نوآوری جدید: کلاهبرداری با ارز دیجیتال در ارومیه!

مارس 14, 2024 0 نظر 21

باز هم کلاهبرداری با ارز دیجیتال؛ اینبار در ارومیه

بیش از یک سال از اعلام غیرقانونی بودن معاملات ارز دیجیتال در ایران گذشته است. اما هنوز هم موارد کلاهبرداری و تقلب در حوزه ارزهای دیجیتال و رمز ارزها وجود دارد. اخیراً موردی از کلاهبرداری با ارز دیجیتال در شهر ارومیه اتفاق افتاده است. گروهی از افراد بدون هیچ گونه مجوز رسمی، از افراد عادی پول دریافت و در مقابل آن‌¬ها ارز دیجیتال می‌دهند و بعد از آن شماره حسابشان را بلاک می‌کنند و پول را به جیب خود می‌اندازند.

این حوادث نشان‌دهنده این موضوع است که هنوز هم بسیاری از افراد نادان در این زمینه فعالیت می‌کنند و به آسانی به کلاهبرداری‌ها قربانی می‌شوند. بنابراین، باید به اطلاعات و آگاهی خود در زمینه ارزهای دیجیتال اهمیت بیشتری دهیم و از معامله با افراد ناشناس و غیرقانونی پرهیز کنیم. همچنین دولت نیز باید برنامه‌ها و استراتژی‌هایی را برای مبارزه با کلاهبرداری‌ها و تقلب‌های ارز دیجیتال در نظر بگیرد تا امنیت و رضایت مردم را در این زمینه تضمین کند.

ارسال شده توسط: معین کریمی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۱یک شرکت سرمایه‌گذاری در ارومیه با وعده سودهای هنگفت، اقدام به کلاهبرداری با ارز دیجیتال کرده و مدیرعامل آن به ترکیه متواری شده است..یک شرکت در ارومیه با سوءاستفاده از اعتماد مردم و وعده پرداخت سودهای نجومی در بازار ارز دیجیتال، فارکس و واردات و صادرات، اقدام به کلاهبرداری هزار میلیاردی کرد. وکیل مدافع ۲۰۰ نفر از مالباختگان این پرونده، در تشریح جزئیات این کلاهبرداری گفت:این شرکت با وعده پرداخت سودهای بالا، اقدام به جذب سرمایه مردم کرده بودند. در ابتدا برای اعتمادسازی، سودهای چششویری به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شد، اما از یک سال پیش واریز سودها قطع و مدیرعامل شرکت متواری شده است.به‌گفته علی پور، وکیل شاکیان پرونده کلاهبرداری با ارز دیجیتال در ارومیه، سرمایه‌گذاران دارایی خود را به حساب کارمندان شرکت واریز می‌کردند و سپس این مبالغ در قالب ارز دیجیتال تتر به کیف پول مدیرعامل شرکت در کشور ترکیه منتقل می‌شد.مدیرعامل این شرکت متواری شده استمدیرعامل شرکت که اکنون در ترکیه است، مدعی شده که هیچ نقشی در این کلاهبرداری نداشته و مسئولیت آن متوجه کارمندان شرکت است. وی همچنین با توجه به قابل پیگیری نبودن تراکنش‌های تتر، پیگیری این پرونده را پیچیده کرده است.کلاهبرداری با ارز دیجیتال و فارکس در ارومیهوکیل مدافع مالباختگان این پرونده می‌گوید که سرمایه‌گذاران فریب خورده، به اعتبار مدیرعامل شرکت، سرمایه خود را به حساب کارمندان واریز کرده‌اند و مسئولیت این کلاهبرداری متوجه او خواهد بود. همچنین از یک خواننده معروف تبریزی که در اعتمادسازی برای این شرکت نقش به‌سزایی داشته، به همراه مدیرعامل شرکت، مدیر موسسه و دیگر اشخاص مرتبط نیز شکایت شده است.تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از مالباختگان در این پرونده شکایت خود را ثبت کرده‌اند و با توجه به مراجعات جدید، احتمال افزایش تعداد شاکیان تا ۵۰۰ نفر نیز وجود دارد. این پرونده در حال حاضر در مرحله تحقیقات اولیه قرار دارد و به دستور معاون دادستانی، به پلیس آگاهی ارجاع داده شده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها