سامسونگ در CES 2024: رونق هوش مصنوعی برای تمامی افراد

ژانویه 19, 2024 0 نظر 34

سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 با موضوع “هوش مصنوعی برای همه” با حضور قوی خود، نشان داد که تمرکز اصلی آن بر روی تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و ارتباط آن با تولیدات مختلف است. این شرکت بزرگ در این نمایشگاه به نمایش گذاشت که چگونه هوش مصنوعی برای افراد عادی و مصرف کنندگان عادی نیز قابل دسترسی است و چگونه می‌تواند زندگی روزمره آن‌ها را بهبود بخشد.

سامسونگ در این رویداد با ارائه‌ی محصولاتی متنوع، از جمله تلویزیون‌ها، یخچال‌ها، دستگاه‌های خانه هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی، نشان داد که چگونه هوش مصنوعی به این تجهیزات یک بعدی، عملکرد متمرکز و کارآمدی اضافه می‌کند. همچنین، شرکت سامسونگ به نمایش گذاشت که چگونه هوش مصنوعی به این تجهیزات کمک می‌کند تا به گونه‌ای خودکار و هوشمندانه، تنظیم و کنترل شوند.

با این نمایشگاه، سامسونگ نشان داد که تمرکز آن بر روی هوش مصنوعی و ارتباط آن با تولیدات مختلف، یک گام مهم در جهت جلب توجه مصرف‌کنندگان به فناوری‌های هوشمند و هوش مصنوعی است و این نشان از تمایل این شرکت به فراهم کردن امکانات هوش مصنوعی برای همه است.

۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰

شرکت سامسونگ الکترونیکس در جریان نمایشگاه CES 2024 از چشم‌انداز «هوش مصنوعی برای همه» رونمایی کرد و به بیان مزایا و قابلیت‌های هوش مصنوعی پرداخت.

سامسونگ الکترونیکس در جریان نمایشگاه CES 2024 یک کفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و در آن علاوه بر تشریح قابلیت‌ها و مزایای هوش مصنوعی در تسهیل زندگی، چشم‌انداز خود با عنوان «هوش مصنوعی برای همه» و نحوه تجربه آن را معرفی کرد. سامسونگ همچنین از همکاری با شرکای کلیدی خود در این حوزه خبر داده است.

در این کنفرانس مطبوعاتی در نمایشگاه CES 2024، جونگ هی هان به‌عنوان مدیرعامل بخش تجربه دستگاه سامسونگ (DX) اظهار کرد هوش مصنوعی فناوری‌های متصل را برای بهبود زندگی روزمره مردم فعال کرده، در حالی که خود این فناوری همواره در پشت صحنه قرار گرفته است. وی به بیان راهکاری پرداخت که بر نقش هوش مصنوعی در بهبود تجربیات متصلی که ساده، مفید و کاربردی هستند، تمرکز داشت. شرکت کره‌ای سامسونگ همچنین برخی از محصولات و سرویس‌های که در راستای تحقق این هدف و راهبرد ارائه می‌شوند را معرفی کرد.

جونگ هی هان در ادامه افزود ظهور هوش مصنوعی موجب هوشمندتر و بهتر شدن تجربه‌های ما برای بازتعریف نحوه زندگی شده و مجموعه گسترده دستگاه‌های سامسونگ و همکاری‌های انجام شده با شرکا و سایر فعالان، می‌توانند باعث شوند هوش مصنوعی در دسترس هشوان قرار بگیرد.

هوش مصنوعی برای همه با محصولات جدید سامسونگ

محصولات جدید سامسونگ سطح جدیدی از هوشمندی را به خانه شما می‌آورند؛ از نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی گرفته تا عملکردهای نوآورانه لوازم دیجیتال، هشوی تجربیات جدیدی از هوشمند بودن را در اختیار شما قرار می‌دهند. جاناتان گابریو، رئیس مرکز تجربه متصل شرکت سامسونگ الکترونیکس آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت در نمایشگاه CES 2024، این تحول جدید را شرح داد.

تلویزیون QN900D از سری Neo QLED 8K سامسونگ دارای پردازنده هوش مصنوعی NQ8 AI Gen 3 است که شبکه عصبی آن در مقایسه با نسل قبلی تا هشت برابر وسیع‌تر و واحد پردازش عصبی یا NPU آن تا دو برابر سریع‌تر شده است. پردازنده هوشمند نسل سوم NQ8 به این تلویزیون کمک می‌کند تا کیفیت محتواهای با وضوح پایین را به‌طور خودکار بهبود ببخشد و با فناوری AI Motion Enhancer Pro، تصاویر متحرک و سریع را با وضوح بیشتر به نمایش دربیاورد. به این ترتیب کاربران می‌توانند لذت بیشتری از تماشای محتوای ۸K را تجربه کنند.

قابلیت Active Voice Amplifier Pro در این تلویزیون سامسونگ با کمک هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل صدا و نویز پس زمینه می‌پردازد و تجربه بهتر و بهینه‌تری از صدای فراگیر را در تلویزیون به شما ارائه می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند احساسی مشابه با نشستن در ردیف اول یک استادیوم یا سینما را تجربه کنند. سری تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ از سیستم عامل تایزن هوم (Tizen OS Home) بهره می‌برند که به‌منظور ارتقای تجربه سرگرمی، جدیدترین برنامه‌ها، سرویس‌ها، محتواهای شخصی شده و پیشنهادهای خدماتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سامسونگ ویژگی‌های دسترسی‌پذیری نوآورانه‌ای را برای انواع مخاطبان با نیازهای مختلف ارائه می‌کند که از جمله آنها می‌توان به زبان اشاره برای افراد کم‌شنوا در تلویزیون های سری Neo QLED اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید تلویزیون را به‌آسانی با ژست‌های حرکتی کنترل کنید. همچنین صدای زیرنویس نیز قابلیت دیگری است که برای افراد کم‌بینا ارائه می‌شود و زیرنویس‌های متنی را در لحظه به کلمات گفتاری تبدیل می‌کند.

سامسونگ، پروژکتور جدید Premiere 8K را نیز ارائه می‌کند که قادر به نمایش محتوا در ابعاد ۱۵۰ اینچی است. این دستگاه به‌عنوان نخستین پروژکتور جهان با پشتیبانی از قابلیت انتقال بی‌سیم ۸K شناخته می‌شود و کاربران می‌توانند به‌وسیله آن، تجربه بی‌نهایت لذت‌بخش و کاملی از تماشای محتواها، مانند یک سینما در خانه خود داشته باشند.

سامسونگ در بخش صدا و امکانات صوتی هم اسپیکر Music Frame را معرفی و عرضه کرده است. این اسپیکر ظاهری مشابه با یک قاب تصویر یا نقاشی دارد و با استفاده از قابلیت شخصی‌سازی آن می‌توانید این اسپیکر را با هر محیط و فضایی در خانه خود هماهنگ کنید. اسپیکر موزیک فریم سامسونگ به‌وسیله قابلیت Q-Symphony می‌تواند با تلویزیون‌ها و ساندبارهای سامسونگ هشوام شود و ووفر دوگانه داخلی آن نیز صدای فراگیر و قدرتمندی را در سرتاسر خانه به گوش شما می‌رساند.

بالی (Ballie) نام ربات توپی مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ است که اکنون سامسونگ به‌روزرسانی‌های عمده‌ای را برای آن ارائه کرده است. این ربات اولین بار در نمایشگاه CES 2020 معرفی شده بود و حالا توانسته به یک دستیار هوشمند برای کاربران تبدیل شود. ربات بالی می‌تواند با سایر دستگاه‌های هوشمند متصل در خانه در تعامل باشد، خدمات سفارشی‌شده را انجام دهد، از کارهای پردردسر مراقبت کند، تصاویر و ویدیوها را روی دیوارهای خانه به نمایش دربیاورد و به این ترتیب اطلاعات کلیدی زندگی از جمله وضعیت آب و هوا و سایر مطالب مرتبط را در هر مکانی پیش روی کاربران قرار بدهد.

هوش مصنوعی سامسونگ

سامسونگ همچنین به‌منظور بهبود تجربه حضور در آشپزخانه و تهیه غذا، یخچال Bespoke 4-Door Flex را با قابلیت‌های AI Family Hub+ معرفی کرد. این یخچال به صفحه نمایش ۳۲ اینچی با قابلیت هوش مصنوعی دید داخل یا AI Vision Inside مجهز شده و از یک دوربین داخلی برای تشخیص حداکثر ۳۳ ماده غذایی مختلف در داخی یخچال بهره می‌برد. همچنین این یخچال با استفاده از این قابلیت، پیشنهادهایی را متناسب با مواد غذایی موجود در داخل یخچال ارائه می‌کند و با گزینه «استفاده بر اساس تاریخ» یا Use By Dates نیز کاربران می‌توانند تاریخ انقضای هر ماده غذایی را وارد کنند تا یخچال در نزدیکی تاریخ تعیین شده، اطلاع‌رسانی لازم را به کاربران انجام دهد.

یخچال Bespoke 4-Door Flex با برخورداری از این قابلیت‌های هوش مصنوعی موجب کاهش ضایعات مواد غذایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و سبک زندگی آگاهانه‌تری را به کاربران هدیه می‌دهد. اجاق برقی صفحه‌ای Anyplace Induction نیز از دیگر محصولات جدید سامسونگ است که اتصال هوش مصنوعی را یک قدم جلوتر برده و می‌تواند انواع دستورهای تهیه ذخیره شده در Samsung Food را روی نمایشگر هفت اینچی خود برای کاربران به نمایش بگذارد تا کاربران در هنگام پخت و پز، به‌صورت در لحظه بتوانند دستور تهیه آن را مشاهده کنند.

فناوری هوش مصنوعی سامسونگ از لوازم آشپزخانه نیز فراتر رفته است. Bespoke AI Laundry Combo به‌عنوان جدیدترین ماشین لباسشویی و خشک‌کن همه‌کاره سامسونگ به هاب هوش مصنوعی مجهز شده و دارای نمایشگر هفت اینچی ال‌سی‌دی است که نقش مرکز کنترل بصری برای مدیریت لباس‌ها را ایفا می‌کند. کاربران به این وسیله می‌توانند از فرایند شست‌وشو و خشک شدن البسه چرک خود لذت ببرند. همچنین این ماشین لباسشویی و خشک‌کن هوشمند می‌تواند عادت‌های کاربر را با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین به‌خاطر بسپارد و به این ترتیب، عملیات شست‌وشو و خشک کردن لباس‌ها را شخصی‌سازی کرده و چرخه‌های مناسب شست‌وشو را پیشنهاد دهد.

جارو برقی رباتیک Bespoke Jet Bot Combo سامسونگ هم با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، تجربه تمیز کردن راحت‌تر و موثرتری را ارائه می‌دهد. این مدل جدید با بهبود سیستم تشخیص اشیا توسط هوش مصنوعی یا AI Object Recognition در مقایسه با سری قبلی، حالا قادر است اشیای بیشتری را در محیط تشخیص بدهد و حتی لکه‌های روی زمین و فضاها را شناسایی کند. علاوه بر این، جارو برقی رباتیک Bespoke Jet Bot Combo سامسونگ توانایی تشخیص نوع کف زمین و طول فرش را دارد تا بتواند عملکرد خود را بر اساس آن تنظیم کند.

هوش مصنوعی در لپ تاپ های سامسونگ

سامسونگ علاوه بر ارتقای وظایف معمول کامپیوترها، طی همکاری با مایکروسافت به‌دنبال ارائه تجربیات متصل جدید و یکپارچه است. سری لپ تاپ های گلکسی بوک ۴ با تجربیات نو و ویژگی‌های ارتباطی جدید، می‌تواند بسیار کارآمدتر، هوشمندتر و سازگارتر از همیشه باشد و با همکاری سامسونگ و مایکروسافت، بهترین تجربه کامپیوتری ممکن را ارائه کند.

لپ تاپ های سری گلکسی بوک ۴ با استفاده از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در سرویس Copilot مایکروسافت می‌تواند به گوشی هوشمند شما متصل شود و این دو دستگاه به‌شکلی یکپارچه به همکاری با یکدیگر بپردازند. کاربر در این هماهنگی، احساس پیدا خواهد کرد که فقط با یک دستگاه کار می‌کند. هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند پیام‌های متنی را در گوشی هوشمند گلکسی سامسونگ شما پیدا کند، بخواند و حتی آن را خلاصه کند.  همچنین این هوش مصنوعی توانایی ایجاد و ارسال پیام از سوی کاربر را خواهد داشت. سری لپ تاپ های Galaxy Book 4 سامسونگ حتی می‌تواند بسیار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر از همیشه به عملکردها و اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا کند؛ بدون این‌که به روشن کردن گوشی و باز کردن اپلیکیشن‌های آن نیاز داشته باشید.

شما این اجازه را خواهید داشت که دوربین قدرتمند گوشی هوشمند گلکسی سامسونگ خود را به وب‌کم لپ تاپ گلکسی بوک ۴ تبدیل کنید و از آن برای انجام تماس‌های ویدیویی در برنامه‌های کنفرانس مجازی بهره ببرید. کاربران توانایی جابه‌جا شدن بین دوربین جلو و عقب را دارند و برای این‌کار کافی است فقط یک کلیک روی لپ تاپ خود انجام دهید. ویژگی‌های مختلف دوربین گوشی هوشمند گلکسی سامسونگ نیز در این بخش در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ از جمله محو کردن پس‌زمینه یا قاب‌بندی خودکار (Auto-Framing) که در این قابلیت، روی تصویر فردی که در حال صحبت کردن است، تمرکز می‌شود.

همکاری مستمر سامسونگ و مایکروسافت باعث می‌شود قابلیت‌های هوشمندتری نیز به سری گلکسی بوک ۴ راه پیدا کنند. گفتنی است قابلیت‌های ارتباطی معرفی شده از ماه مارس امسال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به این ترتیب مرزهای اتصال یکپارچه و هوشمند از گوشی های هوشمند نیز فراتر خواهد رفت و شاهد گسترش آن به سایر دستگاه‌های گلکسی سامسونگ خواهیم بود.

از دیگر دستگاه‌های سامسونگ که می‌توانیم از آن برای این اتصال یکپارچه و هوشمند استفاده کنیم، باید به تبلت گلکسی تب S9 اولترا اشاره کنیم که قادر خواهید بود از آن به‌عنوان یک نمایشگر اضافی و لمسی برای لپ تاپ خود استفاده کنید و بهره‌وری و خلاقیت خود را به اوج برسانید. علاوه بر این، اتصال به هدفون بی سیم گلکسی بادز ۲ پرو نیز باعث می‌شود صدای واضح و شفاف با کمترین تاخیر به گوش شما برسد. لپ تاپ های سری گلکسی بوک ۴ با این مجموعه جذاب از قابلیت‌های پیشرفته قصد دارد بهترین تجربه ممکن از کامپیوترهای شخصی را به کاربران ارائه کند.

هوش مصنوعی سامسونگهوش مصنوعی سامسونگ

اتصال بهتر و هوشمندتر با هوش مصنوعی Spatial

جائه یون جونگ، معاون اجرایی و رئیس بخش SmartThings در شرکت سامسونگ الکترونیکس در جریان کنفرانس مطبوعاتی این شرکت کره‌ای در نمایشگاه CES 2024 به آثار فناوری هوش مصنوعی بر روابط بین کاربران و دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود این دستگاه‌ها با بیشتر استفاده کردن مشتری‌ها از آنها، هوشمندتر می‌شود و بهتر از قبل می‌توانند زندگی روزمره را درک کرده و آن را بهبود ببخشند. کلید رسیدن به این چشم‌انداز، هوش مصنوعی فضایی یا Spatial است که می‌تواند به درک بهتر فضای زندگی و روال‌های روزمره کاربران کمک کند. این هوش مصنوعی قادر است تجربه شخصی‌شده‌تری از مدیریت خانه را ارائه کند و پلتفرم SmartThings از فناوری LiDAR در دستگاه‌های متصلی مثل جارو برقی رباتیک سامسونگ به‌منظور ایجاد نقشه‌های دیجیتالی هر طبقه استفاده می‌کند تا کاربران، وضعیت و موقعیت تمام دستگاه‌های خود را به‌آسانی مورد بررسی قرار دهند.

پلتفرم SmartThings در ماه مارس امسال نمای نقشه سه‌بعدی ارتقا یافته را برای تجربه دقیق‌تر در گوشی های هوشمند و تلویزیون های سامسونگ عرضه می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند به‌وسیله یک کد QR ساده، دوستان و اعضای خانواده خود را به اکوسیستم SmartThings متصل کنند و هر یک از اعضای خانواده نیز قادر هستند کارهای روزمره خود را در این اکوسیستم تعریف نمایند.

اپلیکیشن SmartThins از حسگرهای هوشمند و هوش مصنوعی برای تشخیص شرایط غیر عادی مانند سقوط و ارسال هشدار برای اعضای خانواده یا افرادی که برای مراقبت تعیین شده‌اند، استفاده می‌کنند. کاربران با استفاده از گلکسی SmartTag 2 نیز قادر خواهند بود فعالیت‌های حیوانات خانگی خود را ردیابی کنند و اطلاعات شناسایی مرتبط را به‌صورت دیجیتال و با اتصال تگ هوشمند سامسونگ به قلاده یا زنجیر آنها، ذخیره نمایند.

معاون اجرایی و رئیس بخش SmartThings شرکت سامسونگ در ادامه اظهار کرد که دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ این امکان را در اختیار خانه‌های هوشمند قرار می‌دهد تا با قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته خود به پویایی بیشتری برسند. Bixby اکنون قادر است مکان و فعالیت‌های کاربر را درک کرده و دستورات لازم را به‌صورت خودکار به دستگاه‌های مناسب منتقل کنند. بیکسبی با فناوری‌های کلیدی مثل Multi Device Wakeup همراه با یک پروتکل ارتباطی مشترک نیز می‌تواند با همه دستگاه‌های موجود در یک اتاق به دستورهای کاربر گوش دهد و عملکرد درخواستی را با مرتبط‌ترین دستگاه اجرا کند. مثلا اگر شما در آشپزخانه به تماشای یک ویدیوی راهنمای پخت غذا روی پنل Family Hub یخچال خود می‌پردازید می‌توانید با گفتن جمله : «هی، بیکسبی! موزیک پخش کن!»، همزمان با تماشای ویدیوی مورد نظر و آشپزی کردن، از بلندگوهای هوشمند خود به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید.

تلویزیون های سامسونگ با سرویس Samsung Daily+ نیز علاوه بر این‌که انواع خدمات اضافی را برای کاربران در دسترس قرار می‌دهند، می‌توانند به یک هاب مرکزی برای بسیاری از عملکردهای خانه هوشمند تبدیل شوند. از جمله این موارد می‌توان به تماس‌های ویدیویی از طریق ConnecTime، خدمات مشاوره آنلاین دامپزشکی و ردیابی تمرینات ورزشی اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید داده‌های فعالیت‌های ورزشی خود را به ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ خود انتقال دهید.

علاوه بر این، سامسونگ سرویس جدیدی با نام Samsung Now+ را معرفی کرده که به‌وسیله آن می‌توانید بدون این‌که به روشن کردن تلویزیون نیاز داشته باشید، اطلاعات مفید خانه از جمله آب و هوا یا تصویر زنده دوربین امنیتی خانه را مشاهده کنید. این قابلیت مثل ویژگی‌های SmartThings خواهد بود که از طریق فرامین صوتی، اطلاعات مهم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سامسونگ تجربه خانه و ماشین را نزدیک‌تر می‌کند

هوش مصنوعی سامسونگهوش مصنوعی سامسونگ

سامسونگ در این کنفرانس خبری از همکاری با گروه خودروسازی هیوندای موتورز و پیشرفت‌های خود در صنعت خودروسازی نیز پرده برداشت. قبل از برگزاری نمایشگاه CES 2024، تفاهم‌نامه همکاری میان سامسونگ و هیوندای منعقد شد که بر اساس آن، خدمات «خانه به ماشین» (Home-to-Car) و «ماشین به خانه» (Car-to-Home) از طریق اتصال SmartThings در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. هائه یونگ کوان، رئیس مرکز توسعه اطلاعات سرگرمی هیوندای، از زیرمجموعه‌های بخش خودروهای نرم افزارمحور این شرکت (SDV) در خصوص همکاری با شرکت سامسونگ اظهار کرد اکنون پلتفرم SmartThings با استفاده از نرم افزار تعیین شده گروه هیوندای موتور و از طریق اپلیکیشن با خودروهای هیوندای، کیا و جنسیس کار می‌کند. وی افزود ما در گروه هیوندای موتور بسیار از همکاری با سامسونگ خوشحالیم و مشتاقیم که در آینده از طریق اتصال هوشمندتر، قابلیت‌های جدیدی را به خودروهای کاربران بیاوریم.

کاربران با استفاده از پلتفرم SmartThings قادر خواهند بود دستورهای صوتی را برای انجام عملکردهای از راه دور خودرو مثل روشن کردن، گرم کردن خودرو قبل از سوار شدن یا باز و بسته کردن پنجره‌ها صادر کنند. علاوه بر این، اتصال SmartThings برای کارهای متنوع دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید از درون وسیله نقلیه خود، کنترل عملکردهای خانه هوشمند خود را نیز بر عهده بگیرید. حتی می‌توانید به‌طور خودکار، درهای پارکینگ را بر اساس موقعیت مکانی خودرو باز و بسته کنید یا دمای خانه را در حالت ایده‌آل تنظیم کنید. تمام این کارها با استفاده از دستورهای صوتی قابل انجام هستند. همچنین سامسونگ با عمیق‌تر کردن همکاری دیرینه خود با شرکت هارمان (Harman)، قصد دارد تجربه رانندگی کاربران را ارتقا دهد.

میشل گتوزو، معاون مدیریت محصول در شرکت هارمان در خصوص نحوه ایجاد فناوری‌های جدید این دو شرکت به‌منظور ارتقای تجربه رانندگی بیان کرد ترکیب رهبری سامسونگ در عرصه فناوری با تخصص هارمان در بخش خودرو می‌تواند مسیر خوبی برای خلق تجربه‌های تحول‌آفرین مثل Harman Ready Care، Ready Vision و Ready Display ایجاد کند. وی اضافه کرد کاری که هارمان و سامسونگ در حال حاضر انجام می‌دهند در مسیر یکپارچه‌تر شدن قرار دارد. هارمان و سامسونگ تلاش می‌کنند تا تجربیات تاثیرگذارتری برای اکوسیستم داخلی کابین خودرو به ارمغان بیاورند.

قابلیت Ready Care هارمان بر ایمنی راننده متمرکز است و با پیاده‌سازی تکنیک‌های شبکه‌های عصبی یادگیری عمیق برای نظارت بر حرکت و هوشیاری شناختی راننده، قادر است یادآوری‌ها و هشدارهای شخصی‌سازی شده مربوطه را ارائه دهد. Ready Care همچنین می‌تواند تشخیص دهد که مسافران خودرو بزرگسال یا کودک هستند و بر اساس آن، تنظیمات باز شدن کیسه هوا را اعمال کند. Ready Vision هم یک نمایشگر بصری را مستقیما روی شیشه‌های جلوی خودرو ارائه می‌کند و با کمک واقعیت افزوده، وقتی رانندگان به آن نیاز دارند در معرض دید آنها قرار می‌گیرد. مثلا اگر راننده به نقشه‌ای که در لحظه با مسیر حرکت خودرو به‌روز می‌شود، نیاز داشته باشد، این فناوری توصیه‌هایی را برای سریع‌ترین مسیر یا محل توقف برای استراحت ارائه می‌کند.

قابلیت Ready Upgrade هم یکی دیگر از محصولات جالب توجه هارمان است که به‌وسیله آن، خودروسازان می‌توانند سخت افزار و نرم افزار خودروهای خود را به‌طور مکرر به‌روزرسانی کنند و این امر باعث می‌شود وسایل نقلیه شما برای مدت طولانی‌تری مدرن، کارآمد و به‌روز باقی بمانند.

توجه ویژه به حفظ حریم خصوصی و امنیت

در آینده‌ای که هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده و دستگاه‌های مختلف به‌صورت تو در تو به یکدیگر متصل هستند، توجه به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شرکت سامسونگ نیز این موضوع را در اولویت اصلی خود قرار داده است. شین بایک، عضو تیم امنیت تجربه موبایل سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت در نمایشگاه CES 2024 به معرفی و تشریح راهکارهای امنیتی سامسونگ به‌عنوان پایه‌ای برای دوران فرا اتصال پرداخت.

پلتفرم Samsung Knox Matrix یکی از این راهکارها محسوب می‌شود که امکان رمزگذاری سرتاسری یا End-to-End را برای بسیاری از گوشی‌ها و تلویزیون های هوشمند گلکسی سامسونگ فراهم می‌کند. دستگاه‌های مختلف با این فناوری می‌توانند یکدیگر را برای شناسایی و جداسازی تهدیدهای امنیتی زیر نظر داشته باشند. Knox Vault هم باعث ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربران در برخی از محبوب‌ترین دستگاه‌های سامسونگ می‌شود و حالا شاهد گسترش آن برای پوشش بیشتر دستگاه‌های متصل به SmartThings از جمله تلویزیون های Neo QLED 8K هستیم. همکاری سامسونگ با شرکت‌های بزرگ فناوری باعث می‌شود کاربران بتوانند امنیت و حریم خصوصی را به‌شکلی که با نیازهای خاص آنها تناسب دارند، تجربه کنند.

تلاش سامسونگ برای استفاده از منابع پایدار، مدیریت انرژی، دسترس‌پذیری

شرکت سامسونگ بر اساس استراتژی‌های فعلی خود به‌دنبال استفاده از منابع پایدار، مدیریت انرژی و دسترس‌پذیری است. اینهی چانگ، معاون مرکز پایداری شرکت سامسونگ توضیحاتی درباره برنامه‌های آتی این شرکت به‌منظور توسعه هر چه بیشتر اقتصاد چرخشی ارائه داده است. سامسونگ در بخشی از این برنامه‌ها به‌طور فزاینده‌ای به استفاده از مواد بازیافتی در چرخه تولید محصولات خود روی آورده است. از جمله این طرح‌ها می‌توان به استفاده از پلاستیک بازیافتی حاصل از تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس‌ها برای تولید دستگاه‌های گلکسی، پلاستیک بازیافتی در تلویزیون‌ها و آلومینیوم بازیافتی در یخچال‌های Bespoke اشاره کرد.

برنامه Certified ReNewed سامسونگ در کشورهای منتخب اروپایی و همچنین ایالات متحده آمریکا در حال اجرا است که در این برنامه، گوشی های بازسازی شده مقرون‌به‌صرفه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برنامه Galaxy Upcycling نیز به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا گوشی های قدیمی خود را با روش‌هایی خلاقانه وارد چرخه استفاده مجدد کنند و کاربری جدیدی را برای آنها تعریف نمایند. سامسونگ می‌خواهد در طول زمان، بازیافت و استفاده مجدد از محصولات خود را بیشتر از همیشه کند.

سامسونگ در راستای اقدامات و تلاش‌های خود برای حفظ محیط زیست و پایداری بیشتر، از هوش مصنوعی نیز به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی در محصولات خود کمک گرفته است. ویژگی‌هایی مثل حالت انرژی هوش مصنوعی یا AI Energy در پلتفرم SmartThings قادر به‌صورت خودکار، مصرف انرژی را تنظیم کند. به این ترتیب با این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، هوش مصنوعی علاوه بر این‌که باعث راحت‌تر شدن زندگی روزمره می‌شود، می‌تواند به کاربران در راستای مسئولیت‌پذیری در عرصه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی نیز یاری برساند.

طی همکاری جدید سامسونگ با شرکت تسلا، قابلیت SmartThings Energy هم در داخل و هم در خارج از خانه، کاربردی‌تر خواهد شد. با این همکاری، قابلیت SmartThings Energy با محصولات تسلا از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، باتری خانگی PowerWall، اینورتر خورشیدی و راهکار کانکتور دیواری شارژ خودروهای الکتریکی ادغام شده است. امکان استفاده از عملکرد Storm Watch باتری پاوروال در برنامه تسلا، یکی دیگری از مزایایی است که در این رابطه می‌توانیم به آن اشاره کنیم. با این ویژگی، شرایط آب‌وهوایی بحرانی از طریق پلتفرم SmartThings هم در اپلیکیشن تسلا و هم در تلویزیون‌ها و گوشی های همراه متصل سامسونگ به نمایش درمی‌آید.

کاربران با استفاده از SmartThings قادر خواهند بود حالت انرژی هوش مصنوعی را فعال کنند و به این ترتیب برای زمان‌های قطعی برق آمادگی لازم را داشته باشند. این حالت قادر است مدت زمان استفاده از انرژی پشتیبان ذخیره شده در PowerWall تسلا را افزایش دهد.

در مجموع، سامسونگ هم‌راستا با توسعه فناوری‌های مدرن، امکانات و قابلیت‌های تازه‌ای را به‌منظور افزایش دسترس‌پذیری به دستگاه‌های خود اضافه خواهد کرد. از جمله این موارد می‌توان به دستگاه‌های دیجیتالی که می‌توانید آنها را بدون حرکت دست کنترل کنید، گوشی‌های همراهی که در طول تماس‌ها زیرنویس‌هایی را به‌طور خودکار ایجاد می‌کنند و نمایشگرها و تلویزیون‌هایی که از قابلیت جدید تبدیل متن به گفتار با استفاده از هوش مصنوعی بهره می‌برند، اشاره کرد.

حالت مشاهده جدید Relumino Together به‌منظور کمک بیشتر به افراد کم‌بینا در تلویزیون های سامسونگ ارائه می‌شود و این دسته از کاربران حالا می‌توانند در کنار اعضای خانواده و دوستان خود به تماشای تلویزیون بپردازند. این امکانات هوشمند به تمام افراد کمک می‌کند تا همزمان با هم، نهایت لذت از سرگرمی‌های خانگی را تجربه کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها