چگونه استیون هاوکینگ باعث تحول در علوم الکترونیکی شد؟

ژانویه 24, 2024 0 نظر 40

چطور هاوینگ باعث جهش در الکترونیک شد؟

استیون هاوینگ، فيزيكدان برجسته و نویسنده معروف، به دلیل کارهای مهم و نوآورانه‌اش در زمینه فيزيك و الکترونیک شناخته می‌شود. او مخترع انواعی از دستگاه‌ها و تكنولوژی‌های الکترونیکی است که قطعاً نقش مهمی در توسعه و پیشرفت این صنعت و علم مهم داشته و دارد.

هاوینگ در زمینه الکترونیک موارد مختلفی ارائه کرده است که تاکنون در پیشرفت علم و فناوری به‌کار گرفته شده‌اند. او در زمینه طراحی و پیاده‌سازی دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته تحقیقات بسیاری انجام داده است که در نهایت به تولید محصولاتی با کیفیت بالا و عملکرد مناسب منجر شده است.

با ایده‌ها و اختراعات خود، هاوینگ توانسته است بهبودهای چشم‌گیری در صنایع الکترونیکی داشته باشد و از آنجا که تاثیرات مثبت این بهبودها در حوزه‌های مختلف حس می‌شود، به او لقب جهانی در زمینه توسعه الکترونیکی داده می‌شود.

معنای هاوینگ بیت کوین تغییر یافته است. هاوینگ بیت کوین به معنای زمانی است که پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین نصف می‌شود. بلاک به فضایی اشاره دارد که اطلاعات تراکنش‌های شبکه در آن ذخیره می‌شوند و به هر ماینری که قادر به استخراج این بلاک‌ها باشد، پاداشی داده می‌شود. هاوینگ هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد.

فناوری بیت کوین بر اساس فناوری بلاکچین طراحی شده است که توسط شبکه‌ای از رایانه‌ها به نام گره‌ها یا “نود” تمام تاریخچه تراکنش‌هایی که در آن اتفاق افتاده است را ذخیره می‌کنند. هر گره کامل که تاریخچه تمام تراکنش‌های شبکه را دارد، مسئولیت تایید یا رد تراکنش‌ها را در شبکه بیت کوین بر عهده دارد. برای آشنایی بیشتر با این فضای سودآور با ما در ادامه همراه باشید.

تاثیر هاوینگ بیت کوین بر تکنولوژی ساخت ماینر‌ها چیست و چرا باعث پیشرفت آن ها می‌شود؟

در سال‌های ابتدایی آغاز کار بیت کوین، استخراج بیت کوین کاره ساده‌ای بود. در آن زمان، هر شخصی با استفاده از یک یا چند کامپیوتر عادی می‌توانست توابع هش را حل بکند و پاداش خود را دریافت بکند.  با گذشت زمان، تعداد ماینرها افزایش یافت و رقابت برای کشف بلوک جدید روز به روز گسترش یافت. با افزایش تعداد ماینرها، همچنین هر چهار سال یک‌بار رویداد هاوینگ رخ می‌داد و پاداش حل هر بلوک کاهش یافت.

به همین ترتیب، در حال حاضر استخراج بیت کوین به صورت انفرادی بسیار دشوار است و تقریبا به ماینینگ انفرادی اجازه دریافت پاداش را نمی‌دهد.

این مشکل در استخراج باعث شده است که افراد به دستگاه‌های ماینر پیشرفته روی بیاورند و در واقع باعث پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی ساخت ماینرها شد. با این حال، این دستگاه‌های گران قیمت نیز به‌راحتی قادر به دریافت پاداش ماینینگ نخواهند بود. به همین دلیل، روش‌های جدیدی مانند استخرهای ماینینگ شکل گرفته‌اند. امروزه اکثر استخراج‌کنندگان با عضویت در استخرهای ماینینگ، قدرت ماینر‌های خود را تجمیع می‌کنند تا احتمال کشف بلوک جدید خود را افزایش دهند. در این استخرها، قدرت محاسباتی ماینرها ترکیب می‌شود و بعد از استخراج بلوک، پاداش ماینینگ به‌صورت متناسب تقسیم می‌شود.

به‌صورت کلی این رقابت بر سر یافتن بلوک بیت کوین جدید و با توجه به تاثیر هاوینگ بیت کوین بر تکنولوژی ماینرها طی گذشت زمان این رقابت بیشتر شده و باعث پیشرفت تکنولوژی می‌شود.

در ادامه به معرفی استخر استخراج ViaBTC و امکاناتی که به کاربران ارائه می‌دهد می‌پردازیم.

استخر استخراج viabtc

به علت تاثیر هاوینگ بیت کوین بر تکنولوژی جدید ماینرها، ماین کردن به صورت شخصی تقریبا غیرممکن می‌شود. همان‌طور که در بالا ذکر شد استخرها به وجود آمده‌اند که به وسیله آن‌ها ماین کردن بسیار آسان‌تر می‌شود‌. استخر ViaBTC یک استخر استخراج است که برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین (Bitcoin)، بیتکوین کش (Bitcoin Cash) و لایت کوین (Litecoin) مناسب است. این استخر در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و در حال حاضر به‌عنوان یکی از معروف‌ترین استخرهای استخراج به شمار می‌رود.

ViaBTC امکانات و ویژگی‌های متنوعی را برای استخراج دارد که در بخش زیر توضیح داده می‌شوند.

استخراج با به روز‌ترین ماینرها

پشتیبانی از استخر‌اج با استفاده از انواع دستگاه‌های استخراج (ماینرها) مانند Antminer و Whatsminer.

رابط کاربری قوی 

رابط کاربری کاربرپسند که امکان ثبت‌نام، مانیتورینگ استخراج و دریافت گزارش‌های اطلاعاتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

هاوینگ

مزایای استفاده از ViaBTC به عنوان استخر استخراج

به علت تاثیر هاوینگ بیت کوین بر تکنولوژی ماینرها، زیاد شدن تعداد ماینرها و سخت شدن ماین کردن ارزهای دیجیتال شرکت‌هایی مانند ViaBTC همواره تلاش می‌کنند تا از نظر امنیت و امکاناتی که ارائه می‌دهند روز به روز بهتر بشوند. به‌طور کلی برای رسیدن به سود بیشتر در حوزه رمزارزها توصیه می‌شود از خدمات این سایت معتبر، استفاده نمایید. در ادامه مزایای استفاده از استخر ViaBTC را با هم بررسی می‌کنیم.

مدیریت منظم

 این استخر به‌طور منظم و در همه زمان‌ها فعال است. این به معنای این است که کارکنان آن همیشه در حال مدیریت و پشتیبانی کاربران خود هستند. به همین دلیل، پرداخت‌ها همیشه به موقع انجام می‌شوند و خود سایت نیز از امنیت بالایی برخوردار است، به این معنی که هکرها برای هک کردن آن با موانع بسیار زیادی مواجه هستند. 

شفافیت

 هر فردی می‌تواند در هر زمان هش استخر یا NBC را بررسی کند. این برای ایجاد شفافیت است و به کاربران اجازه می‌دهد درآمد خود را در هر زمان محاسبه و کنترل کنند. این ویژگی سبب جلب اعتماد مشتریان شده و باعث می‌شود افراد هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

کارمزدهای کم

ازآنجایی که کارمزد یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه است و افراد به این موضوع اهمیت می‌دهند، لازم است اطلاعاتی در این مورد نیز ارائه شود. کارمزدها فقط راهی برای کمک به ادامه کار سیستم و پرداخت هزینه‌ها هستند. کارمزد استخر ViaBTC بسیار کم بوده و به منظور کسب درآمد اختصاص داده شده است. این هزینه‌ها در بلوک‌های PPS و PPLNS مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها حدود ۳ درصد  از درآمد را تشکیل می‌دهند.

پرداخت روزانه

سود‌ها به‌صورت روزانه و در ساعت ۱۲ شب پرداخت می‌شوند. البته در ابتدا همه هزینه‌ها از این سود کسر می‌شوند. هزینه‌هایی مانند هزینه نگهداری، هزینه برق و تعمیرات از سود شما کسر می‌شوند. تمام کاربران می‌توانند هر روز وارد سیستم شوند و بازده روزانه خود را مشاهده کنند. در برخی مواقع، درآمد روزانه حدود ۳۰ دلار است. 

استخر ViaBTC معتبر و امن بوده و به‌طور مداوم بروزرسانی‌ها و بهینه سازی‌های لازم را ارائه می‌دهد تا استخراج ارزهای دیجیتال در بهترین شرایط صورت گیرد.

سخن پایانی

به صورت کلی در این مقاله سعی شد تاثیر هاوینگ بیت کوین بر تکنولوژی ماینرها و ایسیک بررسی شود. به علت تاثیر این اتفاق که هر ۴ سال یک‌بار رخ می‌هد، صنعت الکترونیک مجبور به پیشرفت‌های روز افزون می‌شود که در واقع به نوبه خود باعث رشد علمی نیز هست. در این میان شرکت‌هایی تاسیس شده‌اند که ماین کردن ارز‌ها را آسان‌تر می‌کنند و می‌توانند برای شما در آمد روزانه داشته باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها