مشخصات و قابلیت های جذاب تویوتا راو ۴ وارداتی جانبازان با دو دیفرانسیل

ژانویه 21, 2024 0 نظر 36

تویوتا راو ۴ یکی از خودروهای محبوب و مورد توجه در دسته بندی کراس اوورها است که اکنون به صورت وارداتی برای جانبازان ارائه می شود. این خودرو با داشتن ویژگی های منحصر به فرد و مشخصات برجسته اش، توانسته است بین خودروهای رقیب خود مکان خود را ایجاد کند. امکانات بی نظیر و عملکرد برتر این خودرو، آن را به یک گزینه بسیار عالی برای خرید تبدیل کرده است.

این خودرو دارای دو دیفرانسیل است که می تواند تجربه رانندگی شما را به یک سطح دیگر ارتقا دهد. سیستم دیفرانسیل موازی و عمودی که در راو ۴ استفاده می شود، باعث می شود که عملکرد خودرو در مسیرهای سخت و غیرهموار بهبود یابد. همچنین، دارای ویژگی های ایمنی برتر و فضای داخلی مناسبی است که آن را انتخاب مناسبی برای خرید می کند. این خودرو با طراحی زیبا و امکانات مدرن، از جذابیت بیشتری برخوردار است و می تواند به عنوان یک گزینه عالی برای خرید مدنظر قرار گیرد.

تویوتا راو ۴ به‌همراه چند خودرو دیگر برای طرح جانبازان به سامانه یکپارچه اضافه شد. در ادامه شاهد مشخصات فنی و امکانات RAV4 وارداتی باشید.

اخیراً جزییات طرح واردات ماشین برای جانبازان شامل محصولات وارداتی، سقف قیمت و حداکثر تعداد تعیین شده برای واردات مشخص شد و در بین اسامی خودروها نام تویوتا راو ۴ هم به چشم می‌خورد. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که این کراس اوور ژاپنی به‌همراه بقیه وارداتی‌های جدید برای ایثارگران در سامانه یکپارچه فروش قرار گرفته است و به‌زودی به مرحله عرضه در این سامانه می‌رسد. در این راستا نگاهی کلی به طراحی نمای بیرونی، جزئیات کابین، مشخصات فنی و امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو خواهیم داشت.

معرفی تویوتا راو ۴ وارداتی جانبازان

طراحی نمای بیرونی RAV4

نمای جلو تویوتا راو ۴ وارداتی جانبازان

نمای بیرونی RAV4 جدید طراحی پرجزئیات با هویتی ژاپنی دارد. چراغ‌های تهاجمی با اضلاع تیز و برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های متعدد در سراسر بدنه این نمایان‌گر این موضوع هستند.

نمای عقب تویوتا راو ۴ وارداتی جانبازاننمای عقب تویوتا راو ۴ وارداتی جانبازان

طراحی دو رنگ بدنه با سقف مشکی، سپر جلو تیره برجسته، فلاپ‌های دور گلگیر، چراغ‌های عقب به هم پیوسته با نوار نوری و اسپویلر نسبتاً بزرگ سقف المان‌هایی‌اند که به نمای بیرونی این کراس اوور ژاپنی شکل می‌دهند.

کابین کراس اوور وارداتی راو ۴

تویوتا داخل کابین این خودرو همان فرمول همیشگی خود را به کار برده و در نتیجه خبری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های ممکن در اینجا نیست، ولی همه المان‌هایی که رانندگی را برای راننده راحت‌تر می‌کنند لحاظ شده‌اند. سبک و سیاق طراحی فضای داخلی هم در پیروی از نمای بیرونی، به هیچ وجه مینیمال نیست و جزئیات متعددی را می‌توان در آن پیدا کرد.

در مرکز داشبوردِ چندبخشی راو مدل ۲۰۲۴ یک نمایشگر لمسی به‌صورت مجزا یا اصطلاحاً «شناور» قرار گرفته است. این نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی بسته به نسخه، ۸ تا ۱۰٫۵ اینچی خواهد بود. در طرف دیگر، صفحه آمپر پشت فرمان بسته به نسخه به دو شکل پیاده‌سازی می‌شود؛ یکی با ترکیب نمایشگر ۷ اینچی و صفحه‌های گرد آنالوگ و دیگری هم به‌صورت یک نمایشگر کامل ۱۲٫۳ اینچی.

در کنسول مرکزی کنترل‌های سیستم تهویه و دکمه‌های مختص به ترمز پارک برقی، اتوهلد و حالت‌های رانندگی به چشم می‌خورند. همچنین دایره چرخان برای تنظیم حالت‌های Mud and Sand و Rock and Dirt که در شرایط رانندگی خاص به کمک راننده می‌آیند، در کنار شیفتر دنده تعبیه شده است. علاوه بر این المان‌های کاربردی طراحی، در فضای داخلی این شاسی بلند ژاپنی کم تریم نقره‌ای یا کرومی دیده نمی‌شود؛ در واقع این ترdم در نقاط مختلف، از کنسول مرکزی تا غربیلک فرمان و دور دریچه‌های تهویه استفاده شده است.

شاسی بلند کامپکت تویوتا ۱۰۶۴ لیتر فضای بار پشت صندلی‌های عقب خود دارد. با این حال، این تمام ظرفیت آن نیست و در صورت تا کردن صندلی‌های دریف عقب می‌توان این فضا را به ۱۹۷۶ لیتر رساند؛ این یعنی عملاً جای نگرانی بابت نگهداری وسایل مخلتف وجود ندارد.

مشخصات فنی تویوتا راو ۴ وارداتی طرح جانبازان

بر اساس کاتالوگ رسمی منتشر شده توسط تیوا خودرو، نسخه وارداتی تویوتا راو ۴ زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی دارد. این موتور می‌تواند ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیرو محرکه خود را به‌وسیله یک گیربکس سی‌وی‌تی به هر دو محور می‌فرستد. برای این‌که دید بهتری از عملکرد این موتور داشته باشید باید اشاره کرد شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با آن ۱۰٫۷ ثانیه زمان می‌برد. ضمناً حداکثر سرعت این خودرو به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

راو ۴ وارداتی به دلیل برخورداری از موتور تنفس طبیعی کمتر تحت تاثیر بنزین ایران قرار خواهد داشت. مصرف سوخت آن هم ۶٫۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. برای جلو و عقب این ماشین وارداتی به ترتیب سیستم تعلیق مک فرسون و چند اتصالی یا مولتی لینک در نظر گرفته شده و در چرخ‌های این دو قسمت همچنین به ترتیب ترمزهای دیسکی خنک‌شونده و دیسکی جا گرفته‌اند.

امکانات و تجهیزات RAV4 سامانه یکپارچه

تویوتا RAV4 وارداتیتویوتا RAV4 وارداتی

تیوا خودرو بخشی از امکانات تویوتا راو ۴ وارداتی طرح جانبازان را در کاتالوگ آن مشخص کرده و اعلام بقیه آپشن ها را به زمان عقد قرارداد نهایی موکول کرده است. در ادامه امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی ذکر شده در کاتالوگ را مشاهده می‌کنید:

  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • توزیع الکترونیکی نیرو ترمز (EBD)
  • کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
  • ایربگ‌های راننده و شاگرد
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی
  • استارت دکمه‌ای
  • نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد (اندازه مشخص نشده)
  • سیستم صوتی با ۶ اسپیکر
  • دوربین عقب
  • سنسور پارک در جلو و عقب
  • سنسور باران
  • سیستم تهویه خودکار
  • بلوتوث
  • GPS
  • پورت USB

قیمت شاسی بلند راو ۴

هرچند هنوز قیمت رسمی راو ۴ در بازار ایران مشخص نیست، این شاسی بلند ژاپنی باید با قیمت بیشتر از ۲ میلیارد تومان به عرضه برسد. پیش از این کراس اوورهای کره‌ای با همین محدوده قیمت به این سامانه راه پیدا کرده بودند و قیمت آن‌ها در بازار آزاد حتی به ۴ میلیارد تومان می‌رسید. به‌عنوان مثال، قیمت نهایی کیا سلتوس ۲۰۲۳ وارداتی ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان اعلام شده بود که در بازار به مرز ۴ میلیارد تومان هم رسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها