاه فیلیمو استیک، فیلیمو باکس و نماوا تی وی دارای سیستم‌عامل Android TV 9 هستند که احتمالاً امکان به‌روزرسانی به نسخه‌های بالاتر اندروید را ندارد. این موضوع، می‌تواند شما را با محدودیت برای نصب برنامه‌هایی که با نسخه‌های جدیدتر اندروید هماهنگ هستند؛ روبرو کند.
  • امکان نصب بازی‌های اندرویدی بر روی فیلیمو باکس و نماوا تی وی وجود دارد؛ اما سخت‌افزار این دو دستگاه، احتمالاً توانایی اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی را ندارند.
  • تمامی اندروید باکس‌ها از جمله فیلیمو باکس و نماوا تی وی، صرفاً می‌توانند بازی‌های اندرویدی را که از دسته بازی (کنترلر) یا جوی استیک (Joystick) پشتیبانی می‌کنند؛ اجرا کنند و شما نمی‌توانید هر بازی موردعلاقه خودتان را بر روی این دستگاه‌ها اجرا کنید.
  • فیلیمو باکس و نماوا تی وی، هر دو مجهز به برنامه‌ای برای نمایش فیلم و سریال‌های اختصاصی این دو سرویس پخش هستند و ازاین‌رو، بخشی از حافظه داخلی دستگاه به طور اجباری برای نصب و اجرای این برنامه‌ها اختصاص داده می‌شود. (این محدودیت در سایر مدل‌های اندروید باکس موجود در بازار وجود ندارد.)
  • اندروید باکس برخلاف سایر دستگاه‌های الکترونیکی دارای قطعاتی مانند رم، پردازنده و هارد، امکان ارتقا قطعات و تعویض آنها با قطعات قوی‌تر را ندارد و فیلیمو باکس و نماوا تی وی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ازاین‌رو، اگر به دنبال خرید دستگاهی با سخت‌افزار قوی‌تر برای اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی هستید؛ فیلیمو باکس و نماوا تی وی برای شما مناسب نیستند.

جمع‌بندی برای انتخاب بهترین اندروید باکس های بازار

فیلیمو باکس و نماوا تی وی، دو مدل دستگاه اندروید باکس هستند که توسط سرویس‌های فیلیمو و نماوا تولید شده‌اند. هر دو دستگاه از پردازنده چهار هسته‌ای و ۶۴ بیتی نسبتاً قوی استفاده می‌کنند؛ هر دو دستگاه تصاویر را با وضوح ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نمایش می‌دهند و مجهز به ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند.

جمع‌بندی برای انتخاب بهترین اندروید باکس های بازارجمع‌بندی برای انتخاب بهترین اندروید باکس های بازار

از طرفی، هر دو دستگاه نیز دارای تعداد درگاه‌های متنوع و مشابه یکدیگر هستند و محتوای فیلم و سریال سرویس اختصاصی فیلیمو و نماوا نیز، چندان تفاوت خاصی با یکدیگر ندارد. در واقع، تفاوت اصلی و تعیین‌کننده در خرید فیلیمو باکس یا نماوا تی وی، تفاوت طراحی و قیمت این دو دستگاه که فیلیمو باکس ظاهر زیباتری دارد و نماوا تی ارزان‌تر است. بااین‌وجود، در نهایت این سلیقه خریداران است که تعیین می‌کند کدام دستگاه بهتر است.

همچنین، شما می‌توانید انتخاب‌های دیگری مانند اندروید باکس شیائومی و برندهای خارجی دیگر نیز داشته باشید. در کل، توصیه می‌کنیم برای تهیه این محصول، راهنمای خرید اندروید باکس را با دقت بخوانید تا موردی را از قلم نیندازید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها