فولکس واگن گلف GTI فیس لیفت: آشکارسازی نسخه جذاب تر از هاچ بک محبوب با ChatGPT

ژانویه 10, 2024 0 نظر 89

طی سال‌های اخیر، خودروهای هاچ‌بک با دوایابی و ورزشی به شیوه‌های جدیدی طراحی و تولید شده‌اند. یکی از این خودروها، فولکس واگن گلف GTI است که به نسخه‌ی فیس لیفت خود رسیده است. این مدل به تازگی رونمایی شده و با استفاده از تکنولوژی‌های برتر و طراحی جدید، توانسته است توجه‌ی بسیاری از علاقه‌مندان به این دسته از خودروها را جلب کند.

گلف GTI فیس لیفت با بهره‌گیری از ChatGPT ویژگی‌های بیشتری را به خود اضافه کرده است. با این پیشرفت‌ها، علاقه‌مندان به خودروهای هاچ‌بک می‌توانند از این مدل به عنوان یک گزینه‌ی مناسب برای خرید و استفاده‌ی روزمره خود استفاده کنند.

طراحی زیبا، امکانات برتر و عملکرد قدرتمند این مدل، آن را به یک گزینه‌ی بسیار جذاب و خوب در بازار خودروهای هاچ‌بک تبدیل کرده است. به طور کلی، فولکس واگن گلف GTI فیس لیفت، یک انتخاب بی‌نظیر برای کسانی است که به دنبال یک خودروی ورزشی، جذاب و با کیفیت هستند.

فولکس واگن نسخه فیس لیفت گلف GTI را به نمایشگاه CES 2024 آورد. طراحی جدید، خروجی بیشتر و هوش مصنوعی ویژگی‌های گلف جی تی آی مدل ۲۰۲۵ هستند.

بنا به جدیدترین اخبار خودرو، پس از مدت‌ها انتظار برای نسخه جدید فولکس واگن گلف GTI، این خودروساز آلمانی در جریان نمایشگاه CES 2024 این خودرو را بالاخره به نمایش گذاشت؛ البته با پوشش استتاری. نسخه به روزرسانی شده این هاچ بک محبوب آلمانی تغییرات محسوسی در نمای بیرونی و همچنین فضای داخلی را به دنبال دارد. همچنین با وجود این‌که فولکس واگن به‌صورت کامل از نمای بیرونی این خودرو رونمایی نکرده، تصاویری از آن به بیرون درز پیدا کرده است که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

نمایش فیس لیفت فولکس واگن گلف GTI در CES 2024

تغییرات نمای بیرونی و کابین جی تی آی جدید

نمای جلو فولکس واگن گلف GTI فیس لیفت

هرچند بدنه فولکس واگن گلف GTI فیس لیفت پوشانده شده، کماکان می‌توان متوجه تغییرات صورت گرفته در طراحی آن شد. این هاچ بک حالا شکل و شمایل مدرن‌تری نسبت به قبل دارد و چراغ‌های آن، چه در جلو و چه در عقب بازطراحی شده‌اند.

نمای کناری فولکس واگن گلف GTI فیس لیفتنمای کناری فولکس واگن گلف GTI فیس لیفت

چراغ‌های جلو باریک‌تر شده‌اند و با یک نوار نوری به لوگو نورانی فولکس واگن متصل می‌شوند. در طراحی سپر هم بازنگری صورت گرفته و تغییراتی کمتر محسوس روی سپر اعمال شده است. به‌خاطر تریم مشکی به کار رفته در سپر جلو، اصطلاحاً دهانه خودرو اکنون بزرگ‌تر به چشم می‌آید.

نمای عقب فولکس واگن گلف GTI فیس لیفتنمای عقب فولکس واگن گلف GTI فیس لیفت

در ناحیه عقب چراغ‌ها صرفاً گرافیک تازه‌ای پیدا کرده‌اند و تغییری در شکل و اندازه آن‌ها دیده نمی‌شود. نسخه به نمایش گذاشته شده در رویداد CES 2024 همچنین اسپویلری بزرگ در قسمت عقب دارد. با وجود این، حداقل با توجه به تصاویری که تا به اینجا مشاهده کرده‌ایم، سپر عقب دست‌نخورده باقی مانده است.

این برای کابین هم صدق می‌کند؛ از آنجا که در فضای داخلی این خودرو نمایشگر لمسی به مراتب بزرگ‌تر به چشم می‌خورد. احتمالاً این همان نمایشگر ۱۵ اینچی است که پیش‌تر فولکس واگن در ID.7 به کار برده بود. گلف جی تی آی در حال حاضر در بهترین حالت یک نمایشگر ۱۰ اینچی را در قالب آپشن دارد. همچنین به‌جای کنترل‌های لمسی قبلی، دکمه‌های مرسوم روی فرمان قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این تصمیم بیشتر باب میل راننده‌ها باشد و کار آن‌ها در تعامل با سیستم‌های خودرو را راحت‌تر کند.

مشخصات فنی فولکس واگن گلف GTI فیس لیفت

نمای جلو جی تی آی جدیدنمای جلو جی تی آی جدید

تغییر دیگری هم در فولکس واگن گلف GTI با نسخه فیس لیفت مدل ۲۰۲۵ آن صورت می‌گیرد که باعث نا امیدی علاقه‌مندان به این هاچ بک است. این مدل فقط یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی توربوشارژ به‌همراه گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته دارد و خبری از گیربکس دستی ۶ سرعته قبلی بین گزینه‌ها نیست. در واقع، پیش از این نسخه ویژه ۳۸۰ به مناسبت پایان تولید نسخه‌های دنده‌ای گلف GTI و R معرفی شده بود. البته دست کم خروجی این پیشرانه افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر جی تی آی می‌تواند حداکثر ۲۴۱ اسب بخار قدرت تولید کند.

تصاویر لو رفته از گلف GTI مدل ۲۰۲۵ 

اگرچه فولکس واگن در تلاش بود کماکان نمای بیرونی نسخه فیس لیفت GTI را به‌صورت کامل نمایش ندهد، تصاویر این هاچ بک بدون پوشش ویژه از سیستم مولتی‌مدیا آن به دست آمده است. این احتمال بعید به نظر می‌رسد، ولی امکان دارد فولکس واگن آگاهانه از این طریق تصاویر جی تی آی جدید را افشا کرده باشد. در هر صورت، تصاویر به دست آمده را در بالا مشاهده می‌کنید که علی‌رغم کیفیت نه چندان مناسب، می‌توانند دید مناسبی نسبت به این خودرو به شما ارائه بدهند.

استفاده از ChatGPT در جی تی آی و بقیه محصولات فولکس واگن

نمای عقب جی تی آی جدیدنمای عقب جی تی آی جدید

فولکس واگن برنامه دارد از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ چت بات ChatGPT را به‌عنوان یکی از قابلیت‌های جانبی سیستم اطلاعات و سرگرمی محصولات خود از جمله گلف GTI فیس لیفت ارائه بدهد. این خودروساز آلمانی پس از دریافت تاییدیه لازم، این قابلیت را در تاریخی نامعلوم در دسترس مشتریان خود در ایالات متحده هم قرار می‌دهد.

چت جی پی تی نقش یک دستیار پشتیبان را در خودروهای فولکس واگن ایفا خواهد کرد. مثلاً وقتی دستیار صوتی IDA محصولات فولکس واگن نمی‌تواند پاسخ واضحی بدهد، راننده می‌تواند سوال یا درخواست خود را به این چت بات ساخته شرکت OpenAI منتقل کند. با توجه به توضیحات خود این شرکت، عملاً راننده می‌تواند هر سوالی را از این بات بپرسد.

فولکس واگن به جوانب امنیتی پیاده‌سازی ChatGPT در اتومبیل‌های خود فکر کرده و اطمینان داده است که اطلاعات شخصی راننده در دسترس این بات قرار نخواهند گرفت. در واقع، این شرکت می‌گوید همه سوال‌ها بلافاصله حذف می‌شوند تا راننده بتواند با خیال راحت با بات ارتباط برقرار کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها