طرز تهیه کسادیا تخم مرغ

طرز تهیه کسادیا تخم مرغ, دستور پخت کسادیا تخم مرغ

کسادیای تخم مرغ یکی از انواع صبحانه‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود برای آماده کردن این صبحانه مقوی فقط به تخم مرغ، مقداری پنیر پیتزا و نان احتیاج دارید، از کسادیا تخم مرغ می‌توانید به عنوان یک میان وعده پرطرفدار هم استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کسادیا تخم مرغ در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
تخم مرغ۲ عدد
نمک۲/۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه۲/۱ قاشق چای خوری
نان پیتا یا نان تافتون یا نان لواشیک برش به اندازه تابه
پنیر پیتزابه مقدار لازم
پنیر گودا۱ ورقه خرد شده
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی حلقه شده برای دورچین۱ عدد
خیارشور خرد شده برای دورچین۲ عدد
زیتون پرورده برای دورچینبه مقدار لازم

طرز تهیه کسادیا تخم مرغ

مرحله ۱: هم زدن تخم مرغ‌ها و اضافه کردن نمک به آن‌ها

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و خوب با هم مخلوط و یک دست شوند، سپس مقداری نمک به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، خوب هم بزنید تا نمک کاملاً با تخم مرغ‌های زده شده ترکیب شود.

مرحله ۲: اضافه کردن فلفل سیاه به تخم مرغ‌ها و ریختن روغن در تابه

بعد مقداری فلفل سیاه را با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند سپس در یک تابه با شکل و اندازه مناسب مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله ۳: ریختن تخم مرغ‌ها در تابه و قرار دادن نان پیتا روی آن‌ها

وقتی که روغن داغ شد تخم مرغ‌های زده شده را در تابه بریزید، اجازه دهید تا خودشان را بگیرند و کمی بپزند سپس نان پیتا یا نان تافتون یا نان لواش را به شکل گرد و در اندازه تابه برش بزنید، روی تخم مرغ‌ها قرار دهید تا به تخم مرغ‌های در حال پخت بچسبد.

مرحله ۴: برگرداندن تخم مرغ‌ها در تابه

بعد از یک دقیقه تخم مرغ‌ها را به همراه نان برگردانید تا این بار نان کف تابه قرار بگیرد بهتر است که از تابه نچسب استفاده کنید تا تخم مرغ‌ها به کف تابه نچسبند، به راحتی از تابه جدا شوند و بتوانید آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر یعنی نان پیتا هم بپزد.

مرحله ۵: اضافه کردن پنیر پیتزا و پنیر گودا به تخم مرغ‌ها

سپس مقداری پنیر پیتزا را روی قسمت نیم دایره پایین تخم مرغ ها بریزید، به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری پنیر ورقه‌ای گودا را هم در اندازه‌های کوچک برش بزنید و روی تخم مرغ‌ها پخش کنید مقدار پنیر بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۶: برگرداندن یک نیمه کسادیا تخم مرغ روی نیمه دیگر

هر چقدر مقدار پنیر پیتزا یا پنیر گودا بیشتر باشد در نهایت کسادیا‌ تخم مرغ کشدارتر و خوش طعم‌تر می‌شود، بعد از آن یک طرف تخم مرغ را روی سمت دیگر آن بیاورید، با پشت قاشق کمی فشار دهید تا پنیر پیتزا کم کم ذوب شود و دو طرف تخم‌مرغ به هم بچسبد.

مرحله ۷: قرار دادن کسادیا تخم مرغ در ظرف دیگری

سپس تابه را از روی حرارت بردارید، کسادیا تخم مرغ را به آرامی از داخل آن خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس آن را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان روی آن مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید.

مرحله ۸: تزئین و سرو کسادیا تخم مرغ

بعد از آن کسادیا تخم مرغ را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید و به عنوان یک صبحانه مقوی و خوش طعم همراه با چند برش حلقه‌ای گوجه فرنگی، چند حلقه خیار شور، زیتون پرورده، نان تازه، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.