تجربه فوق العاده بازی های ویدیویی در ورزشگاه شگفت‌انگیز عربستان سعودی

ژانویه 14, 2024 0 نظر 26

تصاویری از ورزشگاه شگفت‌انگیز بازی های ویدیویی عربستان سعودی

ورزشگاه‌ها یکی از مهمترین جاهایی هستند که انسان‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی به آن‌ها مراجعه می‌کنند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه یک ورزشگاه برای تماشای بازی‌های ویدیویی باید طراحی شود؟

عربستان سعودی با ایجاد ورزشگاه‌های شگفت‌انگیز برای بازی‌های ویدیویی، یک گام بزرگ برای جلب توجه به این رشته از تفریح ورزشی برداشته است. تصاویر این ورزشگاه‌ها نشان دهنده یک فضای مجهز با تجهیزات پیشرفته و صنایع حرفه‌ای برای انجام مسابقات و بازی‌های ویدیویی هستند. از نورپردازی هوشمند گرفته تا نمایشگرهای بزرگ و فناوری‌های صوتی و تصویری بسیار پیشرفته، این ورزشگاه‌ها همه ابزارهای لازم برای یک تجربه متفاوت در دنیای بازی‌های ویدیویی را فراهم می‌کنند.

بنابراین، تصاویر ورزشگاه‌های شگفت‌انگیز بازی‌های ویدیویی عربستان سعودی نشان می‌دهند که این کشور به رشته‌ی جدیدی از ورزش و تفریح نیز توجه کرده و برای آنها فضاهایی منحصر به فرد ایجاد کرده است.

یک شرکت معماری بین‌المللی به‌دنبال ساخت یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین ورزشگاه های بازی های ویدیویی و ورزش های الکترونیکی در عربستان سعودی است!

موفقیت‌های چششویری که سازه مجتمع تفریحی Sphere به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه کروی جهان در لاس وگاس آمریکا کسب کرد، الهام بخش دیگر کشورها شد تا رد پای آن را دنبال کنند. بعد از پروژه جذاب Sphere بود که مغز متفکر معماری آن، پوپولوس، عزم خودش را برای تاثیرگذاری در ورزش‌های الکترونیکی یا eSports جزم کرده است.

بیشتر بخوانید:

عربستان سعودی، لوکیشن ساخت ۱۰ فیلم هالیوودی جدید از فیلم سازان بزرگ شد

یکی از پروژه‌های مشهور و برجسته شرکت معماری پوپولوس، ساخت یک ورزشگاه شگفت‌انگیز بازی های ویدیویی در شهر تفریحی-توریستی قدیه عربستان سعودی است. این ورزشگاه با استفاده از تکنولوژی‌های روز و طراحی آینده‌نگرانه خود، می‌تواند تجربیات جدید و فراگیری در بازی‌های ویدیویی را برای علاقه‌مندان این صنعت فراهم کند. این گیم نت جهانی، با استفاده از سیستم‌های هوشمند و نمایشگرهای غول پیکر و چند بعدی، تجربه بی‌نظیری را هم برای بازیکنان و هم تماشاگران ایجاد می‌کند.

سعودی ویژن ٢٠٣٠، درآمدزایی بدون چاه‌های نفت

سعودی‌ها با ارتقا توانمندی‌های خود در حوزه ورزش‌های الکترونیکی، به دنبال تبدیل شدن به مرکز جهانی بازی‌های الکترونیکی هستند. بر اساس این برنامه جامع که بخشی از سعودی ویژن ٢٠٣٠ است، مقامات عربستانی در حال برنامه‌ریزی پروژه جاه‌طلبانه‌ای هستند که به جذب ۱۰ میلیون بازدیدکننده تا سال ۲۰۳۰ میلادی می‌انجامد.

ورزشگاه شگفت‌انگیز بازی های ویدیویی عربستان سعودی

ورزشگاه بازی های ویدیویی عربستان سعودی در شهر قدیه

گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲، ۲۹ درصد از کل جمعیت علاقه‌مندان ورزش‌های الکترونیکی در عربستان حضور دارند که نشان‌دهنده سطح بالای تقاضای گیمینگ در این کشور است. ورزشگاه گیمینگ شهر قدیه، یکی از مراکز اصلی برای پیش‌برد این پروژه است که به‌عنوان اولین جایگاه ترکیبی بازی‌های کامپیوتری و ورزش‌های الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود.

انتظار می‌رود اسپرت آرنا شهر قدیه عربستان با ترکیبی از طراحی چشم‌نواز و پیشرفته، استاندارد جدیدی را برای مراکز بازی‌های کامپیوتری ایجاد کند. مجموعه بازخوردهای ۴D که در این مرکز تعبیه خواهند شد، حواس مختلف حاضران از جمله بویایی آن‌ها را هم به‌کار خواهند گرفت که باعث تجربیات هرچه فراگیرتر در حین اجرای بازی‌های ویدیوها می‌شود. علاوه بر این یک نمایشگر غول پیکر به‌مساحت ٣،۶٠٠ متر مربع نیز در این مرکز طراحی خواهد شد.

در این مجموعه چند منظوره، بیش از ۵ هزار صندلی نصب خواهد شد و از طراحی منحصربه‌فردی برای دید بدون نقص تمام تماشاگران به نمایشگر اصلی مسابقات استفاده کرده است.

شرکت پوپولوس با طرح‌های نوآورانه خودش، رزومه بسیار درخشانی را برای خودش ایجاد کرده است. از برجسته‌ترین نمونه کارهای آن‌ها نیز می‌توان به ورزشگاه eSports Arlington، ورزشگاه Fortress Melbourne و همچنین ورزشگاه NBA 2K League Broadcast Arena اشاره کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها