غواص کوچک؛ رونمایی از سریع‌ترین مدل فولکس واگن بیتل تاکنون

ژانویه 27, 2024 0 نظر 29

حشره پرنده؛ با سریعترین نسخه فولکس واگن بیتل در تاریخ آشنا شوید

فولکس واگن بیتل یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین خودروهای تاریخ است که از دهه ۱۹۳۰ به بازار عرضه شده است. اما حالا، شما می‌توانید با قدرت و سرعت بیشتر با نسخه تازه‌تر آن، حشره پرنده، آشنا شوید. حشره پرنده یکی از عناوین محبوب برای بیتل جدید است، زیرا ظاهر آن نسبت به مدل‌های قبلی از بیتل، بسیاری از ویژگی‌های قدیمی و محبوب را حفظ کرده است، اما از لحاظ فنی و امکانات بهبود یافته است.

این نسخه از بیتل با موتور ۲۲۰ اسب بخاری از صفر تا صد کیلومتر در ساعت در زمان خیلی کوتاهی حدود ۵.۸ ثانیه می‌رسد که این عدد برای یک خودروی کوچک و محبوب چنینی بسیار قابل توجه است. همچنین، حشره پرنده با دارا بودن سیستم های نوین امنیتی و سرگرمی، تجربه‌ای بی نظیر از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر به دنبال یک خودروی کوچک، جذاب و پرقدرت هستید، حتماً باید با حشره پرنده، سریعترین نسخه فولکس واگن بیتل تا به امروز، آشنا شوید.

۰۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵

سریعترین خودروی فولکس واگن بیتل تاریخ تقریبا رکورد سرعت خودروهای کوپه بنزینی در دنیا را جابجا کرد! جزئیات این حشره قدرتمند آلمانی را در ادامه این متن بخوانید.

در اواسط دهه گذشته میلادی، فولکس واگن در فروش نسل سوم خودروی بیتل خود با مشکل روبرو شد؛ مشکلی که سرانجام به کنار گذاشته شدن این خودرو از چرخه تولید منتهی شد. در آن زمان، فولکس واگن نیاز داشت مشتریانش را مجاب کند که فولکس واگن بیتل خودروی قدرتمندی است؛ هرچند که این کار در عمل بسیار سخت‌تر از چیزی بود که به نظر می‌رسید!

زمانی که سخن از فولکس واگن بیتل می‌شود، کمتر کسی یاد سرعت یا قدرت این خودرو می‌افتد؛ چراکه اساسا این خودروها محصولاتی برای شتابگیری و رانندگی با سرعت‌های بسیار بالا نیستند! با این وجود فولکس واگن تصمیم گرفت رکورد سرعت خودروهای کوپه بنزینی را توسط مدلی تقویت‌شده از این خودرو بشکند تا از این طریق هم توانایی‌های این خودروی کهنه‌کار را به رخ سایرین بکشد و هم به‌نوعی آن را تبلیغ کرده باشد!

در گجت نیوز بخوانید:

چرا فولکس واگن تولید بیتل دوست داشتنی را متوقف کرد؟

سخت‌ترین بخش شکستن این رکورد تقویت کردن فولکس واگن بیتل برای دستیابی به سرعت حدودا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت بود! این کمپانی برای تقویت بیتل، تام هابرزریک مهندس و راننده کهنه‌کار را به خدمت گرفت و تحت نظارت او دستکاری خودروی فولکس قورباغه‌ای خود را آغاز نمود. اما همان‌طور که گفته شد کاری سخت پیش روی مهندسین فولکس واگن بود!

موتور سریعترین فولکس واگن بیتل تاریخ

موتور فولکس قورباغه ای

به دلیل محدودیت‌های زمانی پیش روی فولکس واگن برای شرکت در رویداد ثبت رکورد، مهندسین این کمپانی نتوانستند تغییرات چندانی را در ظاهر خودرو ایجاد کنند. در عوض تمام تلاش آن‌ها روی بهینه‌سازی موتور متمرکز شد. مدل شرکت‌کننده در رویداد، یک مدل از سری خودروهای بیتل کوپه سری R بود که از یک موتور EA888 با حجم دو لیتر بهره می‌برد و یک سیستم انتقال قدرت شش سرعته هم در اختیار داشت. این موتور به‌طور پیش‌فرض صفر تا صدی حدود ۶٫۶ ثانیه داشت. با این وجود برای شکستن رکورد سریعترین خودروی کوپه نیازمند ارتقای چششویری بود.

از جمله تغییرات ایجاد شده در این خودرو می‌توان به افزودن دو توربو شارژر، استفاده از پیستون‌ها و دسته شاتون‌های با استحکام بسیار بالاتر، پیشرانه دستکاری شده و یک سیستم تعلیق جدید اشاره کرد. پس از بهینه‌سازی‌های انجام شده روی این خودرو، قدرت آن از ۲۱۰ اسب بخار به ۵۴۳ اسب بخار رسیده و گشتاور خروجی آن نیز معادل با ۵۷۱ نیوتن متر شد. به این ترتیب سریعترین فولکس قورباغه‌ای تاریخ متولد شد! از جمله دیگر تغییرات این مدل می‌توان به افزوده شدن رول کیج، صندلی‌های مسابقه‌ای و البته سیستم اطفاء حریق برای مقابله با آتش گرفتن موتور این خودرو اشاره کرد. این خودرو همچنین از تایرها و دیفرانسیل ویژه‌ای نیز بهره می‌برد تا بهترین کشش را روی جاده پیست ارائه دهد.

آیا حشره قدرتمند فولکس واگن موفق به شکستن رکورد جهانی شد؟

سریعترین فولکس واگن بیتلسریعترین فولکس واگن بیتل

پرستون لرنر، یکی از خبرنگاران سرشناس حوزه خودروسازی، مسئولیت رانندگی این فولکس واگن جذاب و قدرتمند را بر عهده گرفت. دو تلاش نخست برای شکستن رکوردهای جهانی توسط این خودرو در سال ۲۰۱۴ به دلیل نواقص و مشکلات خودرو به شکست منتهی شدند. این شکست‌ها فولکس واگن را ناچار به ایجاد تغییراتی گسترده در فولکس واگن بیتل کرد و به همین جهت، این خودرو تا سال ۲۰۱۶ قادر به حضور دوباره در پیست نبود!

در عین حال، تلاش بعدی لرنر برای شکستن رکورد سریعترین خودرو کوپه بنزینی تاریخ با رسیدن به سرعت استثنایی ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت در نخستین تست همراه شد. متاسفانه ایراد به وجود آمده در سیستم پمپ آب این خودرو باعث شد که این اتومبیل هرگز برای بار دوم در تست شرکت نکند و به همین دلیل قادر به ثبت رسمی رکورد برای خود نباشد! این خودرو البته کنار گذاشته نشد؛ بلکه بعدها توسط توماس گایگر بار دیگر تحت آزمایش قرار گرفته و موفق به دستیابی به رکورد سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت شد. خود کمپانی فولکس واگن البته علیرغم تمامی مشکلات پیش آمده برای بیتل تقویت شده، تست‌های سرعت آن را موفقیت‌آمیز توصیف کرد. در همین زمینه VW در بیانیه‌ای پس از انجام تست‌ها اذعان کرد که با توجه به آیروداینامیک نه چندان بالای خودروی فولکس واگن بیتل، دستیابی به این سرعت دستاوردی بزرگ برای آن به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید:

۱۰ واقعیتی که باید درباره فولکس واگن، غول خودروسازی دنیا بدانید

البته این نمونه دستکاری شده از فولکس واگن بیتل، تنها مدل سریع این خودرو نبود. برای مثال Beetle RSi مدلی دیگر از این خودرو به شمار می‌رفت که از یک موتور ۳٫۲ لیتری V6 بهره‌مند بود و توانایی تولید قدرت ۲۲۱ اسب بخاری را داشت و صفر تا صد ۶٫۱۸ ثانیه‌ای ارائه می‌کرد. این دسته خودروها البته بسیار کمیاب بوده و حتی در بسیاری مواقع از یک پورشه هم گرانقیمت‌تر هستند! فولکس قورباغه‌ای حتی شانس خود را رقابت‌های رالی نیز امتحان کرده است؛ هرچند که مدل حاضر در رالی به قدرت فوق‌العاده ۵۶۰ اسب بخاری ارتقا پیدا کرده بود! مدل معرفی شده در رویداد شکست رکورد سرعت البته در سرعت بی‌رقیب بوده و عنوان سریعترین فولکس واگن بیتل تاریخ را از آن خود می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها