رونمایی از خودرو الکتریکی زیبا و با شتاب فوق‌العاده شیائومی SU7

دسامبر 28, 2023 0 نظر 42

شرکت شیائومی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی الکتریکی دنیا، با معرفی خودرو الکتریکی SU7، یک بار دیگر توانسته است توجه بسیاری از مصرف کنندگان و علاقمندان به خودروهای الکتریکی را به خود جلب کند. این خودرو با طراحی زیبا و جذاب، به علاوه با شتاب فوق‌العاده و امکانات مدرن، توانسته است نیازهای مدرن مشتریان را برآورده کند.

خودرو الکتریکی شیائومی SU7 با سیستم‌های امنیتی و تکنولوژی‌های پیشرفته، به عنوان یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه در بازار خودروهای الکتریکی ظاهر شده است. همچنین این محصول با توجه به مزایای محیط‌زیستی و کمترین میزان آلاینده‌ها، راه حلی عالی برای مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار محسوب می‌شود.

از طرفی، قیمت مناسب و کارایی عالی این خودرو، باعث شده تا شهریان و خریداران شهری به دنبال خرید و استفاده از این خودروی الکتریکی مدرن بوده و از قابلیت‌ها و امکانات آن بهره‌مند شوند. در مجموع، خودرو الکتریکی شیائومی SU7 با طراحی زیبا و شتاب فوق‌العاده، یک گزینه مناسب و الگویی برای صنعت خودروسازی الکتریکی به حساب می‌آید.

خودرو الکتریکی شیائومی SU7 پس از مدت‌ها انتظار رونمایی شد. اولین ماشین برقی شیائومی از طراحی زیبا، شتاب فوق‌العاده و فناوری‌های مدرن برخوردار است.

شیائومی امروز در یک رویداد خبری ویژه از اولین خودرو برقی خود به‌نام «شیائومی SU7» رونمایی کرد. اتومبیلی پرقدرت از کلاس C که از طراحی زیبا، عملکرد بالا و تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد. لی جون، بنیان‌گذار شیائومی در طول این برگزاری این مراسم تأکید کرد که هدف شرکت خلق خودرویی بوده که حتی چند دهه بعد هم زیبا به‌نظر برسد. تصاویر منتشر شده از شیائومی اس یو ۷ هم به‌خوبی زیبایی این محصول را به‌نمایش می‌گذارند.

خودرو الکتریکی شیائومی SU7

شیائومی برای ساخت اولین خودرو برقی خودش از یک تیم طراحی متخصص متشکل از کارشناسان برجسته دو خودروساز بزرگ آلمانی یعنی بنز و بی‌ام‌و کمک گرفته است. علاوه بر این، کریس بانگل، یک طراخ مطرح خودرو در سطح جهانی را هم به‌عنوان مشاور به تیم طراحی Xiaomi SU7 افزوده است.

طراحی زیبا و چشم‌نواز شیائومی SU7

این محصول از نمای جانبی چهره جسورانه و شیکی دارد که با فاصله بین دو محور طولانی ۳۰۰۰ میلی‌متری و محورهای کوتاه، یادآور خودروهای کوپه اسپرت است. چراغ‌های جلویی شبیه قطره آب هستند و چراغ‌های عقبی کشیده آن هم حس آینده‌نگرانه‌ای دارند.

هر چه از ویژگی‌ها و زیبایی طراحی این خودرو بگوییم کم گفتیم. درب‌ها طراحی هوشمندانه‌ای دارند و از ویژگی نیمه مخفی برخوردارند. به‌علاوه اینکه آینه‌های جانبی نیز مستقیما روی در نصب شده‌اند. شیائومی می‌گوید اصول آیرودینامیک به‌خوبی در طراحی این محصول رعایت شده و با نرخ درگ ۰٫۱۹۵Cd، کمترین میزان را در بین خودروهای تولیدی ارائه می‌کند.

از نظر ابعاد، این خودرو طول ۴۹۹۷ میلی‌متری، ارتفاع ۱۴۴۰ میلی‌متری و عرض ۱۹۶۳ میلی‌متری دارد. مدیرعامل شیائومی در این رویداد خودرو سی یو ۷ را با بی‌ام‌و سری ۵ مقایسه می‌کند و تأکید دارد که این یک خودرو فول سایز و از حیث ابعاد یک قدم جلوتر از خودرو برقی محبوب تسلا مدل ۳ قرار می‌گیرد. صندوق عقب این خودرو نیز فضای قابل توجه ۵۱۷ لیتری دارد.

شیائومی این محصول را در دو نسخه SU7 و SU7 Max عرضه خواهد کرد. همچنین رنگ‌بندی آن شامل سه رنگ آبی (Aqua Blue)، سبز (Verdant Green) و خاکستری (Mineral Gray) را تشکیل می‌دهند که هر کدام جنبه متفاوتی از طبیعت را نشان می‌دهند. در مجموع تلاش شیائومی برای ماندگار شدن نخستین خودرو برقی خود مثال‌زدنی بوده است.

تفاوت دو مدل Xiaomi SU7 و SU7 Max در چیست؟

همانطور که گفته شد شیائومی این خودرو برقی را در دو نسخه ارائه می‌کند. اما مدل معمولی و مکس چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ مدل مکس از یک سیستم رانندگی چهار چرخ دو موتوره بهره می‌برد که مجموع توان ۶۷۳ اسب بخاری را تولید می‌کند و تنها در عرض ۲.۷۸ ثانیه از شتاب ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. در آن سمت مدل معمولی به سیستم رانندگی چرخ‌های عقب تک موتوره با شتاب ۵.۲۸ ثانیه‌ای مجهز است که هرچند توان کمتری از مدل مکس دارد، اما همچنان قدرتمند به‌نظر می‌رسد.

محدوده پیمایش مدل مکس به‌لطف یک باتری ۱۰۱ کیلووات ساعتی از نوع CATL Kirin، حدود ۸۰۰ کیلومتر برآورد شده است. همچنین به‌لطف فناوری سوپر فست شارژ تنها با ۵ دقیقه شارژ، برد ۲۲۰ کیلومتری و ۱۵ دقیقه شارژ، برد ۵۱۰ کیلومتری را فراهم می‌کند.

خودرو الکتریکی شیائومی SU7خودرو الکتریکی شیائومی SU7

در داخل خودرو، شما یک کابین لوکس و زیبا را خواهید داشت که یک ناحیه شیشه‌ای بزرگ به‌مساحت ۵.۳۵ متر مربع، دید پانورامیک را به‌نمایش می‌گذارد. یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۶.۱ اینچی، یک هد آپ دیسپلی غول پیکر ۵۶ اینچی و یک نمایشگر ۷.۱ اینچی مربوط به تنظیمات تجهیزات و آپشن‌های خودرو که به‌عنوان سیستم اطلاع‌رسانی/سرگرمی خودرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، از داخل کابین خودرو الکتریکی شیائومی SU7 یک محصول آینده‌نگرانه ساخته‌اند. ضمن اینکه با سیستم صوتی دالبی اتموس متشکل از ۲۵ اسپیکر، حس حضور در یک کنسرت موسیقی را تجربه خواهید کرد.

خودرو الکتریکی شیائومی SU7خودرو الکتریکی شیائومی SU7

این خودرو به سیستم عامل انحصاری HyperOS ساخت خود شیائومی و چیپست اسنپدراگون. ۸۲۹۵ کوالکام مجهز شده است که نتیجه آن ارائه امکانات نرم افزاری یکپارچه‌ با گوشی یا تبلت شما است.

همه‌چیز را به سیستم رانندگی خودکار Xiaomi Pilot بسپارید

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اولین خودرو برقی شیائومی، سیستم رانندگی خودکار انحصاری این شرکت چینی به‌نام “Xiaomi Pilot” است که از دو تراشه Nvidia Orin-X با توان پردازش ۵۰۸ TOP، یک سیستم LiDAR، سه رادار، ۱۱ دوربین HD و ۱۲ سنسور اولتراسونیک استفاده می‌کند. شما می‌توانید این حالت را برای رانندگی در بزرگراه، پارک خودرو و سیستم احظار هوشمند استفاده کنید. با این حالت سوم، شما می‌توانید یک لوکیشن را برای خودروتان ارسال کنید تا بدون راننده دنبال شما بیاید.

خودرو الکتریکی شیائومی SU7خودرو الکتریکی شیائومی SU7

همه‌چیز را گفتیم، ولی هنوز هیچ صحبتی از قیمت خودرو برقی شیائومی SU7 به‌میان نیامده است. با توجه به اینکه غول چینی قرار گرفتن در بین ۵ خودروساز برتر جهان را طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده هدف گرفته، باید قیمت رقابتی را برای این محصول در نظر بگیرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها