خودروساز برجسته ژاپنی همچنان در صدر فروشندگان خودروهای جهان

فوریه 1, 2024 0 نظر 27

خودروسازی ژاپنی از جمله برندهای محبوب و معروف در سراسر جهان است که همواره با کیفیت بالا و فناوری پیشرفته خودروهایی را تولید کرده است که باعث شده تا در صدر لیست پرفروش ترین خودروسازان جهان قرار بگیرد. این برند با استفاده از استانداردهای بالا و عملکرد قابل اطمینان، توانسته است محبوبیت خود را در بازار جهانی حفظ کند و همچنان جایگاه برتر خود را حفظ نماید.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برند، طراحی مدرن و زیبا، ایمنی بالا، اقتصادی بودن و همچنین ارایه انواع مدل‌های متنوع و متناسب با نیازهای مختلف مشتریان است. این برند همچنین بر روی تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرفته متمرکز شده و به دنبال بهبود مداوم کیفیت و عملکرد خودروهای خود می‌باشد.

با توجه به اینکه خودروسازی ژاپنی توانسته است بازار جهانی را به خوبی تسخیر کند و محصولات خود را به راحتی به فروش برساند، از این رو با اطمینان می‌توان گفت که این برند همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروسازان جهان شناخته می‌شود.

۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۳

لیست پرفروش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و اما همچنان خودروساز محبوب ژاپنی است که در صدر این لیست قرار می‌گیرد.

سال ۲۰۲۳ میلادی، مقطع پر فراز و نشیبی برای خودروسازان مشهور بود. می‌توان گفت عصر جدید خودروهای الکتریکی از همین سال رقم خورد و بسیاری از کمپانی‌هایی که اعتقادی به خودروهای الکتریکی نداشتند دست به ایجاد خط تولید این خودروها زدند. گذشته از این موارد در این مطلب با نگاهی به پرفروش‌ ترین کمپانی‌های خودروسازی جهان از لحاظ تعداد خودرو، پردرآمدترین شرکت‌های این حیطه را نیز معرفی می‌کنیم. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ما در معرفی این کمپانی‌ها همراه باشید.

پرفروش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳

پرفروش ترین خودروساز جهان

کمپانی تویوتا در سال ۲۰۲۳ نیز توانست با کسب رتبه اول بیشترین تعداد فروش خودرو پیشتاز این صنعت شود. تویوتا با تولید سالانه ۱۰ میلیون خودرو توانسته جایگاه ارزشمند پرفروش ترین خودروساز جهان را کسب کند. طبق اعلام گروه خودروسازی تویوتا، این کمپانی با رشد ۷.۲ درصدی فروش محصولات در سال ۲۰۲۳ موفق به فروش ۱۱.۲ میلیون خودرو شده است. همچنین این شرکت موفق به فروش ۱۰۴ هزار و ۱۸ دستگاه خودروی الکتریکی شده است که پایین‌تر از هدف فروش ۲۰۲ هزار دستگاهی این خودرو محسوب می‌شود.

بر اساس اخبار، کوجی ساتو، مدیرعامل تویوتا قول داده است که این خودروساز قادر خواهد بود تا سال ۲۰۲۶ سالانه ۱.۵ میلیون خودروی الکتریکی بفروشد. همچنین این کمپانی در مجموع فروشی معادل ۲۶۰ میلیارد دلار را تجربه کرده است که از این حیث در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

پرفروش ترین خودروساز جهانپرفروش ترین خودروساز جهان

گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن در سال ۲۰۲۳ با عرضه ۹.۲ میلیون خودرو در رتبه دوم فروش قرار گرفته است؛ اما توانست با مجموع درآمد ۲۸۴ میلیارد دلار به‌عنوان پردرآمدترین شرکت در این عرصه خود را معرفی کند. این برند در سرتاسر جهان کارخانه دارد و در بیش از ۱۵۰ کشور مختلف خودرو عرضه می‌کند. با وجود چالش‌های مختلف تجاری این شرکت، فولکس واگن همچنان به هزینه‌های خود برای تحقیق و توسعه فناوری‌های جدید از جمله خودروهای الکتریکی و هیبریدی ادامه می‌دهد. این شرکت هدف خود برای ساخت خودروهای الکتریکی و همچنین خروج از چرخه ساخت خودروهای درون‌سوز را تا سال ۲۰۵۰ میلادی تعیین کرده است.

آمار دقیق و نهایی تعداد فروش خودرو کمپانی‌های مختلف هنوز اعلام نشده است؛ اما تا ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳ پردرآمدترین کمپانی‌های خودروسازی به‌همراه شرکت‌های تابعه آنها به شرح زیر است:

رتبه اول. فولکس واگن (Wolkswagen) با درآمد ۲۸۴ میلیارد دلار

رتبه دوم. تویوتا (Toyota) با درآمد ۲۶۰ میلیارد دلار

رتبه سوم. دایملر (Daimler) با درآمد ۱۹۰ میلیارد دلار

رتبه چهارم. فورد (Ford) با درآمد ۱۵۸ میلیارد دلار

رتبه پنجم. جنرال‌ موتورز (General Motors) با درآمد ۱۵۶ میلیارد دلار

رتبه ششم. هوندا (Honda) با درآمد ۱۲۹ میلیارد دلار

رتبه هفتم. سایک موتورز (Saic Motors) با درآمد ۱۱۴ میلیارد دلار

رتبه هشتم. هیوندای (Hyundai) با درآمد ۹۶ میلیارد دلار

رتبه نهم. بی‌ام‌و (BMW) با درآمد ۸۶ میلیارد دلار

رتبه دهم. نیسان Nissan با درآمد ۷۵ میلیارد دلار

در نهایت باید ذکر کنیم آمار اعلام شده بر اساس میزان درآمد شرکت‌های نام برده شده و زیرمجموعه‌های آنان است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها