آموزش پخت کافه پنکیک: گام به گام طرز تهیه پنکیک

دسامبر 24, 2023 0 نظر 68

طرز تهیه پنکیک ساده

پنکیک، یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی محسوب می شود که در سراسر جهان برای وعده های مختلف از روز، از جمله صبحانه یا میان وعده، استفاده می شود. اهمیت ویژه ای که به پنکیک می دهند در این است که بجای اینکه در فر پخته شود، این کیک در تابه پخته می شود. بنابراین، نام این کیک خوشمزه پَن(سینی) کیک(کیک) برگرفته از ترکیب این دوکلمه در زبان انگلیسی است.

تدریس مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک در وبسایت آموزشی فان شو

اگر به دنبال آموزش جامع و کامل تهیه پنکیک هستید، وبسایت آموزشی فان شو روش مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک را در اختیار شما قرار می دهد. این آموزش شامل توضیحات جزئی درباره مواد لازم، زمان لازم برای پخت و نحوه سرو کردن پنکیک است. با ما همراه باشید تا تجربه لذت بخش پخت این کیک خوشمزه و ساده را داشته باشید.

مواد مورد نیاز برای ۴ نفرمیزان مواد
آرد سفید۱٫۵ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شیر یا آب۱ لیوان سر خالی
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری

 

آموزش کامل پخت پنکیک گام به گام با توضیحات تخصصی و با کیفیت

هدف اصلی این آموزش، به شما نشان دادن ترفندهای کاربردی در ساخت پنکیک مناسب برای صبحانه است. در پایان این مطلب، شما قادر خواهید بود با داشتن این دانش لازم، پنکیک خامه ای را خودتان در منزل بپزید.

مرحله ۱: آماده سازی اولیه مایه پنکیک

برای طرز تهیه پنکیک صبحانه ابتدا باید مایه یا همان خمیر رقیق پنکیک را آماده کنیم. برای این منظور، تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس با همزن برقی مواد را چند دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله ۲: مخلوط کردن مواد اولیه

همزن مواد را تا زمانی که رنگ مخلوط به کرمی تغییر کند و حالتی کشدار پیدا کنند باید ادامه دهیم. در صورتی که همزن برقی در دسترس نداشتم می توانیم از همزن دستی نیز استفاده کنیم.

مرحله ۳: افزودن شیر و روغن به مایه

پس از اینکه رنگ مواد کرمی شد، شیر یا آب (پیشنهاد ما استفاده از شیر است) را به همراه روغن به مواد اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ۴: ترکیب آرد و بکینگ پودر با مایه

در این مرحله آرد سفید را به همراه بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در ادامه با لیسک یا قاشق به خوبی مواد را ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ۵: زمان استراحت

بعد از افزودن بکینگ پودر، توجه داشته باشید که پس از اضافه کردن بکینگ پودر، دیگر نباید مواد را بیش از حد ترکیب کنیم. به مدت ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم تا اثر بکینگ پودر در مایه ظاهر شود.

مرحله ۶: پخت پنکیک در تابه

در این مرحله یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، آنرا با اسپری روغن چرب می کنیم، سپس با ملاقه از مواد بر می داریم و درون تابه می ریزیم. مایه پنکیک به دلیل اینکه شل است، خودش درون تابه باز می شود.

مرحله ۷: تزیین و سرو کردن پنکیک

پنکیک ها درون یک بشقاب قرار می دهیم و به همراه عسل، موز و سایر میوه های مورد نظر سرو می کنیم. حالا وقت لذت بردن از پنکیک تازه پخته شده با نوشیدنی دلخواه است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها