کیا EV8: سدان جذاب و پرقدرت جدید با ریشه کره ای

فوریه 15, 2024 0 نظر 25

کیا EV8 یک خودرو سدان جذاب و قدرتمند جدید است که توسط شرکت اتومبیل‌سازی کره‌ای، کیا، تولید شده است. این خودرو دارای طراحی زیبا و خیره‌کننده‌ای است که باعث می‌شود به سرعت توجه هر کسی را به خود جلب کند.

همچنین، کیا EV8 با موتور قدرتمند و عملکرد برتر خود، تجربه‌ای فوق‌العاده از رانندگی را برای کاربران فراهم می‌کند. این خودرو دارای تکنولوژی‌های پیشرفته و امکانات رفاهی مدرن است که زندگی رانندگان را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

با توجه به اینکه کیا یکی از بزرگترین شرکت‌های اتومبیل‌سازی جهان است، انتظار می‌رود که EV8 با کیفیت ساخت بالا و قطعات با کیفیت به بازار عرضه شود. به علاوه، این خودرو دارای امکانات ایمنی حساس به محیط و سیستم‌های کمکی هوشمند است که به راننده کمک می‌کند تا در هنگام رانندگی خود را در امان نگه دارد.

به طور کلی، کیا EV8 یک خودرو جذاب و مدرن است که با طراحی زیبا، عملکرد برتر و امکانات پیشرفته خود، توانسته است مردم را به خود واداشته و توجه آن‌ها را جلب کند.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۹

کیا EV8 در قالب یک سدان جذاب و قدرتمند جدید کره ای در راه است. در ادامه با مشخصات و امکانات Kia EV8 آشنا خواهیم شد.

شرکت کیا قصد دارد خودرو جدید EV8 را به عنوان جایگزین استینگر تولید کند. این خودرو برقی به پیشرانه‌ای با قدرت بیشتز از ۶۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات Kia EV8 آشنا خواهیم شد.

مشخصات کیا EV8

کیا برای سدان جدید خود یک پیشرانه برقی با قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخاری را در نظر گرفته که آن را به قدرتمندترین خودرو تاریخ کیا تبدیل خواهد کرد. همچنین این خودرو برقی به به باتری‌هایی مجهز شده که با یکبار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با ۸۰۵ کیلومتر را بپیمیاد. کیا EV8 نخستین خودرو برقی این خودروساز خواهد بودکه بر پایه نسل جدی پلتفرم eM گروه خودروسازی هیوندای توسعه پیدا خواهد کرد.

نمای جلوی کیا EV8

پلتفرم eM از دو معماری جدید بهره می‌برد که طبق معماری ماژولار یکپارچه جدید (IMA) طراحی شده است. هیوندای از این پلتفرم در سال قبل پرد برداشت و مدعی است این پلتفرم میزان شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را نسبت به مدل‌های فعلی حدود ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

نمای عقب کیا EV8نمای عقب کیا EV8

هیوندای پلتفرم eM را برای تمام کلاس خودروهای برقی از جمله پرفورمنس طراحی کرده است. اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است کیا EV8 قرار است به عنوان جایگزین الکتریکی کیا استینگر GT1 تولید و روانه بازار شود. همچنین این خودرو را باید نسل جدید کیا K8 دانست. ضمن اینکه کیا تولید این خودرو را از سال ۲۰۲۶ در کره جنوبی آغاز خواهد کرد.

کیا برای EV8 جدید باتری بزرگ ۱۱٫۲ کیلووات ساعتی را در نظر گرفته است گه بزرگترین باتری در میان خودروهای کیا محسوب می‌شود. همچنین این خودرو به دو پیشرانه برقی با قدرت ۲۶۸ اسب بخار در جلو و ۲۲۵ اسب بخار در عقب مجهز شده که می‌تواند قدرتی ترکیبی برابر با ۶۰۳ اسب بخار را به تولید برساند و لقب قدترمندترین خودرو تاریخ کیا را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: نسخه فول آپشن و دو دیفرانسیل کیا سلتوس به ایران می‌آید کیا K5 فیس لیفت با طراحی هیجان‌انگیز و موتور ۲۹۰ اسب بخاری از راه رسید + ویدیو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها