داریوش طلایی: هنر بداهه‌پردازی به یک جریان مستمر تبدیل می‌شود

ژانویه 6, 2024 0 نظر 160

کارگاه آموزشی «بداهه پردازی در موسیقی دستگاهی ایران» با حضور استاد داریوش طلایی و علاقه‌مندان از تهران و شهرستان‌ها در تالار رودکی برگزار شد. در این کارگاه، استاد طلایی به مبحث بداهه پردازی و چگونگی فراگیری این مهارت پرداخته و هنرجویان فعال با ارسال ویدیو مورد گزینش قرار گرفته و به صورت عملی در کارگاه شرکت کردند. استاد طلایی در ابتدای هر بخش از کارگاه مباحثی پیرامون تاریخ بداهه‌پردازی در موسیقی ایران و ویژگی‌های مهم در شکل‌گیری این مهارت را مطرح و سپس از هنرجویان فعال خواست تا به اجرای قطعات ضربی و آوازی به بسط و گسترش آن با خلاقیت مبتنی بر ردیف همت بپردازند. علاوه بر توضیح برای رفع ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی، استاد طلایی به سوالات ایشان پاسخ داد و درباره تمرکز و نگاه عمیق به ردیف و نوع الهام گرفتن از آن و مسیر آموزشی صحیح و جهت دهی به معلومات در راستای خلق بداهه صحبت کرد.

۱۶:۱۳کارگاه آموزشی «بداهه پردازی در موسیقی دستگاهی ایران» با هدایت استاد داریوش طلایی و حضور علاقه‌مندان از تهران و شهرستان‌ها برگزار شد.به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، کارگاه آموزشی «بداهه پردازی در موسیقی دستگاهی ایران» با هدایت استاد داریوش طلایی ردیف‌دان و نوازنده پیشکسوت تار و سه‌تار به همت انجمن موسیقی ایران و همکاری بنیاد رودکی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه در تالار رودکی برگزار شد به مبحث بداهه پردازی و چگونگی فراگیری این مهارت پرداخته شد.این کارگاه برای علاقه‌مندان به دو صورت فعال و غیرفعال برگزار شد و هنرجویان فعال طی فراخوان اطلاع رسانی‌شده، با ارسال ویدیو مورد گزینش قرار گرفته و در طول کارگاه به روی صحنه رفته و به صورت عملی مضامین مطرح شده را اجرا کردند.استاد طلایی در ابتدای هر بخش از این کارگاه مباحثی پیرامون تاریخ بداهه‌پردازی در موسیقی ایران و ویژگی‌های مهم در شکل‌گیری این مهارت را مطرح کرده و سپس از هنرجویان فعال خواست تا به اجرای قطعات ضربی و آوازی به بسط و گسترش آن با خلاقیت مبتنی بر ردیف همت گمارند.این نوازند ه پیشکسوت تار و سه‌تار علاوه بر توضیح برای رفع ایرادات هنرجویان در صدادهی ساز و لحن شخصی در نوازندگی در بخش پرسش و پاسخ به سوالات ایشان پاسخ داد.چگونگی تمرکز و نگاه عمیق به ردیف و نوع الهام گرفتن از آن و نیز مسیر آموزشی صحیح و جهت دهی به معلومات در راستای خلق بداهه از مهمترین پرسش‌های مطرح شده بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها