حجم سرقت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار از سال گذشته کاهش یافت.

دسامبر 31, 2023 0 نظر 32

حجم دزدی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار از سال گذشته کمتر بود

در سال‌های اخیر، دزدی ارز دیجیتال یکی از مشکلات اصلی صنعت ارزهای دیجیتال بوده است. اما بر اساس گزارشات جدید، حجم دزدی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار از سال گذشته کمتر بوده است. این موضوع می‌تواند به عنوان یک پیشرفت مهم در حوزه ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مقدار دزدی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است که این موضوع نشان‌دهنده بهبود امنیت و ایمنی در این حوزه است. عوامل مختلفی می‌توانند موجب این کاهش شده باشند از جمله تعداد بیشتری از معاملات ارز دیجیتالی که امنیت بیشتری دارند، استفاده از تکنولوژی‌های امنیتی پیشرفته‌تر و همچنین افزایش نظارت و کنترل از سوی مقامات مختلف.

با این حال، همچنان لازم است که توجه بیشتری به امنیت ارزهای دیجیتال و پیشگیری از دزدی‌ها شود تا این صنعت بتواند به رشد پایداری دست یابد.

در حالی که سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲ میلیارد دلار رمزارز سرقت شده، اما ظاهرا حجم دزدی ارز دیجیتال در امسال برای اولین بار کمتر از سال گذشته‌اش بوده است!

از زمانی که رمزارزها پدیدار شدند، هر ساله هکرها مقدار بیشتری ارز دیجیتال را نسبت به سال قبل دزدیده‌اند و این رویه همچنان ادامه دارد. اطلاعاتی که توسط پلتفرم REKT (اطلاعات مرتبط با هک و دزدید تمام رمزارزها را پیگیری می‌کند) منتشر شده، نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۳ میلادی هکرها در مجموع ۱.۸۳ میلیارد دلار دزدیده‌اند! گرچه این مقدار به‌صورت پراکنده و در حملات مختلفی دزدیده شده، اما در هر صورت آسیب‌پذیری و چالش‌های پایدار در اکوسیستم DeFi را تأیید می‌کند. TechCrunch در مقاله‌ای گزارش می‌دهد:

سال ۲۰۲۳، گواهی بر آسیب‌پذیری‌های پایدار و گام‌های برداشته شده در جهت رفع آن بوده است؛‌ حتی با وجود اینکه به‌خاطر بازار خرسی ادامه‌دار در نیمه اول سال، گرایش به این فضا کاهش پیدا کرده است.

سرقت حدود ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

بزرگ‌ترین حادثه در شبکه Multichain اتفاق افتاده و بیش از ۲۳۰ میلیون دلار دزدیده شده است. سایر موارد قابل توجه که حجم پول زیادی در آن‌ها از دست رفقه عبارت از سرقت ۱۹۶ میلیون دلاری از Euler Finance، سرقت ۱۴۲ میلیون دلاری از Mixin Network‌ و از دست رفتن ۱۲۲ میلیون دلار در شبکه Poloniex هستند.

دزدی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

در حالی که میزان دزدی ارز دیجیتال در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیارد دلار بوده، این اولین باری است که نسبت به سال گذشته این میزان کاهش پیدا کرده است. شرکت تحقیقاتی بلاکچین Chainalysis مدعی شده که سال گذشته ۳.۸ میلیارد دلار و سال ۲۰۲۱ نیز ۳.۳ میلیارد دلار رمزارز سرقت شده بود.

اکثر این رمزارزها توسط گروهی به‌نام «لازاروس» سرقت رفته که یک گروه وابسته به دولت کره شمالی است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که کره شمالی از پول‌های دزدیده شده برای کمک به بودجه توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود استفاده می‌کند. در واقع بخش بزرگی از بودجه این کشور با دزدی ارز دیجیتال تأمین می‌شود. ما در مقاله‌ای با عنوان هکرهای کره شمالی تهدیدی بزرگ برای امنیت دنیای ارز دیجیتال هستند به‌طور مفصل در این باره صحبت کرده‌ایم.

دزدی ارز دیجیتال توسط دولت کره شمالیدزدی ارز دیجیتال توسط دولت کره شمالی

دزدی ارز دیجیتال توسط دولت کره شمالی

آمار منتشر شده از سوی REKT نشان می‌دهد که تا اواسط سال ۲۰۱۱، در مجموع بیش از ۷۷ میلیارد دلار رمزارز سرقت رفته است، اما در همان زمان نزدیک به ۶.۶ میلیارد دلار آن توسط مجریان قانون و سایر سازمان‌ها بازیابی شده است.

در حالی که شبکه‌های بزرگ‌تر مثل بیت کوین و اتریوم امنیت بسیار خوبی دارند، بیشتر این حملات و سرقت‌ها در شبکه‌هایی اتفاق می‌افتد که زیرساخت‌های ضعیف‌تری دارند یا از پروتکل‌های وام دهی، پل‌ها و سایر موارد مشابه استفاده می‌کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها