طرز تهیه کمپوت گوجه سبز

طرز تهیه کمپوت گوجه سبز

کمپوت گوجه سبز یکی از انواع کمپوت‌های خوشمزه و لذیذ است که طعمی ملس و فوق العاده دارد، این کمپوت که خیلی راحت درست می‌شود طرفداران زیادی دارد و از آن می‌توانید برای پذیرایی به عنوان یک میان وعده دلچسب یا یک دسر مناسب استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کمپوت گوجه سبز در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
گوجه سبز۱ کیلو
آب۱ لیوان
شکر۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم
نمک۴/۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کمپوت گوجه سبز

مرحله ۱: شستن آلو سبز

ابتدا آلو سبزها را تمیز بشورید و کنار بگذارید می‌توانید با توجه به ذائقه خودتان از آلو سبزهای ترش یا شیرین یا ملس برای درست کردن کمپوت استفاده کنید اما بهتر است که از آلو سبزهای با طعم شیرین و آبدار برای درست کردن کمپوت استفاده کنید.

مرحله ۲: اضافه کردن شکر، آب و نمک به آلوسبزها

بعد آلو سبزها را داخل یک ظرف بریزید، مقداری آب به آن‌ها اضافه کنید، کمی هم شکر روی آلو سبزها بریزید و با آن‌ها مخلوط کنید، سپس کمی نمک به آلو سبزهای داخل ظرف اضافه کنید، اضافه کردن کمی نمک طعمی فوق العاده به کمپوت گوجه سبز می‌دهد.

مرحله ۳: قرار دادن قابلمه روی حرارت

با توجه به میزان ترش بودن آلو سبزها می‌توانید مقدار شکر آن را تغییر دهید، با توجه به ذائقه خودتان شکر را کمتر یا بیشتر بریزید تا به طعم دلخواه خودتان برسید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید، اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله ۴: ریختن آلو سبزها در ظرف و گرفتن کف روی آب

وقتی که آب شروع به جوشیدن کرد، مقداری کف روی سطح آب جمع می‌شود که آن را با قاشق بگیریرد و دور بریزید، چون باعث می‌شود که در نهایت کمپوت گوجه سبز خوش طعم‌تر و خوش رنگ‌تر شود، علاوه برآن بافت کمپوت، یکدست و شفاف‌تر می‌شود.

مرحله ۵: جوشاندن گوجه سبز‌ها در آب جوش

سپس اجازه دهید تا آلو سبزها در آب جوش به مدت ۵ تا ۶ دقیقه بجوشند، بافت آن‌ها نرم شود، در این مرحله باید عطر و طعم گوجه سبزها در آب پخش شود، بعد از این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کم کم خنک شود.

مرحله ۶: ریختن گوجه سبزها در شیشه و نگداری در یخچال

وقتی گوجه سبزها کاملاً خنک شدند آن‌ها را داخل ظرف شیشه‌ای که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک کرده‌اید، بریزید، در ظرف را محکم ببندید، سپس ظرف آن را در یخچال قرار دهید و از کمپوت گوجه سبز به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

مرحله ۷: ریختن آلو سبزها در ظرف مناسب و سرو آن‌ها

این کمپوت را می‌توانید با هر نوع آلو با بافت سفت دیگر هم درست کنید، سپس هنگام استفاده کمپوت گوجه سبز را داخل ظرف مناسب بریزید، به عنوان یک میان وعده خوش طعم و دلچسب یا یک دسر شیک و مناسب همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.